Keuze Snowboard

Goedenavond,

Graag zou ik wat hulp krijgen bij de aanschaf van het juiste snowboard voor mij. Ik ben van plan om binnenkort eens wat boardjes te gaan testen in Zoetermeer en het lijkt me goed om dat wat voorbereid te doen zodat ik gerichter kan gaan testen.

Ik ben 32 jaar oud, 188m en 78kg.
Mijn huidige boardniveau schat ik in op 6-7 op de schaal van Sneeuwbaard. 4 jaar geleden ben ik overgestapt van skiën naar snowboarden en heb tot dusver enkel boards gehuurd.
Ik ben behoorlijk sportief en board dan ook energiek waarbij ik mezelf continu wil verbeteren.
Hoewel ik graag offpiste board breng ik ook veel tijd op de piste door. Een enkele keer duik ik het park in maar dit stelt weinig voor.

Mijn budget is max € 500,- (board + bindingen).
Welke boards raden jullie me aan?
Alvast bedankt!

Vorig jaar ook een nieuw snowboard gekocht, bataleon ‘The boss’.
Super content van!!

Met de ‘3BT - technologie’ is een plezier om mee te boarden.

Wat is je schoenmaat? Want dat gaat uitmaken of je een wide board of een normale nodig hebt.

Qua budget gaat het wel een uitdaging worden. Redelijke bindingen kosten al snel €220 en meer, dus dan blijft er 250 voor de plank over. Mocht je iets meer willen dan heb ik wellicht een leuke 2e hands voor je.

Schoenmaat is 43-44, verwacht geen wide nodig te hebben.
Hoop voor 500 toch wel wat te kunnen vinden eerlijk gezegd. Model van vorig jaar ofzo zou prima zijn lijkt me. Of is dit niet realistisch?

@Vic
Ik zal de Bataleon eens opzoeken, thanks!

Met een All Mountain type board kun jij de komende jaren prima vooruit. Met een energieke stijl van boarden kun jij met een camberboard prima uit de voeten. Qua merk, de meeste merken hebben wel een All Mountain board met camber in hun range. Dus probeer straks vooral wat verschillende merken uit. Succes!

@Jorik Je hebt trouwens een PB

Schoenmaat is 43-44, verwacht geen wide nodig te hebben.
Hoop voor 500 toch wel wat te kunnen vinden eerlijk gezegd. Model van vorig jaar ofzo zou prima zijn lijkt me. Of is dit niet realistisch?

@Vic
Ik zal de Bataleon eens opzoeken, thanks!

Jorik op 11 sep 2019 23:17

Boards willen nog wel door de helft gaan einde seizoen maar dan zit je nog wel vaak tegen de 300 aan. Daarnaast moet het dan net de goede maat zijn. Bindingen zit meestal minder korting op, maar je kan geluk hebben. Ik zou voor dat budget eerder voor een goede 2e hands gaan of anders budget wat verruimen.

Niet geheel onbelangrijk: Heb je al goed passende, niet al te oude schoenen?

Bij het testen zou ik me even focussen op het proberen van verschilde soorten boards, dan een specifiek model. Camber, rocker, maar vooral camber-rocker-camber vs. Rocker-camber-rocker.

Bij de testbare boardjes zie ik een Ride machete en een Libtech attack banana staan binnen budget. Vergelijk deze eens met elkaar en pak ‘voor de grap’ de K2 partyplatter eens voor een compleet ander gevoel onder de voeten. K2 Broadcast lijkt ook geschikt, maar die heb ik zelf nog nooit getest.

Op gebied van bindingen zal je vooral een budget technische keuze moeten maken, zolang ze maar goed passen en niet te slap zijn.

*bericht bewerkt door moderator op 12 sep 2019 07:51

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dank voor de reacties!

En los van het budget. Wat zouden dan goede opties zijn?
Dan kan ik kijken of ik mijn budget ga verruimen of dat ik ergens een mooie aanbieding kan vinden.

De Bataleon ‘The Boss’ die Vic noemde lijkt me iets teveel op het park gericht afgaande op de reviews online.

Er hangt nog een bericht van mij in het spamfilter, welke je wel op weg zal helpen…

*bericht bewerkt door moderator op 12 sep 2019 08:50

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@sneeuwbaard

Dank voor je inhoudelijke reactie!
Schoenen zal ik ook gaan aanschaffen voor komende winter. Weet het belang hiervan.

Na wat online research lijkt de Lib Tech Attack Banana mij het meest geschikt.
Deze wil ik dit weekend gaan testen (en vergelijken met andere boards.)
Welke maat zal goed zijn voor me? 159?
Of heb ik met m’n maat 43-44 misschien toch een wide nodig?

De normale 159 zal prima passen. Je merkt zelf snel of je een wide nodig hebt (scheelt overigens ‘maar’ 1,1 cm).

Laat tijdens het testen wel even los wat anderen over de boards zeggen. Het is belangrijker hoe jij er op weet te rijden

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie