Hoe verdeel je de kosten met meerdere gezinnen in een apartement!!?

Wij zaten in verschillende appartementen, dus dan waren de kosten makkelijker zichtbaar. Maar we betaalden allemaal gewoon apart. Dat betekende voor ons bijna 50% extra (want enige met kind) maar ja dat weet je als je kinderen neemt.

Boodschappen telde de kleine dan weer niet mee. Want die at zo weinig.

“Fijn dat je ervoor zorgt dat we hier lekker een beetje kunnen discussiëren @Freerider 😀. 1 andere vraag bij jouw wiskundige verduidelijking, er is ook sprake van 7 skipassen? 😉 ”

Een zeer goede vraag, want nu moet het andere gezin dus misschien NOG meer betalen 😜
(Bij zes skipassen)

Tenzij het maar 4 betaalde skipassen zijn. Dan moet freerider juist meer betalen.

Hmm…😂

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 jul 2019 15:29

“Fijn dat je ervoor zorgt dat we hier lekker een beetje kunnen discussiëren @Freerider 😀. 1 andere vraag bij jouw wiskundige verduidelijking, er is ook sprake van 7 skipassen? 😉 ”

Een zeer goede vraag, want nu moet het andere gezin dus misschien NOG meer betalen 😜

Tenzij het maar 4 betaalde skipassen zijn. Dan moet freerider meer betalen.

Hmm…😂

DrPhil op 22 jul 2019 15:21

Ik kan me voorstellen dat @Freerider nu maar even zijn snor drukt ;)…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@DrPhil en @Shane ik had niet verwacht dat ik dit nog moest verduidelijken…

2800 is het bedrag inc. 4 skipassen voor de ouders dus die kosten maken in de berekening niets uit…

jouw 1400 en 1200 euro is bij elkaar 2600 of ben ik nou zo dom :P !?

2800/7 = 400 p.p voor mij ik ben met 3 personen dus dat is 1200 euro
400x3 = 1200 euro voor mij
400x4 = 1600 euro voor onze vrienden

lijkt me meer dan helder…dat ik terug naar school moet…besef me met deze rekensom dat het verschil 400 euro is maar hun betalen 200 euro minder en ik meer haha
Wat een blunder… :)

Los van de “eerlijkste” verdeling: Als het op voorhand allemaal al zo moeilijk wordt, elkaar een fijne vakantie wensen en ieder een andere kant op gaan. Na de vakantie gezellig een etentje om de ervaringen uit te wisselen.

Als het financiële geneuzel al begint voor je op pad bent, gaat het hem niet worden ;)

evr66 op 22 jul 2019 12:17

Dat dus 😎

When life gets too complicated.... SKI

Het zijn maar euro’s !
Je betaalt en je bent ervan af. :-)

Wij doen altijd 50/50 kijken niet naar aantal slaapkamers per gezin ofzo. Moet je straks nog per vierkante meter gaan berekenen ofzo (vaak één echt grotere kamer). We houden t samen graag gezellig.

Andere insteek: Zou het niet kunnen dat @freerider dit topic begonnen is om dit forum een tikkie op te schudden in komkommertijd? Zomaar een wild idee, maar het zou wel een originele discussiestart zijn ;)

evr66 op 22 jul 2019 13:41

Denk ik dus ook, @Freerider heeft ons ook al eens bij de neus gehad bij zijn keuze dat 't vrouwke niet bij de baby wilde blijven als hij wilde glijden.😥
En inderdaad : op voorhand al discussie over centen kan alléén maar mislopen.
Oplossing : géén centen meepakken en betalen met kaart, wel kosten natuurlijk.😝😜😁

Born to run. B.S.

edit: achterhaald , je bent er al achter, zie ik.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 jul 2019 18:06

Ehm, hoe zal ik dit eens tactisch zeggen… Je bent een KRENT!!!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

zakje chips op 🤓😁

Bla, bla, bla.

@bartvwg pintje erbij?

Edwin van Riel

@evr66 Betaal jij? Of ieder het zijne? 😀

Hahaha, 7om 8 denk ik, heb nogal n grote b.k ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Bedankt voor dit heerlijke zomerentertainment! 🤭

Tip: ieder eigen app of helemaal niet samen gaan. Kun je eigen keuzes maken. Niets zo erg als gezeik over geld op vakantie.

Ehmm, die skipassen maken wel degelijk uit. Je deelt immers een totaalbedrag waar de skipas in zit door 7. Hun extra kind betaalt dus een deel van jouw skipas 😉.

Andere vraag, wat vinden je vrienden eigenlijk van dit topic?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Oftewel: je betaalt 3/7 van de skipassen, terwijl je helft zou moeten betalen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 jul 2019 21:36

Bedankt voor dit heerlijke zomerentertainment! 🤭

Tip: ieder eigen app of helemaal niet samen gaan. Kun je eigen keuzes maken. Niets zo erg als gezeik over geld op vakantie.

elisabeth101 op 22 jul 2019 20:22

Of gewoon snel weglopen na de lunch, zodat anderen moeten betalen ;). Ook een manier om wat geld te besparen…

Maar als dit echt waar is, zou ik ook een ander plan trekken, gewoon ieder een eigen appartement bijvoorbeeld.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Toch wel gezellig zo op het forum, moeite waard dit topic inderdaad :) :P
Zoals ik al zei topic is overbodig geworden, 1 het was een misverstand betreft hoeveelheid kamers en 2 het hele gedoe is afgeblazen…
We hadden iets gevonden waardoor we naar andere dingen gingen kijken en dat was het feit dat er nog een kind van 1 is die sochtends en smiddags nog moet slapen en dat we dan vast zitten aan het appartement terwijl de 2 oudere kinders buiten kunnen spelen en zwemmen.
We gaan wellicht nog wel een keer kijken als ze ouder dan 4 zijn allemaal zodat ze ook meer kunnen doen op de vakantie.

Het is natuurlijk zwart wit de info die jullie krijgen over de gehele kwestie maar ik ga gewoon never nooit meer betalen als gezin voor minder ruimte dat blijft een feit.
En voor de mensen die niet met hun geld om kunnen gaan en er graag mee gooien, of voor de mensen die gewoon heeeel veel geld hebben om te gooien.
Mijn vrouw en ik verdienen niet heel erg veel, maar door wijs met mijn centen om te gaan ben ik over 10 jaar hypotheek vrij!
Dus ja voor nu ben ik een krent ja en daar ben ik blij mee als ik 43 ben zonder schulden ;)

Dus ja voor nu ben ik een krent ja en daar ben ik blij mee als ik 43 ben zonder schulden ;)

Freerider op 23 jul 2019 06:03

Heb je op 13-jarige leeftijd een hypotheek afgesloten 🤔

When life gets too complicated.... SKI

@alex gewoon vlot afbetaald kan natuurlijk ook ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 23 jul 2019 07:40

Edwin van Riel

Weet je zeker dat die berekening wel klopt @Freerider? 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

@freerider, beetje jammerlijk slot. Nog meer leuke vragen waar we ons eens op uit kunnen leven wellicht? ;)

Edwin van Riel

Lol @Shane had deze reactie wel verwacht van jou :P
Ja die klopt! in de komende 10 jaar ga ik xxx.xxx aflossen met spaargeld en dan uiteraard de gewone verplichte aflossing.
Dus @Alex dat heet extra aflossen :P, dat gaat niet als je met geld blijft gooien en doet alsof 200 euro "niks" is terwijl een ander gezin er een hele maand op moet leven!? ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 23 jul 2019 08:49

koffietje

Ja die klopt! in de komende 10 jaar ga ik xxx.xxx aflossen met spaargeld

Kan je dat dan niet direct betalen als het al spaargeld is?
Of brengt je intrest op spaargeld meer op dan de intrest op de lening kost?
En wat eten en drinken jullie à 6,5 eurootjes per dag?

Bla, bla, bla.

@alex gewoon vlot afbetaald kan natuurlijk ook ;)

evr66 op 23 jul 2019 07:40

Just kidding :-)

@Freerider Niet zo serieus reageren :-P

*bericht bewerkt door Alex op 23 jul 2019 09:47

When life gets too complicated.... SKI

Geef slechts text en uitleg zonder teveel onnodige persoonlijke info hier te verstrooien :)
Voor de gene die geen huis hebben of nooit gekeken hebben naar aflosmogelijkheden…je mag per jaar maar 20% ± aflossen aan je hypotheek boetevrij, dus in een keer aflossen gaat niet en kan ik ook niet in de komende tien jaar moet ik dat bij elkaar sparen.
Een maandelijks bedrag wat ik kan sparen heb ik ruim genomen zodat deze 'Krent" ook kan genieten en op vakantie kan gaan :P

Wie weet over 10 jaar ff wat bijsparen en een onderdak kopen in de alpen ;), nog steeds een droom van me haha :)

Ik zou als ik in zijn plaats was 3/7 aflossen van zijn schuld en de overige 4/7 opzij zetten indien zich opportuniteiten zouden voordoen.

Vraag waar ik nu mee zit: wat indien “ten huize Freerider” zich een ongeplande zwangerschap voordoet?

Blijven ze dan beide thuis van de winterpret?
Welke wiskundige formule passen we dan toe,? 🤔😁

Born to run. B.S.

Neuh, dan wachten ze nog 12 jaar. Moeten de kids net betalen voor de skipassen en gaat men proberen oude vriendschappen te hernieuwen, die er door wat financiële details een beetje bij ingeschoten zijn denk ik.

sorry @freerider, we dollen maar wat. T is gewoon te warm en te droog momenteel ;)

Edwin van Riel

niet meer van toepassing omdat het niet doorgaat,maar het allereerlijkste in dit geval zou geweest zijn dat de prijs van de skipassen eruit gehaald zou worden en dan een verdeling 3/7-4/7 maken van het restbedrag,de prijs van de skipassen gewoon door 2.
Anders betaalt het gezin van 4 inderdaad een deel van de skipassen van het gezin van 3,dat kan ook niet de bedoeling zijn :)

Plaats een reactie