SYTYCB (So You Think You Can Board) part ll

Aangezien hier wat mensen met verstand van snowboarden zitten stel ik de vraag hier maar:
Miss Waah heeft aan het eind van de dag elke keer een vermoeid achterste bovenbeen.

Iemand tips voor haar? Is het houding? Is het de instellingen van de bindingen? (-15/15 momenteel, ze heeft een symmetrisch boardje)

https://youtu.be/ICtatRqo2QY

https://youtu.be/YiQfyhcSDXw

Heb van mezelf nog geen goede beelden ;-)

Miss Waah heeft aan het eind van de dag elke keer een vermoeid achterste bovenbeen.

Waah op 15 jan 2020 09:27

Ik ben geen snowboardleraar of technische snowboard god dus zie dit als het perspectief van een leek.

Maar het lijkt me duidelijk dat ze krampachtig op der achterste been staat, alsof de rem erop staat. Hoe ik zelf sta als ik in dikke poeder probeer de neus boven te houden zeg maar met het gewicht op de achterkant.

Wellicht wat meer ontspannen en meer gewicht op de voorvoet?

Goed te zien op 0:09 tot 0:25 (eerste filmpje) dat het achterbeen continue gespannen staat en als roer heen en weer wordt gegooid om af te remmen/speed check. Meer voorover staan, voorste knie evenveel buigen en langere bochten waarbij je ook even kan strekken en ontspannen, zou al helpen denk.

My 2 cents.

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 15 jan 2020 09:53

dubbel.

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 15 jan 2020 09:52

Ik zou ook adviseren meer druk op het voorste been te houden.
Probeer eens je voorste hand op je voorste knie te leggen. Als dit goed gaat dan in een frontside bocht je voorste hand op je knie en in een backside bocht je achterste hand op je voorste knie. Ik snap dat je niet hele dagen met je handen op je knieën gaat boarden maar probeer altijd je voorste hand lager te houden dan de achterste zodat ook je voorste schouder iets lager staat dan de achterste.
Op deze manier gaat ook het bovenlichaam de goede kant op. Ze staat nu continu met haar bovenlichaam naar rechts gedraaid. (in de plus) Probeer je schouders in lijn met het board te houden.

En hier een filmpje om het 1 en ander visueel te krijgen.

En van het commentaar op 15sec. in het eerste filmpje word ze vast niet zelfverzekerder. ;)

Übung macht den meister!!!

Yes, veel schuiven met het achterste been. Gewicht mag echt wat meer naar voren op het board en niet proberen te sturen met dat achterste been. Zijn volgens mij wel goede instructiefilmpjes van te vinden qua indraaien. (Edit: zie net een filmpje hierboven geplaatst).

Ik heb juist eerder last van m'n voorste been en ga dan zeker op wat minder steile pistes soms wat achterop leunen om even de druk eraf te halen (technisch niet goed, wel even lekker).

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 jan 2020 10:27

Ik heb juist eerder last van m'n voorste been en ga dan zeker op wat minder steile pistes soms wat achterop leunen om even de druk eraf te halen (technisch niet goed, wel even lekker).

Tiny-M op 15 jan 2020 10:26

Als je nou eens gaat leren switch rijden dan heb je hier geen last van. En word je vanzelf een keer niveau 5. :P

Übung macht den meister!!!

Jup, dat… kan soms net gesneden bochten, maar doe het echt veeeeeel te weinig.

Jup, dat… kan soms net gesneden bochten, maar doe het echt veeeeeel te weinig.

Tiny-M op 15 jan 2020 10:35

Mij is ooit aangeraden om elke keer dat je gaat boarden de 1e 2 afdalingen switch te doen. Je eigen er echt toe verplichten. Dan komt het vanzelf. (al ben ik hier een slecht voorbeeld in)

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO klopt instructie geven aan eigen vriendin is vaak moeilijk XD dus dat probeer ik ook niet meer te doen…

Zal de tip van de handen doorgeven en de video. Switch rijden is ze ook aan het oefenen. Dat helpt IMHO heel erg. Kan zelf hun net zo goed/slecht switch als normaal en dat is best fijn!

Een tip voor elke beginner. Rij zo veel mogelijk 2 kanten uit. De ene afdaling links voor en de andere afdaling rechtsvoor. Je hebt er later alleen maar plezier van. En als beginner is dit veel makkelijker te leren dan als je (ver)gevorderd bent en nooit switch hebt gereden.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie