Snowboardles 8jarige

Hoi, wij willen in de paasvakantie, 4/04/20 tem 11/04/20 op skivakantie gaan. Nu zou onze zoon (8 jaar) graag leren snowboarden. Tot hiertoe vond ik in de “sneeuwzekere” skigebieden enkel snowboardles vanaf 10jaar.
Wie kan ons tips geven waar we wel terecht kunnen? Een betaalbaar skigebied; Waar we begin april nog wel sneeuwzeker genoeg zitten, en waar je vanaf 8 jaar snowboardles kan krijgen? Geen Serfaus, aangezien dat niet binnen ons budget valt 😉

In les menuires en val Thorens bij prosneige geven ze al vanaf jonge leeftijd snowboard lessen. En ze hebben tevens ook Nederlands/vlaamssprekende leraren .
Wij hebben goede ervaring met deze skischool.

En sneeuw zeker.

Voor les menuires geldt , dat het handigst is als in de wijk la croisette , of berlin zit . Aangezien lessen in la croisette beginnen . Peyrand kan ook maar een beetje afhankelijk waar. Andere wijken kan ook maar dan gedoe met bus .

In les menuires en val Thorens hebben je in die periode zeker betaalbare locaties . Rechtstreeks boeken of misschien via Nederlandse organisatie. Aangezien wij hier geen paas vakantie kennen. Ik vermoed dat jullie uit belgie komen.

http://www.prosneige.fr/school/list/?place=Val+Thorens&t…

*bericht bewerkt door miepmiep op 12 sep 2019 21:21

Ik was begonnen met lessen op de rolbaan in Nederland. daarna een paar keer naar een indoorbaan gegaan om het uit te testen…daar na les op de bestemming.

Dit zou ik ook voor je zoon adviseren.

Op een rolbaan leer je heel goed je techniek. veel plezier

o ja, koop een impactshorty en kniebeschermers (uiteraard ook een helm). want als je eenmaal val, val je elke keer op dezelfde plek…en dat doe pijn

From a galaxy far far away.............

Er zijn ook voldoende Vlaamse reisorganisaties die snowboardlessen aanbieden. Ik ga nu bewust geen reclame maken, maar mail me gerust terug voor meer info.

Onze kinderen boarden al vanaf hun 6e. Eerst 2 jaar in Oostenrijk (kaunertaler gletscher, klein maar fijn gebied) en de afgelopen 2 jaar in Frankrijk, Val Cenis (ESF). Dus een 8 jarige moet gewoon lukken hoor. Het gaat er vooral om of je zoon in staat is de instructies toe te passen op zijn bewegingen, maar als hij t leuk vindt, is ie er vast zó mee weg!

Plaats een reactie