Arabba vs ischgl vs kronplatz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arabba

Ik wil deze winter op skivakantie.
Ik zou zoals al eerder gedaan alleen gaan op vakantie met josk (begeleid skiën in groep en met bus op vakantie)
De reis zou doorgaan eind januari 2020
Ik ben een gevorderde skiër die graag zwarte pistes skiët
3 mogelijkheden heb ik.

hotel sonnenhof ****S(4s) kronplatz 1270 EUR
Voordelen: Ik ken het gebied goed, mogelijkheid uitstap naar drei zinnen en de sella ronda via alta badia, mooi hotel
Nadelen: Gebied is niet heel groot (sneller ééntonig), niet heel sneeuwzeker tot in het dal, minder voor gevorderden

hotel almhof ****(4) Ischgl 1390 EUR
Voordelen: Groot gebied (veel piste km's), genoeg uitdaging, mooi hotel, nieuw gebied voor mij (spannender), sneeuwzeker
Nadelen: nieuw gebied dus ken ik er mijn weg niet, duurder (ook eten en drinken op de piste), de durf om solo naar een nieuw gebied te gaan.

hotel albergo pordoi **(2) Arabba 1190 EUR
Voordelen: Heel groot gebied (sella ronda), vaker zonnig weer, Ik ken het gebied een beetje (is wel heel groot), veel uitdaging, heel mooie omgeving (sella massief)
Nadelen: Ik ben er nog niet heel lang geleden geweest, heel basic hotel, toch nog redelijk veel geld voor een basic hotel, alleen tochten maken is niet makkelijk om de weg te vinden.

Ik zou heel graag eens ischgl doen, maar ben wat bang dat het geen gebied is om alleen (solo) te gaan omdat er veel vriendengroep ginds gaan.
Kronplaz is dan weer op safe, geen groot gebied en ben ik al 2 keer geweest.
Arabba ben ik in 2018 geweest en is ook een optie om te nog eens terug te gaan. Toen had ik wel een beter hotel. (niet beschikbaar nu)

Ik weet dat het moeilijk is voor iemand anders om uit te maken welke reis voor mij het aangenaamst zou kunnen zijn.
Toch zou ik graag jullie mening horen. Met welke reis denken jullie dat ik het meest plezier zal hebben?
(hou er rekening mee dat ik alleen ga, maar ook de mogelijkheid heb met de josk reisleiding mee te skiën in groep)

Als er extra vragen zijn, vuur ze gerust af.
Ik heb zelf de grootste moeite om een beslissing te nemen.

*bericht bewerkt door JonasM op 23 sep 2019 23:57

Ik zou gewoon naar Ischgl gaan als je dat graag wil. Het is een groot gebied maar ook een overzichtelijk en door de snelle liften ben je in geen tijd van de ene naar de andere kant. Ook zijn er niet echt uithoeken waar je aan het eind van de dag kunt vast komen te zitten. (Zorg natuurlijk wel dat je niet in Samnaun staat ;) )

Lekker naar Ischgl gaan. Dat alleen-reizen komt wel goed. Er is gauw genoeg aansluiting binnen het reisgezelschap, daar ieder met hetzelfde doel komt :D

Plaats een reactie