Snow reporter Hochfügen

http://snowreporter.hochfuegenski.com/

Voor mensen die komende winter op zoek zijn naar een baantje in de sneeuw buiten horeca of lesgeven.

Vroeg opstaan is wel een must 😉.

Leuke "baan" in mooi gebied. Maar je moet wel videobewerkingsvaardigheden bezitten. En ik vermoed dat dat wel aardig wat tijd zal kosten.

Gebied is fantastisch. Uitgaansleven in Hochfugen zelf is bijna 0. (Misschien hebben de hotels of onderkomens wel wat geregeld.) Ik vraag me dan wel af wat je daar na het sluiten van de pistes moet doen als je geen auto hebt. En met de auto naar beneden (naar het dorp Fugen) gaan, betekent dat je niet (met alcohol) kan gaan apres-skien met leraren / vakantiegangers. Ik dacht dat het 12km rijden terug naar boven is en dat wil je niet met een slok op (ter info: dat doe ik principieel al niet. Maar mensen moeten daar wel rekening mee houden.).

*bericht bewerkt door boarderFrank op 22 aug 2019 19:34

Nou Frank, ik vind jou reactie wel erg negatief hoor. Ja in de avond is er niet veel te doen, als je geluk hebt loopt de apreski flink uit. Maar er word veel gecarpoold, en tevens rijden er tot ong. 19:uur gratis skibussen naar beneden. En op zich is Hochfügen een erg leuk gebied om te werken.

Zoals je zelf al zei
" Ja in de avond is er niet veel te doen, als je geluk hebt loopt de apreski flink uit." Maar… Geluk hebben we niet dagelijks. Veel mensen zelfs niet eens wekelijks.

Voor zover mij bekend (wat mij verteld is) is er in Hochfugen zelf alleen “de Gondola-bar” die 6-7 dagen per week voor iedereen open is. Die gaat voor zover ik me herinner redelijk vroeg dicht.
(of dat lijkt maar zo omdat de laatste bus naar beneden (Fugen) om 18.10 -18.50 uur gaat (kan ook 19 uur zijn zoals je zei hoor, maar ik dacht vroeger)) en veel mensen zonder vervoer zelf met de bus naar beneden moeten omdat daar hun verblijf zit.)

Carpoolen kan altijd. Dan moet je wel mensen kennen als je geen vreemden wilt vragen. En als je ze wel kent, dan is de kans groot dat het leraren zijn die zelf (veel teveel) drinken. En de kans is groot dat die mensen aardig zuipen voordat ze met de auto de berg weer op gaan. Maar carpoolen is zeker mogelijk. Alleen jij moet dan vroeger op dan de rest voor je werk.

Om te werken is het gebied fantastisch. Dat had ik al vermeld.

@ Jehtro Wel jammer dat je iets gelijk heel erg negatief vindt.
(Waarom? Omdat je een paar dingen leest die niet perse door iedereen als positief beschouwd kunnen worden door 100% van de mensen? Niet iedereen heeft immers dezelfde wensen. Misschien een verschil in realistisch besef tussen ons. Ik heb geen idee waarom. Laat dat verder maar rusten. Dat is niet belangrijk voor het topic … Het was gewoon allemaal realistisch. Precies zoals het is. Een fijn gebied. Maar waarschijnlijk weinig uitgaansleven na het sluiten van de pistes. En dat is belangrijke informatie om in gedachte te hebben. Zeker omdat het vooral een baantje is waar jongeren op zullen reageren. (en dat bevestig je nu zelf waardoor je het zelf eventueel erger zou maken) Misschien had de reactie “wel erg negatief hoor” beter achterwegen gelaten kunnen worden. Nu schiet ik in de verdediging en benadruk ik dat je me in bepaalde dingen gelijk geeft! Dat ik dus wel gelijk heb.))

(overigens wel zonde van het topic, die laatste reactie. Maar het vraagt gewoon om een eerlijke reactie terug)

Eenieder die erheen gaat zal er een geweldige tijd kunnen beleven.

Amai @boarderFrank ben je zat zoals mij? Of ben je aan gaslichten aan het doen?

Leuke "baan" in mooi gebied. Maar je moet wel videobewerkingsvaardigheden bezitten. En ik vermoed dat dat wel aardig wat tijd zal kosten.

Gebied is fantastisch. Uitgaansleven in Hochfugen zelf is bijna 0. (Misschien hebben de hotels of onderkomens wel wat geregeld.) Ik vraag me dan wel af wat je daar na het sluiten van de pistes moet doen als je geen auto hebt.

boarderFrank op 22 aug 2019 19:33

Je moet zes dagen op zeven om 7 uur 's ochtends in de lift zitten… Dit is geen baantje voor mensen die vooral willen feesten, wat je dus moet doen is op tijd in je nest kruipen 😛.

Er zijn overigens behoorlijk veel mensen die helemaal niets hebben met het après-ski fenomeen en die drukte absoluut niet zullen missen.

En voor die vrije dag/avond vind je wel een invulling. 😉

*bericht bewerkt door Morzel op 23 aug 2019 09:02

Vind het een prima deal eerlijk gezegd! En die 7 uur opstaan is omschreven zoals alle hippe vacatures tegenwoordig vrij fantasievol zijn geschreven, vooral niet te letterlijk nemen dus…

Heb zojuist, pas, de voorwaarden gelezen, maar dit lijkt mij een hele mooie deal.

Enne @boarderFrank, je kan het wel ietsje luchtiger nemen😉. En ja de negatieve kant belichten is altijd juist, daar is dit forum voor👍

Prima deal toch? Mooi werk volgens mij!

Ja er zijn ook wat nadelen maar mocht ik nou jong zijn en een winter in de sneeuw willen doorbrengen had ik zeker gereageerd. Oja ik mag ook graag video editen. Veel werk ja- maar daar heb je dan ook alle tijd voor.

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie