Tip mbt leuk skigebied met kinderen

Ik zoek een leuk wintersport gebied in Oostenrijk met kinderen. We hoeven geen uitgaansmogelijkheden ook geen zwarte pistes maar gewoon een leuke locatie om met de kinderen te genieten van een wintersport. Zijn hier mensen die goede ervaringen hebben met bepaalde plaatsen?

Rohrmoos op Hochwurzen in t gebied 4- bergen schaukel. Zeer kindvriendelijk. Verbleven in Klemmerhof, toen appartement met ontbijt NU familiepension. 👌

Born to run. B.S.

Kleinwalsertal

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Kleinwalsertal en de Zugspitze Arena zijn de dichtstbijzijnde usual suspects. Serfaus wordt ook vaak genoemd, maar is wel fors groter en waarschijnlijk duurder.

https://www.wintersport.nl/skigebieden#kindvriendelijk…

Daar zit vast wat bij?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Grossarl. Onze kinderen hebben hier afgelopen 2 jaar genoten.

Steinplatte, Lofer, Winklmoosalm, Brandnertal. Genoeg opties.

Mr. Slow

En Werfenweng of Rauris. Klein maar fijn.

Wildkogel.
Overzichtelijk en makkelijk.

.

*bericht bewerkt door Sander-Dingemanse op 21 aug 2019 06:33

.

*bericht bewerkt door Sander-Dingemanse op 21 aug 2019 06:33

Wij gaan dit jaar nog eens naar galtur. Hoog gelegen, klein en dus overzichtelijk en op 10 km van ischgl als je eens iets meer wil en hotels aan de piste

Tips genoeg. Ik benieuwd wat TS @RRL ervan vindt…

Berwang (Zugspitze Arena). Overzichtelijk, mooi kinderland.

http://www.kellerjochbahn.at/cms/index.php?lang=de
Wel super klein. Jaren geleden geweest met mijn zoon van toen 4 a 5 jaar, erg leuk en prettig geprijsd voor de kinderen (toen gratis les huur en pas).
Verder veel, heel veel Nederlanders.

.

Ik heb zelf goede ervaringen met Rauris (zelf als kind) en Damuls-Mellau (onlangs met eigen kinderen).

Werfenweng of dachstein-west zijn mooie rustige skigebieden. Kinderen kunnen hier prima leren skiën

Verleden jaar naar Ischgl - Samnaun gegaan. We verbleven in een appartement in Samnaun : wat een luxe om te kunnen skiën tot op enkele meters van je appartement. Inkopen doe je best op voorhand in Oostenrijk voor je de berg oprijdt, want in Samnaun kan je niet veel voeding vinden.
Wil je op restaurant, dan eet je best overdag op de piste : de restaurants in Zwitserland zijn (iets) duurder dan de hutten op de pistes (die allemaal in Oostenrijkse handen zijn)
Skipassen voor -10 jarigen zijn gratis!

Plaats een reactie