Welke skischool in Riezlern?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Riezlern

Wij gaan komende winter voor het eerst met ons gezin 3 kinderen (10, 8 en 5 jaar oud) skien. Wij gaan naar Riezlern. Ik zie dat er 2 skischolen zijn: skischule Riezlern en Seite Egg. Wie heeft ervaringen met deze skischolen? Wordt bij beide in het Nederlands les gegeven? Welke is 'beter'? Seite Egg lijkt iets goedkoper, maar als die kwalitatief minder is of ze geen les in het Nederlands geven, doe ik liever Skischule Riezlern.

Verder nog andere tips voor ons?

Kwalitatief is Egg prima, maar de locatie bij de Egglift is wat onhandig gelegen. Wel kans op kleinere groepen.

Hebben ze beiden wel de 2019/2020 prijzen op de site staan?

Ik heb altijd het idee dat er zo rond deze tijd een vergadering is waarin per dorp de skischoolprijzen (en de verhuurprijzen) voor komend seizoen worden vastgesteld.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor jullie snelle reacties!

@Bennie: wat bedoel je met onhandig gelegen? Kleine groepen is natuurlijk prima, mits in het Nederlands.

@Roy: daar heb je een punt. Ik dacht dat de site van Egg een paar weken geleden nog dicht was en nu weer open. Maar het zijn idd prijzen van 18/19.

Maakt het trouwens nog uit of we op zondag of maandag starten, qua drukte en mogelijkheden? Wij willen 4 of 5 dagen les van zo-do of ma-do.

Eerste keer? Gewoon zondag starten, want wat ga je anders doen op zondag ;)? Je gaat ongetwijfeld in de vakantie, dus druk zal het wel zijn. Ik weet ook niet of beide scholen les geven bij Kanzelwand of Heuberg? Dat scheelt ook nog wel qua drukte denk ik (Kanzelwand is drukker, maar ik denk dat ze daar les geven).

Die Egg school lijkt bij de Ideallift te lessen, dat is een paar meter lopen van de lift omhoog naar Kanzelwand (en de skibus), de andere heeft een beginnersland dar (denk ik) meer aangesloten is.

Ik denk dat je bij beiden prima in het Nederlands les kan krijgen. Ik heb met de scholen zelf geen ervaring, maar als Egg kleinere groepen heeft zou ik daarvoor gaan.

Leuk gebied voor een eerste skivakantie!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja, eerste keer Oostenrijk, wel 2 dagen Winterberg gedaan met de oudsten. Om dit nu te proberen doen we het kort. Heb nu 5 nachten van zondag tot vrijdag. Qua skien moeten we nog invullen: zondag (dan rijden we s nachts) of maandag starten en donderdag stoppen of evt vrijdag.
Heb overigens zelf wel veel ervaring met hinterglemm, flauchau, solden, gerlos en zo, maar vrouw en kinderen niet. KWT lijkt me idd echt leuk om zo met zn allen te starten!

Dan zou ik pas op maandag gaan lessen, als iedereen is uitgerust van de reis. En de vrijdag als sneeuwspeeldag inrichten, minder als skidag. Als je ze meteen gaat afmatten kan het ze wel eens gaan tegenvallen 😉

Als je op zondag aankomt zou ik dat denk ik ook doen. Vroeg vertrekken, zelf even een paar uurtjes in de middag skien terwijl je vrouw de lessen, spullen en passen regelt en dan maandag de kinderen naar de les.

Ik zou zelf niet enorm vroeg (als in 2.00 in de nacht ofzo) vertrekken denk ik, tenzij je echt veel wil skien zelf zondag. Je bent er echt zo.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Eerste keer? Gewoon zondag starten, want wat ga je anders doen op zondag ;)? Je gaat ongetwijfeld in de vakantie, dus druk zal het wel zijn. Ik weet ook niet of beide scholen les geven bij Kanzelwand of Heuberg? Dat scheelt ook nog wel qua drukte denk ik (Kanzelwand is drukker, maar ik denk dat ze daar les geven).

Roy83 op 29 jul 2019 20:09

Wij zijn vorig jaar met Kerst in Mittelberg geweest. De kids zaten op les bij Skischule Mittelberg. Meestal gingen ze lessen bij de Parsenn in Reizlern. Een mooie eenvoudige blauwe piste. Daar ook klasjes gezien met hesjes van “skischule Riezlern”. Ook zijn ze een paar keer bij Ifen geweest. Via de Heuberg en gleitwegen wel eens terug naar Mittelberg. De Kanzelwand wordt met de beginners nog gemeden. Althans door de skischool uit Mittelberg.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Wij zijn begonnen met onze kinderen bij seite egg. Prima instructeurs in Duits danwel in NL, kinderen ondervinden daar weinig hinder van. Later zijn we ook in mitelberg geweest ook prima. nadeel egg bij minder sneeuw en dan ook minder, dus witte linten door groen landschap, is het daar lastig om oefen piste te creeeren. Zelf meegemaakt dat er een cirkel van 100m2 was gecreëerd en dat was het. Bij genoeg sneeuw kan je de ideaal lift pakken halverwege eruit en zo door naar kabelbaan Kanzelwand. Terug van dalafdaling kan je zo door steken naar je kroost. Wij lieten ze op maandag starten kan je mooi op zondag daar oefen en bij de parsenbaan, erg leuke afdaling! Waar hebben jullie de acco? Wij gaan altijd met veel plezier naar het kleinwalsertal, dit jaar voor de 5x
Veel plezier !

*bericht bewerkt door ray-boers op 09 sep 2019 20:53

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Dank weer voor jullie reacties. We hebben inmiddels besloten om op maandag te starten met lessen.
We zijn er nog niet uit of het Skischule Riezlern of Seite Egg wordt.
Acco is midden in Riezlern, aan de hoofdstraat, t.h.v. het posthotel geloof ik. Dus iets dichter bij de Schwandlift dan de Kesslerlift (en Kanzelwand en Ideal).
Maar dat maakt denk ik niet uit, doen we smorgens alvast een kort baantje en middags na afloop ook wat, lijkt mij.

Afstanden zijn niet zo groot tov je acc. enig dingetje is het meenemen van je ski mat. in de ochtend naar de les. Zou zo kort mogelijke afstand nemen en reserveert de lessen zo vroeg mogelijk. Als de school vol is zou je zo naar een ander dorp moeten!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Plaats een reactie