Nieuwe ski’s als aanvulling op slalom latten

Goedemiddag,

Ik wil dit jaar een 2de paar ski’s aanschaffen als aanvulling op mijn huidige slalom latten. Ik heb op het moment een paar Fischers superrace rc4 sc, 155 lang met de maten: 117-67-99. Een hele fijne ski op de piste. Maar als er veel nieuwe sneeuw ligt of zware pap is het niet echt de meest optimale ski. Ik kan er wel mee skiën en heb het ook al jaren gedaan. Toch zit ik er nu aan te denken om een 2de paar aan te schaffen voor deze omstandigheden. Maar ja waar moet ik nu op letten voor zo’n soort ski?
Ik wil wel een ski die voldoende verschillend is maar een echte poederbak voor op de piste vindt ik ook wel vreemd. Met andere woorden tips voor ski’s om te testen zou fijn zijn.
Wat meer info over mezelf en mijn skistijl:
Ik ben 1,60 m en weeg 62 kg.
Ski niveau 7. Ik ski al meer dan 40 jaar dus ik heb het geleerd op de lange rechte latten en dat is nog steeds wel te zien; ik carve maar maak ook vaak geslipte bochten. Deze bochten zijn voornamelijk korte tot middellange bochten en ik ga gemiddeld tot snel naar beneden.

Ik ga trouwens in het voorseizoen al skiën dus ik wil ook kijken naar ski’s van het afgelopen seizoen (een leuke aanbieding is altijd meegenomen😉)

*bericht bewerkt door Francina op 04 aug 2019 16:31

Als aanvulling zou een goede allmountain rond 90mm een optie kunnen zijn. Die zijn in slush en poeder een stuk makkelijker en leuker en door de breedte ook nog prima op de piste (hoewel de ene ski dat beter doet dan de andere)

Opties bvb:
Blizzard rustler 9 (deze heb ik zelf)
Volkl Kendo
K2 pinnacle 95

Nou weet ik alleen niet of deze er ook in jouw lengte zijn, maar er zijn ook damesvarianten van.

Ik denk dat het wat steviger mag zijn dan de Rustlers en de Pinnacles.
Ik zou iets smaller adviseren, omdat de overstap wel wat groot is anders. Zo rond de 80 tot 85mm breed zou al voldoende moeten zijn met klassieke techniek. Hoewel mijn stijvere latten van 95mm zich heel makkelijk laten manoeuvreren. Echter is dat niet opstappen en wegskiën.

Heb tussen mijn slalom en poederlatten een setje Rossi experience 88. Willen behoorlijk wat input maar rammen overal doorheen ! Mss wat een de stevige kant voor iemand van 60 kg

Edwin van Riel

Ik moest meteen aan de Salomon XDR80 denken. Ook spotgoedkoop te vinden.

Ik zou de Rossignol Experience 84 Ai zeker op mijn lijstje zetten. Slipt lekker, veel float voor zijn breedte en een makkelijke ski met een hoog plafond.
De Blizzard Black Pearl 88 is ook een optie.

Ik moest meteen aan de Salomon XDR80 denken. Ook spotgoedkoop te vinden.

DrPhil op 4 aug 2019 21:18

Xdr’s vond ik ook hele leuke ski’s!

Bedankt voor alle tips. 👍
Ik had gehoopt dat ik op de banen in Nederland wat zou kunnen testen maar helaas niet veel aanbod. Zeker niet in mijn lengte😁. Dan wordt het toch wachten op de vakantie voor ik kan testen.

Plaats een reactie