aankoop Head WC Rebels i.shape pro

Als die Head je goed beviel, koop je die toch gewoon? De prijs is een koopje en hij kan lang genoeg mee.

DrPhil op 21 aug 2019 13:46

Mee eens🎉😆

elisabeth101 op 21 aug 2019 17:50

Ik zal mijn antwoord nog wat uitbreiden en nuanceren:
Ik blijf erbij dat die Head ski voor dit geld een prima ski is. Zelfs al ski je er nog 2 seizoenen op dan ben je er qua geld niet op schteruit gegaan. Maar is het de beste ski voor jou op dit moment…tja er zijn nog wel meer gegadigden inderdaad.

De curv ti vind ik geen goede keuze als leerski voor niveau 5-6 (ik ski zelf op deze) Deze ski kan veel maar werkt beter onder de voeten van iemand die technisch verder is en/of heel veel jaren ski ervaring heeft. In de pap is het geen fijne ski - kan natuurlijk wel maar het is gewoon hard werken en koppie erbij houden.

De progressors zijn per definitie veel waar voor je geld. Zijn super allround en doen alles heel braaf. Zelfs een F19 zou prima kunnen. Mijn aanhang met zeer matige techniek en amper 70kg skiet hier prima op.

Wat Bennie al zei, die Blizzard rc ti die @sjaak27 te koop heeft zou ik mssn nog wel de beste keuze vinden. Voor jou gewoon perfect. Daar kun je jaren op vooruit, alle tempo’s mee skien. Mooi skien, lelijk skien, buckels skien…zou ik echt serieus in overweging nemen.

Als die Head je goed beviel, koop je die toch gewoon? De prijs is een koopje en hij kan lang genoeg mee.

DrPhil op 21 aug 2019 13:46

Door de eerdere commentaren begon ik wag te twijfelen of die ski wel voldoende toekomstgericht is, maar dat zit waarschijnlijk vooral tussen mijn 2 oren…
Wil de blizzard rc ti nog wel kans geven, als die nog ergens te vinden is voor een redelijke prijs. Wil wel liever nieuw ipv gebruikt (sorry @sjaak27).

#wakeupwhereyouwant

Geen probleem @T.o.e.r.i.s.t

^^ die blizzard is nergens meer nieuw te koop want overjarig dus die moeite kan ik je vast besparen. Maar snap eerlijkgezegd niet waarom je per se nieuw wil, dit setje heeft amper 12 dagen sneeuw gezien en is praktisch nieuw🤷🤷 das nou ook psychisch 😆

In feite zelfs nog minder gebruikt dan 12 dagen, indoor zijn 2-4 uur geweest per keer(dag). Volgens skiline 286 km in drie dagen Zillertal en wat indoorkm’s.

Die Blizzards
Een typisch gevalletje “van een oud vrouwtje geweest” dus.
Sorry @elisabeth101 ik kon het niet laten 😂

Die Blizzards
Een typisch gevalletje “van een oud vrouwtje geweest” dus.
Sorry @elisabeth101 ik kon het niet laten 😂

Hooykaas op 22 aug 2019 18:36

Op n ouwe fiets (ski) moet je t leren! 😆

En als je over (echt) goede techniek beschikt kan je met de blizzards in echt alle omstandigheden op de piste uit de voeten 😜

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 22 aug 2019 19:21

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@elisabeth101

Die reactie moet wel in 't Wielrennertopic.😆😉

Born to run. B.S.

^^ die blizzard is nergens meer nieuw te koop want overjarig dus die moeite kan ik je vast besparen. Maar snap eerlijkgezegd niet waarom je per se nieuw wil, dit setje heeft amper 12 dagen sneeuw gezien en is praktisch nieuw🤷🤷 das nou ook psychisch 😆

elisabeth101 op 21 aug 2019 22:24

Tja, wat kan ik zeggen? Een beetje een rare kronkel in de kop, zeker? 🤪

Intussen zijn de ski’s besteld: voor mezelf de Head i.Shape Pro’s en voor mijn vrouw in laatste instantie toch nog geopteerd voor Dynastar Intense 10. Die stonden ook met bijna 50% korting… Ze wilde graag iets vrouwelijker uitziende ski’s en deze kregen goede reviews in functie van de type skiester dat ze is (technisch goed, altijd piste, meestal niet te snel, mix carve/slip-bocht). ‘t Blijft een beetje een gok, maar ik weet dat ze qua ski’s makkelijker met verschillende soorten materiaal overweg kan.

Bedankt voor het meedenken, en @sjaak27 succes met de verkoop van die magische Blizzards!

*bericht bewerkt door T.o.e.r.i.s.t op 22 aug 2019 22:33

#wakeupwhereyouwant

Plezier met de nieuwe skies, Blizzard’s vinden hun weg wel, eten geen brood ofzo :)

Materiaal is aangekomen, mooi verpakt en ziet er allemaal goed uit! Plastic bescherming zit zelfs nog rond de ski’s en belag, behalve waar de bindingen zitten. Die zijn ook mooi ingesteld op niveau.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/225b5e545dae0fb99e841811...

Tot nu toe goede ervaring met EKOsport.

Nu nog wachten tot het winter wordt! ⛷🎿❄️🏔😁😃

#wakeupwhereyouwant

Moet je ze niet even uitproberen in een indoorhal? Kan je er vast een beetje in komen.

Fijn dat het spul binnen is.

^^ die blizzard is nergens meer nieuw te koop want overjarig dus die moeite kan ik je vast besparen. Maar snap eerlijkgezegd niet waarom je per se nieuw wil, dit setje heeft amper 12 dagen sneeuw gezien en is praktisch nieuw🤷🤷 das nou ook psychisch 😆

elisabeth101 op 21 aug 2019 22:24

Tja, wat kan ik zeggen? Een beetje een rare kronkel in de kop, zeker? 🤪

Intussen zijn de ski’s besteld: voor mezelf de Head i.Shape Pro’s en voor mijn vrouw in laatste instantie toch nog geopteerd voor Dynastar Intense 10. Die stonden ook met bijna 50% korting… Ze wilde graag iets vrouwelijker uitziende ski’s en deze kregen goede reviews in functie van de type skiester dat ze is (technisch goed, altijd piste, meestal niet te snel, mix carve/slip-bocht). ‘t Blijft een beetje een gok, maar ik weet dat ze qua ski’s makkelijker met verschillende soorten materiaal overweg kan.

Bedankt voor het meedenken, en @sjaak27 succes met de verkoop van die magische Blizzards!

T.o.e.r.i.s.t op 22 aug 2019 21:54

die intense 10 is een heerlijke ski. Mijn dochter had ze, zijn sinds kort naar de zus van @bennie , die er ook blij mee is.

Edwin van Riel

die intense 10 is een heerlijke ski. Mijn dochter had ze, zijn sinds kort naar de zus van @bennie , die er ook blij mee is.

evr66 op 29 aug 2019 21:37

Dat had ik idd uit een aantal reviews opgemaakt. En dan met die prijs leek het me wel een aanvaardbare gok. 😉 Hopelijk denk mijn vrouw er binnenkort ook zo over.

Zou ze trouwens wel indoor willen testen, maar hier in huis is het voor de kinderen onaanvaardbaar dat ík zou gaan en zij niet: Heb dat ‘ns geprobeerd, mocht ik nog lang horen. 😳😁🤣 En momenteel is er effe geen tijd nu de school en alle activiteiten opnieuw starten.

Maar serieus: ik vind zo’n indoorhal niet bepaald goedkoop als je er met 5 personen heen gaat.

#wakeupwhereyouwant

Snowworld wordt steeds duurder ja. Al is het in de zomer nog wel relatief voordelig. En ik heb geen gezin, dat scheelt in wel meer gevallen een slok op een borrel. Dat is waar.

Locaties dichtst bij ons zijn Aspen in Antwerpen (zomer promo van €15 voor 2u ipv 30€) en Snow Valley in Peer (bijna 20€ per uur). Best een groot prijsverschil, eigenlijk. En dan zit materiaal van de kinderen er niet bij…

De laatste jaren hebben we ipv indoorhal gekozen om in januari nog een weekend naar de sneeuw te gaan. Kost ook wat, maar gaf ons als gezin meer voldoening. 🙂

#wakeupwhereyouwant

Lijkt me een goede keuze.

Moet je ze niet even uitproberen in een indoorhal? Kan je er vast een beetje in komen.

Fijn dat het spul binnen is.

GiGi op 29 aug 2019 21:28

, als je die koopt bij ekosport, moet je deze dan eerst nog laten bijslijpen en waxen vooraleer je er een weekje ermee kan mee skiën? Of laat je die na een dag of 3 bijwaxen of pas na een volle week? Bedankt voor antwoord.

Geen idee, is de eerste keer dat we eigen materiaal hebben.

#wakeupwhereyouwant

@Olliebollie
De kanten zullen zeker geslepen zijn, het belag zou ik altijd (laten) waxen.

Slijpen niet nodig. Ff extra waxen altijd goed voor nieuw latten. Bij voorkeur even een paar keer flink met de hand.

Edwin van Riel

Plaats een reactie