Dames allmountain sportieve ski

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe skies. Ik ski sinds mijn 5e en de laatste 10 jaar 2 keer per jaar. Kleur van de piste maakt mij niet uit. Ik kom overal netjes vanaf. Al zijn buckles van 1 meter hoog ala mur suisse best een uitdaging😁Op mooie rode piste houd ik heel hard lange bochten naar beneden, maar wil skies die door zowel op harde sneeuw als zachte maartsneeuw kunnen skiën.
Ik ben 163 cm en 65 kg. Elke site zegt iets anders. Wie kan mij helpen?

hoi,

Ik gebruik zelf black crows en ik vind ze echt super. Op minder steile pistes ga ik ook hard naar beneden met lange carve bochten maar ik gebruik ze ook voor off-piste en ik heb er echt niks op aan te merken.

mvg,

Hallo,

Ik had ongeveer dezelfde eisen (ben ik even lang, ietsje lichter) en vond het ook heel moeilijk om online info te vinden. Ik heb uiteindelijk voor Völkl Yumi gekozen. Ik hou wel nog mijn echte pisteskis voor de dagen dat de pistes heel hard liggen. In december ga ik er de eerste keer een week mee skiën, ben benieuwd.

Succes met de keuze!
Katrijn

Ben zelf erg gecharmeerd van de K2 ikonic 80ti. Beste ski die ik heb gehad voor alle soorten piste omstandigheden. Als ik niet was overgestapt naar 2 paar (smalle pisteski en bredere allmountain), dan had ik daar nog jaren op verder geskied. Echt super.

Mssn ook wel handig om te vermelden op wat voor ski’s je tot op heden hebt geskied.

Ik zie op dit moment op fischer koa 80. Prima all mountain ski maar mis wat stabiliteit bij hoge snelheid

De Koa 80 is/was inderdaad een heerlijke ski. Maar sportief is niet een term die erbij hoort.

Als het gaat om één ski die zowel harde pistes goed aankan als in zachte sneeuw op zijn gemak is, dan zijn er een paar opties:

  • de eerder genoemde K2 iKonic 80
  • de veel pittiger opvolger van de Fischer Koa/Motive 80, de Pro Mtn 80 (in korte bochten wel erg hard werken)
  • de Rossignol Experience 84 Ai
  • de Rossignol Hero Elite Plus TI, eigenlijk gewoon een consumenten slalom ski, maar dan breder. Lekker pittig en direct

De k2 80 TI he, niet de variant zonder Ti…en vanaf bouwjaar 2018. I'm telling you, van 30 cm poeder tot lekkere grote carvebochten…haha ja ik ben bevooroordeeld😁

Vind de Rossi Hero dan niet in het rijtje passen, althans de gewone slalomski is echt veel pittiger dan de andere 3 die je noemt. Moet er niet aan denken daarmee door de slush te moeten🤪 en ze weegt maar 65 kilo he 😉

Ja maar zo te horen is de topicstarter niet zo’n mietje 😉

En met 3 keer per week spinning zijn de bovenbenen goed getraind😉

Ja maar zo te horen is de topicstarter niet zo'n mietje 😉

GiGi op 17 jul 2019 19:51

True maar die andere 3 zijn echt geen mietjesski's 😆 zeker niet als je van fischer koa komt. Ik denk een goeie opstap.

Hallo Saskia,

Mijn vrouw heeft ongeveer hetzelfde postuur (iets langer) en ski-stijl (op het eerste gezicht adhv je omschrijving) en voor haar ben ik aan het kijken naar de Blizzard Black Pearl 78, zou je eigenlijk meer neerzetten in de hoek van toerskiën/freeride maar volgens ski-essentials zijn de pistekwaliteiten ook gewoon goed:

http://www.skiessentials.com/2018-ski-test?skis=blizzard-bla…

Bij XSPO nog een setje 2018/2019 in de lengte 156 cm in de aanbieding:

https://www.xspo.de/artikel/blizzard-black-pearl-78-2018/19…

Succes met de zoektocht!
Ik ben benieuwd naar de meningen van @GiGi en @ elisabeth101 in deze btw ;)

De Black Pearl is zeker een optie. Prima pistekwaliteite en ook goed in meuk. Hij is echter niet sportief in de betekenis van direct ‘spritzig’ etc.
Maar misschien kan Saskia nog iets zeggen over wat ze precies wil met dat sportieve karakter? Want deze ski’s vergen soms wat kracht, soms ook gewoon precisie en techniek.

En een ski als de Head Superjoy, dat nog het overwegen waard?

Ik zou de Rossies niet meteen afschrijven. Ik heb afgelopen jaar op de Rossignol Hero Elite ST (ti) gestaan en die doen het verrassend goed in slush. Op de piste zijn ze fenomaal voor kleine én lange bochten. Ook op hoge snelheid stabiel, ze raggen gewoon overal door. Nadat de piste minder (zoals verwacht)…

*bericht bewerkt door DeiNorge op 18 jul 2019 12:08

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen de elie plus ti en de st ti in de praktijk. Net als @DeiNorge hier 2 fans van de st ti op de piste.

Edwin van Riel

In de review van de Elite Plus op mijn site staat dit verschil beschreven. Binnenkort ook een review van de nieuwe ST Ti.

Wat betreft de Black Pearl zou ik dan eerder de 88 breedte kopen. Het doel van die ski is allmountain, 78 is dan letterlijk wat mager. En carven doet die ski toch wel. Zeker geen slechte keuze.

De rossi st ti is zeker wel 1 van de meest allrounde slalomski’s, maar zou echt niet mijn keuze zijn voor iemand met dit postuur en deze wensen. En ik zei al, fischer Koa is best wel n brave ski (tenminste dat is toch de damesvariant van de Motive? Correct me if im wrong). Een St ti is dan echt n groot verschil denk ik.

Plaats een reactie