Waar gaan we heen

Hartje zomer, maar toch maken we al plannen voor de volgende trip in Maart 2020.

Ik heb al even op de site gekeken, maar weet nog niet zo goed wat ik zoek qua gebied. Ervaring met Schladming, Fiss, Ischgl, Mayrhofen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een gezellig dorp waar de apres-ski aanwezig is, maar het hoeft niet zo extreem als Ischgl. Gebied van schladming en mayrhofen vind ik erg leuk. Ischgl is minder gezellig naar mijn mening. Fiss heeft niet echt een gezellig dorp, maar pistes zijn wel weer top.

Zelf zat ik te denken aan Flachau, Solden of misschien sankt Anton. Wie heeft een tip?

Skipas en verblijf voor rond de 800 PP euro zou mooi zijn.

Ik ben vroeg, maar ook in de zomer denk ik gewoon aan de wintersport.

Naast jouw opties denk ik aan Saalbach, Kirchberg, Westendorf, Gerlos. Dan heb je de gezelligste après-ski dorpen wel gehad denk ik! Lekker filteren op deze dorpen en dan het leukste skigebied kiezen in jouw ogen.

Mocht après-ski minder belangrijk zijn, dan heb ik nog legio tips. Zie mijn profiel en reviews. ;)

*bericht bewerkt door Quick op 22 jul 2019 20:30

Mr. Slow

Moet het echt oudhollands losgaan, met daarna door in het dorp of is één leuk barretje waar het tussen 16 en 19:30 een beetje losgaat ook wel goed? Oerhollands of meer duitse apresski?

Niet dat ik er heel veel ervaring mee heb, maar dat 2e heeft wel elk groot gebied in Oostenrijk denk ik wel.

Ik denk dat je, als je de echte feestbestemmingen zoekt, met je eigen lijstje en die van quick al een heel eind bent.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank zover. Nee het hoeft zeker niet oer hollands. Duitse apres ski ligt ons het beste. Gebied is het belangrinkste. De dames uit ons gezelschap zijn geen durfals en vinden makkelijke routes tussen de bomen het leukst (vandaar dat Iscghl niet echt hoeft)

Dan zou ik denk ik voor Saalbach opteren. Veel relatief makkelijke pistes. Sölden en St. Anton kan wat dat betreft ook goed! De andere opties die ik noem zijn best Nederlands. Kaltenbach kan overigens ook als je van Duitse après-ski houdt.

Mr. Slow

Kies in ieder geval een hoger gebied.

Kies in ieder geval een hoger gebied.

Skizoeker op 22 jul 2019 20:50

Eind maart misschien, maar begin maart zou ik alles blind durven boeken qua skizekerheid.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als leuke pistes tussen de bomen een must zijn, dan kun je niet om Flachau (Salzburger Sportwelt) en KitzSki (Kirchberg) heen. Saalbach is een heel andere prijscategorie, maar Hinterglemm is ook meer dan prima. Viehhofen is nog weer voordeliger, waardoor een keer de taxi nemen weer een optie is.
Sölden heeft prima pistes, maar weinig tussen de bomen. De après-ski neigt ook meer naar Ischgl-taferelen. Ga je eind maart is dit wèl het beste alternatief daarvoor denk ik.

We zijn er 7 tm 14 Maart dus sneeuwtechnisch durf ik alles wel aan. Tevens is het voor ons allemaal niet onze “hoofd” wintersport en gaan we juist in Maart nog een keer om wat lekker van de zon te genieten. Als dit kan betekenen dat we om 14.00 uur op een terras moeten zitten dan vinden we dat helemaal prima 😀 mayrhofen ben ik 2 jaar geleden in maart al geweest en is erg goed bevallen. Afgelopen jaar fiss (in jan) en schladming (maart) waren ook top. Aankomende januari gaan we weer naar Schladming dus vandaar dag Maart best wat anders mag zijn.

Als de dames in je groep niet echte durfals zijn of als ze tussen de bomen willen skieen dan lijkt me Sankt Anton niet de beste plek voor je. Maar de andere dingen die je graag terug ziet in het gebied zijn hier zeker te vinden (apres-ski) voor 800 pp kan je best ook in een dorpje er naast gaan zitten want de bus verbinding is uitstekend en gratis in Sankt Anton.

Dank jullie wel. We neigen nu toch weer een beetje naar Mayrhofen, omdat we dat kennen en het goed is bevallen. Nu nog op zoek naar een mooie accommodatie.

We zoeken 2 slaapkamers, 1 of 2 badkamers, normale bank zou lekker zijn en niet alleen een harde bank in de keuken. In de buurt van de Penkenbahn zou lekker zijn, maar 10 min lopen is ook niet erg. Met de bus kan ook wel, maar dan wel een accommodatie naast een bushalte. Het hoeft allemaal niet super luxe, als het maar netjes en schoon is.

Iemand een tip? Heb al wat opties via de zoekfunctie op de site, maar dat is allemaal via organisaties, maar ik boek liever bij de accommodatie zelf. Via de site van mayrhofen is het alleen niet echt makkelijk zoeken.

Als het je om het skigebied gaat, dan kun je ook een dorpje verder gaan zitten. Ik ben een paar keer in Finkenberg geweest en dat is me qua locatie heel goed bevallen. Het is 's avonds wel rustiger dan in Mayrhofen. De skibus stopt voor de deur. En als je stopt met skiën staan er taxibusjes klaar om je gratis terug te brengen naar je appartement. Dat was wel heel goed geregeld daar. Lopend was het trouwens ook goed te doen, maar waarom lopen als het niet hoeft ;-)
Ik zat toen in: https://www.zellerhof.at/
Met heel veel sneeuw kun je daar tot aan de deur terug skiën. Maar toen wij er waren was die route telkens dicht.

*bericht bewerkt door peterpos op 24 jul 2019 17:39

Peter Pos

We gaan voor het hele pakket, dus gebied is belangrijk, maar we vinden het ook wel leuk om in het dorp te zitten. We hebben al een een keer in s’dörfl chalets gezeten, maar dat was voor het mooie net te ver om te lopen. Wel hele luxe chalets voor 8 personen inclusief volwaardige privé sauna ruimte in de kelder, maar we gaan nu maar met 4 personen.

Plaats een reactie