Nieuw snowboard probleem

Deze week heb ik mijn nieuwe snowboard van Rossignol ontvangen, helaas zit er een oneffenheid in het board.
Mijn vraag is of dit überhaupt kwaad kan, te repareren is of dat ik het board terug moet sturen naar de webwinkel?
Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's toegevoegd.

null
null
null
null

Voor zover ik weet, zijn bobbels op het belag een probleem met de verlijming van de lagen. Er zit dan lucht in (niet goed gehecht). Als je er dan met een waxijzer overheen gaat wordt dit alleen maar erger want lucht zet uit door warmte.

Hoewel dit door een vakman wel te repareren valt zou ik het board terugsturen. Een nieuw board hoort dit soort problemen niet te hebben.

Is er ook een kans dat er een oneffenheid in het materiaal zelf zit in plaats van lucht hieronder?
Stel er zit wel lucht onder en ik probeer dit stuk te vermijden met waxen, is er dan een kans dat het wel lange tijd goed gaat?
Het board komt uit het buitenland voor een gereduceerd tarief, terugsturen is wel mogelijk maar helaas ook erg kostbaar.

Dan zou ik het laten repareren. Ik kan je Dr. Wax aanbevelen. Als het inderdaad is wat ik denk dat het is, dan halen ze de lucht eruit met een naald, verlijmen ze het opnieuw en dan belag opnieuw slijpen/structuren.

@Rogier heeft misschien ook wel opties.

Bedoel je nou gewoon je stonegrind?🤔

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ben slechts een leek maar heb dit probleem ook eens gehad met een ski en dit is hoe de expert het aan mij uitgelegd heeft 👍

Bedoel je nou gewoon je stonegrind?🤔

Sneeuwbaard op 17 sep 2019 14:43

Waar de tail begint vanaf het vlakke gedeelte aan de linker kant (op de foto's) dicht bij de staalkant (circa 2 cm hier vanaf) zit een smalle langwerpige ophoging in het belag. Je ziet dit redelijk op de foto's maar voelt dit zeker goed met je nagel/vingers.
Dit is mijn eerste eigen board, ik heb hiervoor alleen maar gehuurd en weet dus echt niet wat het is en of het kwaad kan.

*bericht bewerkt door richard939 op 17 sep 2019 14:56

Dit is volgens mij geen lucht, dit is een beschadiging of een vuiligheidje die tussen de verschillende lagen is gekomen voordat het board de pers in ging. (Lucht is rond, echt bellen).

Ik zou absoluut terugsturen. Als dat echt te kostbaar is, dan kun je laten repareren, alleen bij hele goede vakzaak, of gewoon mee boarden tot het een echt probleem oplevert.

Click. Click. Peace

Bedoel je nou gewoon je stonegrind?🤔

Sneeuwbaard op 17 sep 2019 14:43

Waar de tail begint vanaf het vlakke gedeelte aan de linker kant (op de foto's) dicht bij de staalkant (circa 2 cm hier vanaf) zit een smalle langwerpige ophoging in het belag. Je ziet dit redelijk op de foto's maar voelt dit zeker goed met je nagel/vingers.
Dit is mijn eerste eigen board, ik heb hiervoor alleen maar gehuurd en weet dus echt niet wat het is en of het kwaad kan.

richard939 op 17 sep 2019 14:56

Het kan ook zijn dat je staalkant niet goed in je board ligt… (dit is op de foto’s niet heel duidelijk te zijn) dit heb ik wel eens eerder gezien bij een paar ski’s. Nogmaals. Terugsturen ;-)

Zo zonde voor je eerste nieuwe mooie board.

Click. Click. Peace

Als je in de buurt van Scheveningen woont zou je @Tukker kunnen vragen

Als het voelbaar is, dan gewoon terug naar de winkel ivm garantie. Niets zelf aan doen of laten doen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Is er ook een kans dat er een oneffenheid in het materiaal zelf zit in plaats van lucht hieronder?
Stel er zit wel lucht onder en ik probeer dit stuk te vermijden met waxen, is er dan een kans dat het wel lange tijd goed gaat?
Het board komt uit het buitenland voor een gereduceerd tarief, terugsturen is wel mogelijk maar helaas ook erg kostbaar.

richard939 op 17 sep 2019 14:21

Heb je de verkoper al benaderd met dit probleem? Misschien wil hij de reparatiekosten wel vergoeden voor je?

Voor zover ik heb kunnen vinden zijn de verzendkosten voor de verkoper.

Veel succes in ieder geval!

Het board was gekocht bij de ekosport, ik heb contact gehad met waxguru.nl en hij gaf ook aan dat het slim was het board terug te sturen.
Toen ik het board beter bekeek en aan de rand voelde bewoog het staal, hierop heb ik direct het board ingepakt en bij UPS afgeleverd.
Ekosport gaat een nieuw board toesturen, hierbij heb ik gevraagd het pakket deze keer goed in te pakken om schade te voorkomen, de vorige keer lag het board los in een doos zonder bescherming.
Iedereen bedankt voor de suggesties en het meedenken!

Het board was gekocht bij de ekosport, ik heb contact gehad met waxguru.nl en hij gaf ook aan dat het slim was het board terug te sturen.
Toen ik het board beter bekeek en aan de rand voelde bewoog het staal, hierop heb ik direct het board ingepakt en bij UPS afgeleverd.
Ekosport gaat een nieuw board toesturen, hierbij heb ik gevraagd het pakket deze keer goed in te pakken om schade te voorkomen, de vorige keer lag het board los in een doos zonder bescherming.
Iedereen bedankt voor de suggesties en het meedenken!

richard939 op 17 sep 2019 22:02

Nu je schrijft dat de staalkant beweegt (dus los zit) denk ik dat tijdens transport daar een flinke klap op is gekomen waardoor het belag los is gekomen van de kern. Dat zie je vaak ook bij een impact op de staalkant. Het belag gaat dan bol staan vlak naast de segmenten waarmee de staalkant is verankerd tussen kern en belag. Goed dat Eko de verantwoording neemt en een nieuw board stuurt waarbij de staalkanten rondom goed zijn verpakt tijdens transport.

Tukker(ik)

Moet een flinke tik geweest zijn dan. Was er aan de doos niets te zien? Over het algemeen zijn die webshops echt probleemloos met dit soort dingen. Heb bij Bergzeit \ook wel eens iets gehad, werd direct zonder enige discussie opgelost.

Edwin van Riel

Helaas ben ik toch wat huiverig geworden na deze verzending en ga ik vanmiddag een board in de winkel halen :)
De doos was overigens nog wel netjes alleen lag het snowboard hier los in zonder bescherming.
Voor de rest door Ekosport (tot nu toe) heel netjes opgelost, alleen slecht dat er geen beschermmateriaal in de doos zat.

Ik heb de gewoonte om een ‘unboxing’-filmpje te maken als ik iets online koop. Scheelt een hoop discussies. Je tijd nemen voor de inspectie en met je smartphone goed alles in beeld brengen (ook van dichtbij).

Herkenbaar dat ze het zonder bescherming in een doos vervoeren. Net een board besteld bij blue tomato. En de doos kwam beschadigd aan. Gelukkig was het board zonder schade. Zelf bestel ik alles van internet met mijn creditcard, hierdoor is mijn bestelling gelijk verzekerd.

Ps veel plezier met je board ( om welk board gaat het eigenlijk)

*bericht bewerkt door Yahoo op 21 sep 2019 09:58

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie