Dolomieten tweede week januari

Ik en mn vrouw (beiden 35) willen graag voor de eerste maal naar de Dolomieten dit jaar.
Belangrijk is mooi dorp en uitzicht, lekker eten (Italie dus dat zit al goed) en leuke blauwe (voor haar) en rode (voor mij) pistes.
Welk gebied / dorp zou je aanraden? En heb ik een grote kans voor witte linten in bruin landschap in de tweede week van januari?
Alternatief is om naar ons geliefde Aosta te gaan maar we komen van ver (Noord-Amerika) dus we zouden graag eens wat nieuw zien.

Boek wat in Corvara. Dat gaat je absoluut goed bevallen. San Cassiano vind ik ook sfeervol, maar ligt net iets minder strategisch.

Ik dacht ook meteen aan Corvara. Voldoet precies aan je wensen.

Ja, Alta Badia inderdaad. Zit niet heel ruim in het rood, maar is er zeker. Corvara is het meest centraal als je bijvoorbeeld ook naar andere SR gebieden wil, maar San Cassiano is ook een fijn dorpje, wat rustiger (wel praktisch altijd skibus).

Waar je skiede je overigens in Aosta? Wat beviel daar wel of niet?

*bericht bewerkt door Roy83 op 24 sep 2019 08:13

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In Selva di Val Gardena zit je ook perfect trouwens. Mooi blauw boven Plan de Gralba en op de Seiser Alm, mooie lange rode pistes op o.a. de Seceda en Longia, pittige zwarte pistes rond de Ciampinoi en natuurlijk zit je in een wip in Alta Badia of de rest van de Sella Ronda-gebieden.

*bericht bewerkt door GiGi op 24 sep 2019 08:16

Tja die kans op witte linten in een bruin landschap is er gewoon, kwestie van geluk hebben. In Aosta valt doorgaans meer sneeuw.

Voor ons La Villa…dadelijk aansluiting op Alta Badia en achterkant van t dorp naar Santa Croce, Lagazuoi binnen handbereik.
Busverbinding , 15 min, naar dagje Kronplatz. Corvara en Colfosco op een boogscheut. 😎

Born to run. B.S.

Plaats een reactie