Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@hulst wat een prachtig verslag, vandaag ook naar Valtho en wel naar Orelle geweest. Het waaide hard, maar de pistes lagen er uitstekend bij, maar wat voelde het koud aan. Later werd het bewolkt, en zicht slechter.
Op tijd naar huis (Reberty 2000), vanavond een jazz-concert bezocht in de kerk van LM. Zeker een aardige ervaring.

*bericht bewerkt door DrPeter op 21 jan 2020 22:33

Pas op met blauwe pistes

Leuk verslag @Hulst
Fijn dat je zo geniet.👌
Dit zijn momentjes om in te kaderen.🚠⛄☃⛷

Born to run. B.S.

@Hulst fijn om te horen dat je revanche hebt kunnen nemen op vorig jaar en dat je nu lekker aan het genieten bent!
Geniet ervan deze week, normalider zou ik er deze week ook zijn geweest als we geen kind hadden en ik alleen met mijn vrouw op pad zou gaan.
Kijk met arendsogen naar de heerlijke webcambeelden wetende dat ik een heerlijke week zou hebben gehad!
Ik hoop dat 21 maart ook iets vergelijkbaars voor mij in petto heeft, kan niet meer wachten nu :P

@DrPeter. Wij waren om circa 13.30 op de hoogte van de Grand Fond, maar @Skieur vond het als plaatselijke deskundige niet verstandig de oversteek naar Orelle te maken. Daar boven waren de pistes door de wind best wel ijzig. Je hebt ook boven op de Grand Fond natuurlijk wel een prachtig uitzicht op de valei met Valtbo en Les Menuires, @dan58. Het gaat nog goed met de oudjes. Kom er hier legio tegen, waarbij ik nog jong ben. Je kunt nog jaren vooruit.@Freerider. Ik had ook eerst twijfels over deze week met 4 weken zonder sneeuwval, maar je weet ook uit het verleden dat het hier meestal wel goed komt.
Wordt bij julle ook zeker het geval.

Hen48

heeft er al iemand dit seizoen de zwarte piste combe Rosaël al gedaan

Pieter230976 op 21 jan 2020 19:51

Bijna! Een bomvolle Cime Caron bleef vorige week halverwege hangen voordat wij aan de beurt waren om in te stappen. 45 Minuten later hing hij nog steeds. Was blij dat ik er niet in zat. Sindsdien ben ik niet meer zo’n fan van deze lift. De Combe Rosaël andere jaren wel gedaan. Zit tussen rood en zwart in.

Overigens heb ik gezien dat de controle op het aantal personen in de kabelbanen niet meer plaatsvindt. Er blijven mensen op de perrons achter die dan in de volgende cabine stappen. Er is niemand die zegt dat ze moeten instappen. Zodoende kan het gebeuren dat het voorgeschreven aantal wordt overschreden. Geen goeie zaak denk ik.

De afdaling van de Cime de Caron naar Orelle is nu open. Misschien vanmiddag. Nu heerlijk op het terras in Orelle

Met plezier lees ik de verslagen.

Wij zijn volgende week in Val Thorens.

We maken graag tochten en een vaste stop is vaak La Tania. Le Praz slaan we eigenlijk altijd over. Dit jaar zouden we de zwarte piste Jockeys naar Le Praz eens willen proberen. Heeft iemand deze piste recentelijk nog geskied. Of kan iemand iets zeggen over de toestand van de lagere pistes naar La Tania en/of Le Praz. ?

Al vast bedankt.

*bericht bewerkt door zenith op 22 jan 2020 13:22

@zenith persoonlijk zelf als de condities goed zijn, zijn het heerlijke pistes die ook nog eens heerlijk rustig zijn naar La Tania en La praz
een van de vele plekken in L3V waar je alle drukte kan vermijden en kunt genieten van de omgeving tussen te bomen!
Zowel de blauwe als groene pistes naar La Tania zijn top, de afdaling naar La Praz heb ik eenmalig een keer via courchevel genomen via aguille du fruit lift zo helemaal een heerlijke lange tocht langs altiport, courchevel langs het grote liften station en zo helemaal naar beneden met de rode amoureux piste, zodra je Courchevel voorbij bent is het al gelijk heerlijk rustig :)

*bericht bewerkt door Freerider op 22 jan 2020 13:31

@Freerider Ik ben het helemaal met je eens. Vanwege de rust in die hoek lunchen we elk jaar wel een keertje in La Tania. De afdalingen zijn altijd wel goed. Soms wat ijzig. Maar we hebben het een keer (na weken zonder verse sneeuw) meegemaakt dat de afdaling naar La Tania helemaal ‘verijst’ was. Het was toen meer overleven dan skieen. Vandaar mijn vraag die nu beantwoord is. Dank je wel.

Folyeres lag er gisteren geweldig bij, ook naar La Praz heel lekker. Maar vandaag is een stuk minder koud.

Vandaag behoorlijk boven nul. Pistes waar de wind gisteren vrij spel had en de lagere pistes vertonen nogal wat ijsplekken, vooral in de namiddag. De lagere pistes zullen, in de combinatie hogere temperaturen overdag en vorst 's nachts, wel ijzig worden. De meeste pistes zowel rondom Les Menuires als Meribel liggen er nog wel goed bij.

Hen48

Vandaag was er een druk bezochte skitest event in Meribel. Een 20-tal merken waren vertegenwoordigd. Zonder badge kwam je er echter niet binnen. Aanmelding tevoren was kennelijk een vereiste.

Hen48

Vandaag was er een druk bezochte skitest event in Meribel. Een 20-tal merken waren vertegenwoordigd. Zonder badge kwam je er echter niet binnen. Aanmelding tevoren was kennelijk een vereiste.

Hulst op 22 jan 2020 17:26

Is alleen voor professionele partijen. Heb er naar zitten kijken.

Net terug van een blauw rondje Les Menuires/Meribel/Les Menuires. Grand Lac, Pelozet, Faon, Lievre, allemaal goed gelegen met voldoende los sneeuwdek. Gros Tougne , 3 Marches, Becca, Petit Creux zelfde kwaliteit. Ter afronding Mont de la Chambre en Menuires eveneens goed gelegen, met aan het einde van de dag, zoals gebruikelijk verspoorde sneeuw. Buiten de pistes kun je het gebrek aan sneeuw wel steeds beter merken.

Hen48

@Dr Phil. Vandaar dat ik niet binnen mocht. Was wel heel erg druk met allerlei nationaliteiten. Ik had natuurlijk mijn “Courchevel uitrusting” mee moeten nemen.

Hen48

Over twee weken is hetzelfde event in Serre Chevalier.

@Dr Phil. Leuk. Ik stond voor de toegang, kennelijk heb je het nog beter gezien. Ik zie dat je er toch gewoon voor kunt inschrijven.

Hen48

@SPAM, @annie-s, JB en ik zouden vandaag een dagje gaan skiën met de hoog bejaarde locals van ons appartementencomplex in Fontanettes, LM. De topper van de dag: de zwarte Face bij Meribel. Wat een topsneeuw! 🤩 De ouwelui genoten ook volop!
Na een paar uur zijn we zonder de locals verder gegaan want ik werd wachtend bij een skilift getorpedeerd door een man die blijkbaar niet kon remmen. 😱
Dus twijfel je nog over het nut van een skihelm, ziehier de afdruk van kin en 2 tanden van deze man vlak boven mijn slaap:

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/f237d46deac8070ed0cf966d...

Winter is coming

En hoe regel je zoiets met de verzekering? Ik neem aan dat je die helm beter niet meer gebruikt.

Hen48

@Pieter
Op 20.01.2020 de Combe de Rosael geskied. Lag er prachtig bij, door de storm boven waren we bijna alleen op de piste. Overigens maar goed dat er weinig mensen waren want de sneeuwlaag was niet erg dik.

bon ski

En hoe regel je zoiets met de verzekering? Ik neem aan dat je die helm beter niet meer gebruikt.

Hulst op 22 jan 2020 18:23

@Hulst Nee die is niet meer te gebruiken helaas. In april 2019 nieuw gekocht bij Leo Lacroix in LM dus ik ga daar morgen vragen of ze een bon oid voor me kunnen maken met het bedrag etc. Dan ga ik die bij de verzekering opgeven. En hopelijk hebben ze nog dezelfde helm, deze was echt superfijn.

*bericht bewerkt door MiTi op 22 jan 2020 22:49

Winter is coming

@MiTi. En de veroorzaker dan, Is die niet schadeplichtig?

Hen48

@Hulst Omdat mijn helm door de klap waarmee hij mij raakte van mijn hoofd los was geschoten had ik pas veel later door dat mijn helm beschadigd was. De piste securité kwam nog wel vragen of ik aangifte wilde doen maar het leek erop dat dat niet nodig was want ik voelde me oké. Achteraf gezien dus jammer.

Winter is coming

Deze middag voor de 2e maal deze week naar Val Thorens geweest en voor de 2e maal daar geconfronteerd met harde wind. Het vreemde was dat het, zodra ik de vallei van Valtho had verlaten, er geen sprake meer was van wind. Toen ik van de hoogte van de Peclet de blauwe Tête Ronde nam, was die tot de laatste bocht naar Valtho enkel ijs. Nog een geluk dat ik de harde wind in de rug had. Voor mij nogmaals een bevestiging dat Les Menuires een veel beter uitgangspunt is in Trois Vallees dan Val Thorens. Ook op enkele andere pistes moest je zoeken naar goede sneeuw. Ook aan het dorp zelf lijkt me niets gezelligs aan, maar daar zullen de enkele honderden hossende bezoekers van de Folie Douce wellicht anders over denken.

Hen48

Superlang vandaag! Als eerste vanuit Val Thorens via Cumin de lift Reberty in. Allemaal verschillende pistes en als laatste on 16:45 de Plein Sud in,
https://strava.app.link/kGe7mW9gu3

De Cumin is nu niet de leukste om mee te beginnen. Of was die nu wel een keer geprepareerd? Je moet er ook nog een behoorlijk gedeelte steken.

Hen48

Vandaag was de Cumin goed te doen. Wij hebben hem weleens met slushsneeuw gedaan en dan is het geen pretje. Vandaag ook VT bezocht en Orelle geweest maar gauw weer vertrokken door de harde wind. Tot nu toe echt een top week op de aanvaring van Miti na dan. 👍⛷

De Cumin is nu niet de leukste om mee te beginnen. Of was die nu wel een keer geprepareerd? Je moet er ook nog een behoorlijk gedeelte steken.

Hulst op 23 jan 2020 17:47

Hij was helemaal corduroy op 1 spoor van een machine na. Met voldoende gang net niet hoeven steken. Maar dat was om 8:45 uur.

@MiTi: vervelend, sterkte. Die Face is wel aardig, niet te lang. De Daguet een leuke beloning. Deed hem vandaag voor het eerst. Met ijzige stukken net nog goed te doen. Vanaf Raffort was hij gesloten.

Plaats een reactie