Autovrij? Sjouwen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Ik lees net dat Flaine autovrij is, stomme vraag misschien, maar hoe kom je dan met al je spullen in je appartement als je er met eigen vervoer heen gaat? Iemand ervaring?

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Ik lees net dat Flaine autovrij is, stomme vraag misschien, maar hoe kom je dan met al je spullen in je appartement als je er met eigen vervoer heen gaat? Iemand ervaring?

MarlenaMop op 15 sep 2019 23:37

Vaak mag je naar je appartement rijden voor laden en lossen. Daarna dien je je auto op een groot parkeerterrein buiten het dorp te zetten.

Born to Ride

Even van de website geplukt
https://en.flaine.com/parking-and-free-shuttle-bus

Parkings

For your comfort and safety, Flaine resort centre is pedestrianised.
Car parks are available at the entrance to each resort level.

On your arrival and departure, you may drive in the resort to load and unload your vehicle for up to 1.5 hrs, or between 7.00pm and 3.30am (for any ticket, taken after 7.00pm - not combinable with the 1h30 free).

Ah merci heren, ook voor de link, dat verklaart een hoop :)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Soms staat er in de buurt van de lift van t appartement ook een bagage kar die even te gebruiken is

Bagagekarren heb ik in Flaine nog nooit gezien. Je kunt met de auto door de slagboom en krijgt dan een gratis ticket voor 90 minuten. Heb je meer tijd nodig dan kun je even uit- en weer inrijden. Parkeren buiten de slagboom kan gratis; links tussen P1 en P0 (zeer beperkt), of bij het hoger gelegen Pcol. Vanaf deze parkeerplaats heb je de bus of een lift nodig om terug te komen.

https://www.flaine.com/media/flaine-guide-circulation-201820…

Dank je wel @martin7182 jij bent er duidelijk geweest. Autovrij klinkt wel heel prettig…

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Sommige appartementen hebben ook een eigen garage. Je kan dan een uitrij kaart kopen. Overigens ook wel eens het originele ticket in de machine gestopt. Weet het exacte bedrag niet meer, maar in de duizenden euro’s ;-(

Ehhh @sander-maurits ik weet niet wat je bedoelt, maar het klinkt dramatisch…

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Valt mee hoor. Als je de uitrij kaart gebruikt hoef je niets extra te betalen, maar je ziet dus wel het totaal bedrag als je niet na 90 min het dorp verlaat ;-)

Ah op die bicyclette :-D

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Plaats een reactie