kinderopvang voor kinderen <3j

Wij willen graag gaan skiën, maar hebben twee jonge kindjes (2.5j en 1j) die we graag meenemen. Wij hoeven niet met een organisatie ofzo mee. Eigen vervoer kunnen we voorzien.
Maar wij willen graag zelf een (half) dagje skiën terwijl onze kinderen goed opgevangen worden. De meeste dingen die ik lees bieden pas opvang aan vanaf 3j.
Iemand zoiets reeds gedaan en die graag zijn ervaringen met ons wil delen?

Alvast bedankt!

Hallo,

In Val Cenis Le Haut heb je een opvang vanaf 3 maanden. De opvang ligt naast een gondel, dus dat is heel gemakkelijk. Wij hebben ons kinderen daar wel pas naartoe gebracht vanaf 3 jaar, na de lessen. We waren er heel tevreden over. Ook de ruimte van de kleinere kinderen zag er heel goed uit. https://www.garderievalcenis.com/

De lessen van ESI starten ook aan die gondel en zij aanvaarden kindjes vanaf 3 jaar. Ons zoontje is daar op die leeftijd begonnen en heeft zich goed geamuseerd.

Het skigebied is trouwens ook echt de moeite waard. Toch ook iets belangrijks 😉.

Succes met het zoeken!

https://www.austria.info/nl/activiteiten/wintersport/winterv…

Handige link voor Oostenrijk om te zoeken

Onze kinderen zijn vanaf paar maanden oud meegegaan en die zaten bij S4 in Fieberbrunn. Deze opvang zit aan de piste en als ze wat ouder worden kunnen ze direct door naar de skischool. Ons is het altijd goed bevallen daar. Kinderen konden ook “gewoon” middag slaapje doen etc en waar het kan nemen ze de kinderen mee de sneeuw in. Weet niet zeker maar ik denk dat skischule Fieberbrunn/Widdman dit ook biedt.

Alle ClubMed Vakanties.Kan je de kinderen, welke leeftijd dan ook van s’morgens tot bedtijd laten opvangen, standaard, zonder extra kosten. heb je ook lekker veel keuze in de bestemming.

Alle ClubMed Vakanties.Kan je de kinderen, welke leeftijd dan ook van s’morgens tot bedtijd laten opvangen, standaard, zonder extra kosten. heb je ook lekker veel keuze in de bestemming.

SkiBeppie op 12 aug 2019 14:23

Zonder extra kosten voor de kinderopvang inderdaad. De basiskosten per persoon voor dit all-inclusive concept zijn dan weer wel vrij hoog.

Wel met extra kosten. Afgelopen jaar ook naar gekeken, maar je mocht nog eens €300 of €350 aftikken voor een baby van 6 mnd. (Als je verder gaat met ‘bestellen’ kom je deze kosten tegen. Uiteindelijk in Valmeinier beland, appartement met gratis oppas.
Dit jaar aan het zoeken voor iets anders. Liefst in Italië maar toch enigszins betaalbaar. Wil ook nog nieuwe ski’s :-)

Excuses, ben al een tijdje niet bij Club Med geweest. Dat is dus veranderd.

Excuses niet nodig :-) Maar ben benieuwd of iemand nog wat tips heeft hiervoor. Zijn al enkele topics over geweest, maar nieuwe info is altijd welkom.

Ik had de opsomming al in een ander topic gepost. Hier een klein overzicht van plaatsen en/of kinderopvang waar je ook kinderen onder 1 jaar kunt heen brengen. Ik heb mijn dochtertje al bij diverse kinderopvang ondergebracht voor een aantal uurtjes in de ochtend.

Gaschurn Montafon.
Soll
Mayrhofen (boven bij gondel)
Hochzeiger pitztal
Wagrain (sport hotel wagrain)
Alpbach
Fieberbrunn (skischool)
Scheffau (bergstation)
Serfaus murmlicreche
Fiss  (berta’s kindergarten)
HochFugen (zwergerl club)
Ehrwald / lermoos
Katschberg (hotel hinteregger)
Kaltenbach. Boven bij de gondel.

Ik vond de kinderopvang in Kaltenbach en in Fiss een aanrader. Paar uurtjes skiën met de vrouw en dochtertje vermaakte zich prima. Maar dat is bij ieder kind anders natuurlijk.

Kijk eens bij de vlgd link, heel veel aanbod

https://www.austria.info/nl/activiteiten/wintersport/winterv…

Dienten Die Alte schule

Kijk ook eens op familyhotels.com
Veel keuze meestal wel prijzig

Hoe dicht zit de jongste tegen de 2 jaar aan deze winter? Anders even contact opnemen met See… die hebben midden op de piste kinderopvang van Ingrid zitten… leuk en erg aardige dame! (En kost je 20 euro voor een hele week!)

http://www.skiwelt.at heeft ook voldoende opvang in het Brixental.

Wij brengen zelf onze dochter naar de opvang in Brixen im Thale, ook wel eens in Hopfgarten gebracht. Prima voorzieningen.

*bericht bewerkt door Maurice0 op 14 aug 2019 22:13

Kijk eens hier https://www.wenschalets.nl/onze-formule/kinderopvang-in-uw-c…
Hebben wij regelmatig gebruik van gemaakt toen onze kinderen klein waren.

@AstridG als enkel gezin hen je toch helemaal niks aan die wens chalets!?
Dat zijn chalets voor grote groepen mensen die ook nog eens flink wat geld achter de hand hebben…
Ik ben hier ook al eens eerder naar gekeken maar met 2 gezinnen van 7 personen betaal je over de 10.000 euro omdat het op basis van 14 personen gaat in les menuires en ook de andere chalets!?
Kun je net zo goed zelf een opair regelen die me gaat uit NL 😜🤔

Opa en oma meenemen?

@Sjaak27

Oeps daar gaan we weer😥😭😢

Born to run. B.S.

@Freerider, ik zie dat ze idd tegenwoordig meer aansturen op de verhuur van het complete chalet, maar je kan nog steeds individuele boekingen doen, dit staat ook op hun site: Heeft u interesse in één van onze catered chalets en wilt u graag één of meerdere kamers boeken dan kunt altijd geheel vrijblijvend een aanvraag indienen voor het betreffende chalet.

Wij hebben ook meerdere keren in Val cenis (le haut) de kinderen bij de garderie naast de gondel ondergebracht.
Heel erg prima. En met ruim 2 jaar kunnen ze daar (als kind het wil) ook 1 uurtje spelen/skieen in de sneeuwtuin. Heel erg leuk!

Wel prijzig maar qua service en inrichting wel kinderparadijzen zijn te vinden op http://www.kinderhotels.com.

Wij zijn een aantal keer in hotel Laurentius in Fiss geweest. De kinderen vonden het helemaal geweldig. We zijn elke dag na het skien lekker met ze gaan zwemmen. Wij hebben genoten van het eten.

In Frankrijk in de meeste gebieden vangen ze kinderen onder de 3 jaar op. Kijk bij esf of garderie en plaats naam , kan halve en hele dagen. Wij hebben altijd goede ervaring mee gehad .

Ik had de opsomming al in een ander topic gepost. Hier een klein overzicht van plaatsen en/of kinderopvang waar je ook kinderen onder 1 jaar kunt heen brengen. Ik heb mijn dochtertje al bij diverse kinderopvang ondergebracht voor een aantal uurtjes in de ochtend.

Gaschurn Montafon.
Soll
Mayrhofen (boven bij gondel)
Hochzeiger pitztal
Wagrain (sport hotel wagrain)
Alpbach
Fieberbrunn (skischool)
Scheffau (bergstation)
Serfaus murmlicreche
Fiss  (berta’s kindergarten)
HochFugen (zwergerl club)
Ehrwald / lermoos
Katschberg (hotel hinteregger)
Kaltenbach. Boven bij de gondel.

Ik vond de kinderopvang in Kaltenbach en in Fiss een aanrader. Paar uurtjes skiën met de vrouw en dochtertje vermaakte zich prima. Maar dat is bij ieder kind anders natuurlijk.

Jk@80 op 13 aug 2019 13:30

In Au-Schoppernau was er enkele jaren geleden op de Diedamskopf ook een kinderopvang.

Kinderhotel in Finkenberg/Vorderlanersbach, Sepp en Petra zijn echt superlief en de kinderen hebben het er geweldig gehad. Smurfinnetjes waren 2,5 en 4,5.

*bericht bewerkt door Robert7 op 06 okt 2019 20:38

Dubbele reactie 🙈

*bericht bewerkt door miepmiep op 06 okt 2019 22:54

Plaats een reactie