Saalbach-Hinterglemm van 14-21 december 2019

Hoi!

Ik ben van 14 tot 21 december 2019 in Saalbach-Hinterglemm en vroeg mij eigenlijk af hoe de sneeuw normaal gesproken een beetje is rond deze tijd? Ben zelf nog nooit zo vroeg al weg geweest.

helemaal afhankelijk van wanneer de eerste sneeuw komt :)
voordeel dit jaar is dat je naar de kitz kan uitwijken.

echte mannen lopen naar boven,

Het Skicircus zal op 29 november open gaan, meestal valt er in begin november sneeuw waardoor men zelfs een week eerder (deels) open kunnen. De feestelijke opening is meestal begin december (Rave on Snow en BERGFEStival).

https://www.saalbach.com/de/winter/skitickets/vorsaison-und-…

*bericht bewerkt door michelr op 24 sep 2019 11:10

Ik ben al een paar keer rond die tijd geweest en ook bij weinig natuursneeuw heb ik altijd fantastische pistes gehad.

Er zijn zoveel sneeuwkanonnen en waterbergingen dat ze maar een paar nachten vorst nodig hebben om alle hoofdpistes te openen.

Veel plezier alvast!

Ik vind het toch riskant die periode aangezien de hoogte maar voor de rest een top gebied en super sfeer (5 x in Saalbach geweest)

Hoogte zegt die periode niet zoveel, aantal sneeuwkanonnen des te meer. Drie jaar geleden, tijdens extreem sneeuwarme kerst, was in Saalbach vrijwel het hele skigebied open, terwijl het hoger gelegen Montafon drama was.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je niet kunt skiën. Zeer waarschijnlijk is een groot deel van het gebied open dankzij kunstsneeuw die prima te skiën is. Of het landschap wit is is iets anders. Dat van het weersverloop af in de paar weken ervoor.

Omdat we dit soort vragen vaker krijgen is voor veel skigebieden de sneeuwzekerheid beschreven (links onder het kopje Condities). Dat geeft je wat houvast: https://www.wintersport.nl/skigebieden/saalbach/sneeuwzekerh…

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel Enig idee of er een kansje is op een noordstau begin december?

@Roel Enig idee of er een kansje is op een noordstau begin december?

KeesDeKoning op 19 nov 2019 14:18

Kansen wel, maar hoe groot ze zijn is nog niet te zeggen. Verder vooruit kijken dan 7-9 dagen heeft eigenlijk geen zin.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Plaats een reactie