met de trein naar les menuires

Goede morgen,

Wij zouden met de paasvakantie met de trein naar Les Menuires willen gaan ? vanuit Brussel

Is dat te doen ?

Hebben jullie tips ?

groetjes

françoise

Je kan de winter Thalys nemen tot in moutiers brides les bains en dan de bus naar boven , gemakkelijk en vlot

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 31 aug 2019 11:20

Je kan de winter Thalys nemen tot in moutiers brides les bains en dan de bus naar boven , gemakkelijk en vlot

Pieter230976 op 31 aug 2019 11:20

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken . . . . .
Pasen 2020 valt in april en de Ski-Thalys rijdt maar tot medio maart en dan ook nog alleen op zaterdag.
Je bent dus aangewezen op de reguliere dienstregeling* en dan kan het alleen met overstap in Parijs (waarbij je van Gare du Nord naar Gare du Lyon moet) en Chambery. Reistijd ca 6:30

  • Gebaseerd op de huidige dienstregeling, die van voorjaar '20 wordt pas in december gepubliceerd
Rob

Ski Thalys gaat tot half of eind maart.

Volgens mij kan je van Brussel naar Parijs en dan met de Eurostar naar moutiers . Geen idee van tijden. Paar jaar geleden had je nog een nachttrein naar moutiers vanaf Parijs. Kijk eens op ouisncf

en dan met de Eurostar naar moutiers

Als je de Eurostar uit Engeland bedoelt, denk ik dat die dan ook niet meer rijdt, want dat is volgens mij ook een specifieke winter trein.
Daarbij is het nog maar de vraag wat de toekomst na de Brexit gaat brengen, ik zie die britten er nog wel voor aan om de tunnel ook nog te sluiten.

Rob

en dan met de Eurostar naar moutiers

Als je de Eurostar uit Engeland bedoelt, denk ik dat die dan ook niet meer rijdt, want dat is volgens mij ook een specifieke winter trein.
Daarbij is het nog maar de vraag wat de toekomst na de Brexit gaat brengen, ik zie die britten er nog wel voor aan om de tunnel ook nog te sluiten.

RCGrootveld op 31 aug 2019 21:07

net even nagekeken maar eurostar gaat ook t/m maart …

er zijn buiten seizoen wel mogelijkheden om met trein naar mouters te komen.
zie hier https://nl.oui.sncf/nl/resultaten/outward/train?wishId=5d6bb…

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 sep 2019 14:07

De Thalys uit Brussel naar moutiers brides les bains rijdt tot einde paasvakantie

De Thalys uit Brussel naar moutiers brides les bains rijdt tot einde paasvakantie

Pieter230976 op 1 sep 2019 19:12

Waar heb je die info vandaan?
Dienstregeling 2020 wordt pas begin december officieel vrijgegeven . . . .

Rob

Maar dat is niet de ski Thalys toch ?

Je kan de winter Thalys nemen tot in moutiers brides les bains en dan de bus naar boven , gemakkelijk en vlot

Pieter230976 op 31 aug 2019 11:20

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken . . . . .
Pasen 2020 valt in april en de Ski-Thalys rijdt maar tot medio maart en dan ook nog alleen op zaterdag.
Je bent dus aangewezen op de reguliere dienstregeling* en dan kan het alleen met overstap in Parijs (waarbij je van Gare du Nord naar Gare du Lyon moet) en Chambery. Reistijd ca 6:30

  • Gebaseerd op de huidige dienstregeling, die van voorjaar '20 wordt pas in december gepubliceerd
RCGrootveld op 31 aug 2019 11:49

En die overstap in Parijs is helemaal prima te doen. Van het ene station naar het andere gaan is niet zo heel moeilijk. (vind ik) en als je net ietsjes meer tijd tussen beide treinen boekt is een lekker kopje koffie + croissantje ergens in Parijs nog erg leuk ook ;-)

Dus ook zonder de ski-thalys is het geen enkel probleem.

Click. Click. Peace

Ik ben een aantal jaar terug met de Thalys/TGV naar La Plagne geweest (wat 1 of 2 haltes verder is dan Les Menuires). Was toen op een weekdag dus met het reguliere TGV-aanbod, geen sneeuwthalys.

Ik kan enkel positief zijn over deze manier van reizen. Enorm relaxed, ook de overstap in Parijs is met de metro zeer goed te doen. Lekker veel beenruimte in de trein, een bar en geen gedoe met bagagebeperkingen. Vetrek was om 6u15 in Brussel, aankomst op 13u30 in Aime-La-Plagne, toch wel een mooie tijdswinst t.o.v. de auto. Vliegen is nog korter qua reistijd, maar je moet dan weer een uur of 2 op voorhand op de luchthaven zijn terwijl ik toen om 6u Brussel-Zuid binnenstapte en 5 minuutjes later in mijn zetel plofte, enorm relaxed.

Binnen enkele uren brengt Thalys Sneeuw u zonder overstappen naar Chambéry, Albertville, Moûtiers, Aime-la-Plagne, Landry of Bourg-Saint-Maurice.

Vanaf € 55 in Standard ruimte, € 120 in Comfort en vanaf € 129 in Premium, bereikt u zonder overstappen de mooiste pistes van de zuidelijke Alpen.

Geen files, geen luchtvervuiling en geen gedoe meer op de wegen; wij verlossenu van al uw zorgen.

Thalys Sneeuw rijdt elke zaterdag van 21 december 2019 t/m 18 april 2020.

Comfort en diensten aan boord:

Kom uitgerust, kalm en vol energie aan op uw bestemming dankzij het comfort en onze diensten aan boord.

Kortingen tijdens uw vakantie in de bergen:

Thalys biedt u ter plaatse vele voordelen dankzij haar partners.

Skiset: 10% bijkomende korting op de huur van uw skimateriaal
mmv: Tot 20% korting op uw verblijf
Altibus: Van het station naar uw skigebied: reis ontspannen met de Altibus shuttlebussen

Start van de ticketverkoop op 12 september

Ik kan enkel positief zijn over deze manier van reizen. Enorm relaxed, ook de overstap in Parijs is met de metro zeer goed te doen. Lekker veel beenruimte in de trein, een bar en geen gedoe met bagagebeperkingen. Vetrek was om 6u15 in Brussel, aankomst op 13u30 in Aime-La-Plagne, toch wel een mooie tijdswinst t.o.v. de auto. Vliegen is nog korter qua reistijd, maar je moet dan weer een uur of 2 op voorhand op de luchthaven zijn terwijl ik toen om 6u Brussel-Zuid binnenstapte en 5 minuutjes later in mijn zetel plofte, enorm relaxed.

woutervdb op 2 sep 2019 19:10

Ik ook …
Hoewel al weer 20 jaar geleden, zijn we ook een keer met de Ski Thalys gegaan (Moutiers / Les Menuires) vanuit Rotterdam.
Een ander deel van de groep was gaan vliegen naar GVA met aansluitend bus.
Ik zie nog hun gezichten toen ze binnenkwamen en wij al aan een biertje zaten …
En toen lag de HSL er nog niet eens en reed hij tot Brussel met een (voor een TGV) slakkegangetje . . . .

Rob

Binnen enkele uren brengt Thalys Sneeuw u zonder overstappen naar Chambéry, Albertville, Moûtiers, Aime-la-Plagne, Landry of Bourg-Saint-Maurice.

Vanaf € 55 in Standard ruimte, € 120 in Comfort en vanaf € 129 in Premium, bereikt u zonder overstappen de mooiste pistes van de zuidelijke Alpen.

Geen files, geen luchtvervuiling en geen gedoe meer op de wegen; wij verlossenu van al uw zorgen.

Thalys Sneeuw rijdt elke zaterdag van 21 december 2019 t/m 18 april 2020.

Comfort en diensten aan boord:

Kom uitgerust, kalm en vol energie aan op uw bestemming dankzij het comfort en onze diensten aan boord.

Kortingen tijdens uw vakantie in de bergen:

Thalys biedt u ter plaatse vele voordelen dankzij haar partners.

 Skiset: 10% bijkomende korting op de huur van uw skimateriaal
 mmv: Tot 20% korting op uw verblijf
 Altibus: Van het station naar uw skigebied: reis ontspannen met de Altibus shuttlebussen

Start van de ticketverkoop op 12 september

Pieter230976 op 2 sep 2019 19:26

Ik heb dit vaak bekeken, lijkt mij ideaal. Maar als je gaat boeken blijkt de prijs erg tegen te vallen. De vermelde prijzen zijn enkele reis en het ticket terug is dan vele malen duurder. Voor vier personen kwam ik dan vaak, voor zover ik mij herinner, rond of boven de € 200 uit. Met vier personen is dat dan behoorlijk aan de prijs, dan is de auto veel voordeliger.
Bovendien is altijd de vraag: hoe kom je vanuit de provincie om zes uur in Rotterdam of om zeven uur in Antwerpen.

Heeft iemand een tip hoe je na boeken van de voordelige heenreis een voordelige terugreis boekt? Via SNCF, of de Belgische spoorwegen?

*bericht bewerkt door Frank op 04 sep 2019 19:22

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Internationale treinen hanteren een tariefstructuur die je kunt vergelijken met die van de luchtvaart: Dag en tijdstip afhankelijk en afhankelijk van de verwachte bezettingsgraad.
Lage bezetting betekent lage prijzen, hoge bezetting betekent hogere tarieven.

Als je al enkeltjes kunt kopen, zou je gewoon bij de SNCF of NMBS kunnen kijken, maar ik vraag we af of dat zo maar kan.

Marktwerking noemen ze dat . . . .
Daar kun en mag je wat van vinden, maar zo werkt het nu eenmaal.

Overigens vind ik € 200 voor een treinretour naar de Franse Alpen niet duur, maar ik kan niet in een andermans geldbuidel kijken. Met 4 man kan de auto concurreren, maar alleen of met z’n tweeën …

Treinreiswinkel al geprobeerd ?

Rob

Ik neem al paar jaar de Thalys naar val thorens, 6 u van Brussel naar moutiers , ondertussen Wi-Fi en slapen , en de lange files passeren en dan relax bus naar val thorens , dus 8 u van Brussel naar val thorens boven , alles heeft zijn prijs

Ik neem al paar jaar de Thalys naar val thorens, 6 u van Brussel naar moutiers , ondertussen Wi-Fi en slapen , en de lange files passeren en dan relax bus naar val thorens , dus 8 u van Brussel naar val thorens boven , alles heeft zijn prijs

Pieter230976 op 4 sep 2019 21:46

En wat zijn de kosten gemiddeld pp?

Ik neem al paar jaar de Thalys naar val thorens, 6 u van Brussel naar moutiers , ondertussen Wi-Fi en slapen , en de lange files passeren en dan relax bus naar val thorens , dus 8 u van Brussel naar val thorens boven , alles heeft zijn prijs

Pieter230976 op 4 sep 2019 21:46

En wat zijn de kosten gemiddeld pp?

Balboa op 4 sep 2019 21:49

Vorig jaar ( nieuwjaar) 220 euro met ticket elk Belgisch station naar Brussel , maar ik reken ook geen files , geen kettingen nodig , geen parkeerplaats,

Door de besparingen bij NMBS in het WE verkeer is het soms moeilijk om vanuit ander Belgisch station de zaterdag morgen op tijd in Brussel te geraken met trein (06:45?), zelfde probleem bij aankomst zaterdagavond, vorig jaar pas na 22:30 in Brussel aankomst vanuit Frankrijk.
Dus goed nakijken. @NMBS

Tip voor vertrekkers uit Vlaanderen, je kan ook vertrekken vanuit Lille (Rijsel) , meer verbindingen, zowel over Lyon als over Parijs en vaak goedkoper. Zie website SNCF.com

Plaats een reactie