Wie zou interesse hebben in een freeride-vakantie in maart?

Wat de titel zegt: Wie zou interesse hebben in een freeride-gerichte wintersporttrip in maart? Mijzelf zou de week van 7-14 of 14-21 maart het beste uitkomen. De datum is voor mij wel van belang om dit najaar al vast te zetten.
De bestemming kiezen we later, zo kort mogelijk van te voren. Maar het zal een gebied of regio zijn met veel off-pistemogelijkheden. Denk aan bijvoorbeeld Monte Rosa, Quatre Vallées, Espace Killy, Serre Chevalier, Sestrière, etc. Land is daarbij niet van belang voor mij, off-pistemogelijkheden des te meer. De keuze zal vooral afhangen van de basis die er ligt qua sneeuwdek.

Voor nu ben ik vooral op zoek naar mensen die zo'n trip zouden zien zitten: poeder zoeken vanuit de liften, soms een korte hike of een stukje toeren, misschien samen een gids huren voor één of een paar dagen. Ik ben daarbij op zoek naar mensen die:

  • een goede basis hebben qua kennis m.b.t. off-pistegevaren en hoe de risico's te managen
  • 'nee' durven zeggen als de condities zich niet lenen voor off-piste, en zich dan prima op de piste weten te vermaken
  • over een lawine 3-eenheid beschikken en die ook goed weten te gebruiken
  • ervaring hebben met skiën/boarden buiten de piste (dus niet alleen boekenkennis, maar ook fatsoenlijk bochten kunnen draaien in diepe sneeuw en in technische stukken)
  • flexibel zijn als het gaat om reisbestemming, soort accommodatie (binnen X budget), etc.
  • gaan voor lekker skiën/boarden

Het is zeker niet mij bedoeling om een zo groot mogelijke groep samen te stellen - 4 is perfect, 6 is echt de max wat mij betreft. Ik ben vooral benieuwd wie zich herkent in bovenstaand profiel en zou willen kennismaken. Ik ken al best wat mensen die mogelijk interesse hebben, maar meer mensen kennen en opties hebben is beter.

Ik herken mezelf hierin en heb ook interesse ware het niet dat ik volgens mij in de week van 14-21 (of die week erna?) met een groep in Schoppernau/ Warth-Schrocken zit. Dit jaar heb ik nog kunnen genieten van een flinke dump daar en heb nog een korte tour (skinnen) gedaan.

PS. Mocht het daar dumpen dan weet ik nog een paar adresjes waar je voor relatief weinig geld kunt verblijven.

When life gets too complicated.... SKI

Count me In!!! :-)

Count me In!!! :-)

QmaartenQ op 12 aug 2019 15:53

Haha jij stond al op een lijstje, @QmaartenQ… Op een goed lijstje.

Te dicht op de voorjaarsvakantie denk ik ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie