Meerdere gebieden op 1 pas

Wij zjin misschien van plan om in januari / februari een maand de sneeuw in te gaan en nu lijkt het ons wel een aardig idee om dan meerdere gebieden te bezoeken. Nou weet ik dat er een aantal regio's zijn waar meerdere gebieden onder 1 pas vallen of een seizoenskaart die voor meerdere gebieden geldig is. Ik ben al bekend met Dolomiti Superski en met de Tirol Pass. Welke zijn er nog meer?

in salzburgerland heb je de Salzburg super ski card bijvoorbeeld.

https://www.superskicard.com/en

In Frankrijk heb je de Eskimo pas, voor de kleine gebieden in de Maurienne-vallei.

Of je gaat voor die nieuwe snowpass…

*bericht bewerkt door Bennie op 05 sep 2019 12:59

Of je gaat voor die nieuwe snowcard…

Bennie op 5 sep 2019 12:42

Daar zeg je zowat! Al lang niks meer van gehoord…

Bla, bla, bla.

frankrijk kent nog ski a la carte. ook wel interessant

Edwin van Riel

Deze weet ik uit m'n hoofd (excuse me if im wrong):

  • 3-Taler pas: Aantal skigebieden in Vorarlberg (Damuls, Warth-Schrocken, Diedamskopf e.a.)
  • Mont Blanc Unlimited: L4V, Chamonix, Courmayeur, Evasion. Zitten voorwaarden aan.
  • Paznauntaler skipas: Alle gebieden in het Paznauntal. (See, Kappl, Ischgl, Galtur)
  • Zillertaler Super Skipas: Alle gebieden in het Zillertal. (Hochzillertal, Zillertal Arena, Mayrhofen, Gerlos Stein, Hintertuxer Gletsjer)
  • Graubunden heeft een overkoepelende skipas voor de grote(re) gebieden (Lenzerheide, Davos, Samnaun, Flims). Weet niet hoe die heet.
  • Er is in Zwitserland een overkoepelende skipas voor de kleine (<40km piste) gebieden, naam bij mij onbekend.
  • In de Ecrins regio (Fr) is ook een overkoepelende pas. (La Via Lattea, Bardonechia, Serre Chevalier, Puy Saint Vincent)
    Er zullen er vast nog meer zijn. Hou er rekening mee dat bij de Tiroler Snowcard niet alle gebieden mee doen. Ski Arlberg niet volgens mij o.a. Ik ben trouwens zelf ook wel benieuwd…

*bericht bewerkt door Arjen5 op 05 sep 2019 13:04

It's all about the turns duuuuuude!
Bla, bla, bla.
Bla, bla, bla.

En de magic pass in Wallis/Waadt (CH) en Grand Galaxie skipas in Vallee d’Oisans (FR)

Top! Al lekker wat uitzoekwerk te doen :)
(en nog bedenken of het sneeuw of zon wordt, andere optie is een surfvakantie in Zuid-Amerika)

Of je gaat voor die nieuwe snowcard…

Bennie op 5 sep 2019 12:42

Daar zeg je zowat! Al lang niks meer van gehoord…

bartvwg op 5 sep 2019 12:51

Die heb ik wel bekeken, maar daar ligt alles echt ver uit elkaar, allemaal verschillende landen inclusief Spanje en Portugal. Ik houd de afstanden om te reizen graag een beetje binnen te perken…

Je hebt ook nog de ski Amadé pas. Als je die wil bestellen kun je het beste voor 5 december een seizoenskaart bestellen. Dan ben je 570 ongeveer, weet het bedrag niet uit mijn hoofd, kwijt. Dat staat gelijk aan zo’n twee weken skipas.

Dan kun je in het naseizoen gratis nog een keer gaan naar dat gebied ;-)

Onder Ski amadé vallen de gebieden Bad Hofgastein/Bad Gastein, Grossarl/Dorfgastein, Flachau/St Johan, Hochkonig en Dachstein (plus gletsjer).

Dus variatie genoeg.

Peter Pos

En voor 150 euro meer heb je dus de Salzburger kaart voor een seizoen. Geldig vanaf 1 oktober tot en met 2 mei.

@peterpos

En Schladming- 4 bergen schaukel niet te vergeten hé. 🤔

Born to run. B.S.

@peterpos

En Schladming- 4 bergen schaukel niet te vergeten hé. 🤔

dan58 op 5 sep 2019 19:20

Ach ja, dat bedoelde ik ook. Excuses. Schladming maar één keer wezen skiën, maar dan wel eindigen in het ‘stadion’ dat is wel een leuke ervaring :-)

@Bennie dat klopt, maar die kaart was al genoemd ;-)

Peter Pos

@peterpos

Eigenlijk heb jij ook gelijk zie ik nu want t gebied heet : Schladming-Dachstein en dat schreef je al . 👌🖒

Born to run. B.S.

@peterpos

Eigenlijk heb jij ook gelijk zie ik nu want t gebied heet : Schladming-Dachstein en dat schreef je al . 👌🖒

dan58 op 5 sep 2019 22:01

De Dachstein is toch alleen de gletsjer en Schladming het gebied daar vlakbij? Lijkt me wel mooi om een keer dat hele gebied op een dagje te doen. Als dat tenminste mogelijk is. Ben er paar keer langsgereden. De verbindingen lijken me soms een beetje gekunsteld, dus niet zoals in Hochkönig waar je echt het hele gebied door kan skiën.

Peter Pos

In Frankrijk heb je de Eskimo pas, voor de kleine gebieden in de Maurienne-vallei.

GiGi op 5 sep 2019 12:34

Die pas heet geen Eskimo meer maar nu de Seizoenspas Haute Maurienne Vanoise.
Als je in LA NORMA😍☃️ Of in Valfrejus een weekpas koopt mag je onbeperkt in beide gebieden skiën en 1 dag in de gebieden Aussois, Val Cenis en Bonneval Sur Arc.

LA NORMA😍☃️

Ramsau am Dachstein omvat meerdere kleine pistes en Rittisberg, allemaal aan de voet van de Dachstein Gletscherbahn/strasse

Plaats een reactie