Hoe verdeel je de kosten met meerdere gezinnen in een apartement!!?

gepofte aardappel kan er ook nog wel bij :P ;)

Freerider op 24 jul 2019 08:34

Hier, eentje met vlees. :D

null

Bla, bla, bla.

Schema is een hele dag planning om het nog mooier te maken! haha
we gaan de skidagen halveren die ene keer 2 personen in de ochtend de andere 2 in de middag, het ontbijt wisseltijd, slaaptijden etc.
Zo weten we van tevoren of het rendabel is en hoelang we op de piste kunnen zijn.
Dan kan daar achteraf geen discussie over ontstaan tijdens de vakantie.

Freerider op 24 jul 2019 08:34

Schema/ dagplanning en vakantie in 1 zin (is sowieso voer voor discussie) = mismatch made in hell :-P

When life gets too complicated.... SKI

;) @freerider als je met de betreffende vrienden toevallig een appgroep hebt moet je ze mss deze link even doorsturen https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-een-controlfreak

@freerider Maak je niet zo druk en ga gewoon lekker genieten. Of dat nou op de piste is of niet.

Krijg hier toch de indruk dat er een beetje doorgeslagen wordt, is het de sneeuw niet, zijn het de kosten en anders wel wie er precies hoeveel uur op de latten kan staan. Misschien kun je aan de hand daarvan een nacalculatie maken en de veel-skiers na de vakantie nog een tikkie sturen?

Of je zit gewoon de kluit lekker op te naaien natuurlijk, zie ik nog steeds als een optie, dan is-ie mooi ;)

Edwin van Riel

Of je zit gewoon de kluit lekker op te naaien natuurlijk, zie ik nog steeds als een optie, dan is-ie mooi ;)

evr66 op 24 jul 2019 10:12

Volgens mij is ie bloedserieus :-)

When life gets too complicated.... SKI

De eerste vraag was serieus, wilde meningen weten maar conclusie was een misverstand en verdeeldheid in de reacties.
Ik weet van mijn kant uit voor mezelf dat het niet zo gek is om niet hetzelfde te willen betalen voor minder…onze vrienden waren het hier natuurlijk mee eens.
Doel van dit topic is dus allang voorbij…geen idee waarom ik nog serieus moet doen als iedereen hier loopt te dollen :)

Serieuze eindconclusie: we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en hoeveel we willen uitgeven, nog niks is zeker maar er is nog geen definitieve besluit genomen.
Ik ben nu wel zon beetje uitgedold maar wie dat niet is veel plezier!

##controlfreakout :) :P

Of jouw kind van 13,5 maand 2 slaapjes nodig heeft is weet ik niet.Is heel kind afhankelijk.
Maar hier nooit op vakantie terug gegaan voor slaapjes. Gewoon lekker in de kinderwagen …

Serieuze eindconclusie: we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en hoeveel we willen uitgeven, nog niks is zeker maar er is nog geen definitieve besluit genomen.

Freerider op 24 jul 2019 11:19

Als er nog gekeken moet worden , niks is zeker en er geen definitief besluit is genomen…
Dan kan dit toch geen eindconclusie zijn? Laat staan een “Serieuze” 🤨🤔

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Sunweb vier volwassenen met skipas, appartement, twee badkamers en twee slaapkamers €2400.
Zelfde met drie slaapkamers €2600.
Meerprijs: €200 + beddengoed + toeristentaks.
Als u een paar keer als koppel samen de bergen in kan terwijl de andere op uw kind past, is het al snel gecompenseerd door de anders slechts 50% bruikbare skipas.

Schitterend topic! Al ben ik nu wel bang dat iemand een hypotheektopic gaat openen of een beleggingsclub wil beginnen…

Is er al vergaderd wat de bestemming wordt? Ik vermoed dat 3/7 naar Frankrijk wil en 4/7 voor Oostenrijk gaat?

Is er al vergaderd wat de bestemming wordt? Ik vermoed dat 3/7 naar Frankrijk wil en 4/7 voor Oostenrijk gaat?

HN65 op 31 jul 2019 18:10

Kunt u voor deze opzet de financiën even voorrekenen? En ook voor het geval 3/7 naar AT gaat en 4/7 naar FR zodat we een vergadering kunnen beleggen over de uiteindelijke bestemming ;)

Of we gaan met 7/7 naar CH (mooi er tussen in), hebben we over de financiën ook nog wel wat te discussiëren op voorhand ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Of we gaan met 7/7 naar CH (mooi er tussen in), hebben we over de financiën ook nog wel wat te discussiëren op voorhand ;) ;) ;)

evr66 op 1 aug 2019 09:46

Neem dan maar Liechtenstein, neutraal gebied. :)

Bla, bla, bla.

Of we gaan met 7/7 naar CH (mooi er tussen in), hebben we over de financiën ook nog wel wat te discussiëren op voorhand ;) ;) ;)

evr66 op 1 aug 2019 09:46

Zwitsers zijn altijd vrij neutraal geweest toch? Prima bestemming dus… :p

Hoe neutraler hoe beter! :p
Desnoods maar Vaticaanstad!!

Bla, bla, bla.

;) ;) ;) suggesties worden beter en beter hier

Edwin van Riel

Hoe neutraler hoe beter! :p
Desnoods maar Vaticaanstad!!

bartvwg op 1 aug 2019 10:11

Hebben ze daar nu ook al een wintersportbestemming van gemaakt 🤯🤯🤯

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hoe neutraler hoe beter! :p

Desnoods maar Vaticaanstad!!

bartvwg op 1 aug 2019 10:11

Hebben ze daar nu ook al een wintersportbestemming van gemaakt 🤯🤯🤯

Birdheart op 1 aug 2019 10:56

Howal, howla, howla!! Het skigebied Monte Livata, Subiaco ligt op een goed uurtje rijden van de paus hoor! ;)

Bla, bla, bla.

Om de paus op skilatjes tegen te komen heb ik echt geen zin.

Als we Zwitserland kiezen moeten we wel rekening houden met koersschommelingen.😥

Welk gezin neemt dan dat verlies of de winst of hoe verdelen we ???🤔🤔🤔

Ps Altijd vermoed dat @bartvwg een VROOM man is.

Born to run. B.S.

Ook nog rekening gehouden met het weer op de skidagen. Je zal maar jouw skidag hebben als de liften (deels) dicht zijn.

Wat nu als achteraf blijkt dat 1 van de stellen daar nog een kind verwekt heeft?
Dan gaat de rekensom niet meer op…

Disturbing the peace since 1975

Wat nu als achteraf blijkt dat 1 van de stellen daar nog een kind verwekt heeft?
Dan gaat de rekensom niet meer op…

Supergrover op 1 aug 2019 18:44

Dan eerst uitzoeken welke dag dit gebeurd is.
Dan de de prijs per dag berekenen.
Tot het moment van verwekking geldt dan per dag prijs de verdeling 3/7 4/7 en daarna of 4/8 4/8 (1/2 1/2) of 3/8 5/8.

Je kan om het helemaal eerlijk te doen dan, het aantal uren van het totale verblijf nemen daar deel je de prijs door. En dan tot dat uur de 3/7 4/7 aanhouden om dan over te gaan tot de nieuwe verhoudingen in aantallen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ligt er natuurlijk ook aan wie de vader blijkt te zijn😉

LA NORMA😍☃️

Nou nou, ff uurtje fietsen en het is weer raak hier ;)

Edwin van Riel

Nou nou, ff uurtje fietsen en het is weer raak hier ;)

evr66 op 1 aug 2019 20:07

Uurtje fietsen en wéér een kind erbij. Daarom fiets ik niet…

Plaats een reactie