Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Heb dat in 10 jaar nog nooit meegemaakt, maar ik ben er ook meestal is januari. Het kan natuurlijk ook wel een gevolg zijn van problemen door bijv. de wind in Val Thorens, waardoor iedereen naar beneden gaat naar de andere stations. Vorig jaar was er in LM ook een technisch probleem met de Mont de la Chambre, waardoor iedereen moest uitwijken naar de Bruyeres lift. Maar dat kun je geen normale omstandigheden noemen.
Het gebied is zo groot dat je altijd alternatieven hebt. Het zou beroerder zijn als je steeds afhankelijk zijn van 1 llift om te starten.

Hen48

Heb dat in 10 jaar nog nooit meegemaakt, maar ik ben er ook meestal is januari. Het kan natuurlijk ook wel een gevolg zijn van problemen door bijv. de wind in Val Thorens, waardoor iedereen naar beneden gaat naar de andere stations. Vorig jaar was er in LM ook een technisch probleem met de Mont de la Chambre, waardoor iedereen moest uitwijken naar de Bruyeres lift. Maar dat kun je geen normale omstandigheden noemen.
Het gebied is zo groot dat je altijd alternatieven hebt. Het zou beroerder zijn als je steeds afhankelijk zijn van 1 llift om te starten.

Hulst op 27 jan 2020 11:14

Klopt bruyeres lift en plein sud zijn in de ochtend vroeg altijd wat drukker . Maar die vermijden we dan lekker . Maar langer dan 15 min zal je denk ik niet staan.

@ hulst @ pino
Na een week LM weer thuis, inderdaad er is 65+ korting op je skipas: € 32 op de 6 daagse pas. Niet dat je er rijk van wordt als je 65 bent geworden, maar toch een aardige ervaring.
Heerlijke week gehad met prima weer, ja vrijdag morgen te veel sneeuw en slecht zicht in VT om met de funitel over te steken naar Orelle. en met het mooie weer in de middag door geskied tot bijna 5 uur: laatste Sunny genomen en toen stond de Becca al stil.
Zaterdag viel het me weer op hoe rustig het was, voor het eerst in jaren geen file in LM en zo waren we een uur eerder thuis, 23.30 ipv rond 01.00 uur.
Over wachttijden voor liften, in Oostenrijk erg slechte ervaring rond een uur wachttijd aan de startlift was daar heel gewoon: Zell am ziller, Fieberbrunn en St Gallenkirch/Montafon. Hierbij de aantekening dat het wel krokusvakantie was.

Pas op met blauwe pistes

Dank voor de info, dat scheelt toch weer 4 taartjes bij de Bouc Blanc 😋

@DrPeter. Ook met weinig sneeuwval kunnen ze er wat van op het vlak van het prepareren van pistes. Ik heb wel de indruk dat dat in het gebied Les Menuires beter gebeurt dan in andere deelgebieden. Ze hebben in Valtho natuurlijk meer last van de wind. Toch wel opvallend. Windstil omhoog met de Mont de la Chambre en harde wind zodra je richting Valtho afdaalt om nog maar te zwijgen over de wind bovenop Peclet. 2 maal meegemaakt vorige week. Op de terugtocht was de wind weer verdwenen. Hoe dan ook een prachtige week gehad.Bij de afdaling richting Moutiers zaterdag ochtend, waren mijn gedachten bij de vele automobilisten bergop. Zo weinig sneeuw tot ver boven Saint Martin, dat moest schrikken zijn. Wij wisten natuurlijk inmiddels dat de pistes, zelfs tot in Saint Martin er goed bijlagen.

Hen48

Heerlijk dagje gehad in het zonnige Orelle. Lory is echt een super mooi piste bij zonnig weer. En natuurlijk het hoogste punt van L3V meegepakt (Sommet des 3 Vallées) .

Helaas werd het weer toen al wat minder. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Dagje even afgetopt tussen de meute bij de Folie Douche . Duur en onhandig, maar wel gaaf en 1tje om af te vinken .

Morgen dagje puzzelen zoals het er nu uit ziet.

Ow ja:

Drukte valt goed mee. Dalgebieden wel vol rond lunch en einde van de middag. Gister (zondag) was het een stuk drukker

*bericht bewerkt door michel2020 op 27 jan 2020 20:12

Ben wel benieuwd of @DrPhil nog op ski’s in Saint Martin de Belleville is geraakt of inmiddels met de bus vanuit Courchevel Village maar Saint Martin onderweg is.

Hen48

Ik zie overigens dat het in Saint Martin inmiddels sneeuwt. Perfect voor @Dr Phil. En er komt nog veel meer. Ieder krijgt het weer dat hij verdient.

Hen48

Ik ga pas zondag, @hulst. Maar dank voor de bezorgdheid. Overigens ben je met 4 liften vanuit Courchevel1650 weer terug in St. Martin, zowel via de Saulire als via Col de la Loze. Via de Loze is de makkelijke en veilige weg. Allemaal blauwe en groene pistes, tot aan Tougnette. Heel goed met weinig/gee n zicht te skiën. Je komt altijd bij Chenus uit, daarna vanaf de Loze kom je vanzelf bij Tougnette uit.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jan 2020 22:02

@DrPhil. Heb ik weer niet goed opgelet. Ik dacht echt dat je op mijn dag van vertrek daar zou arriveren. Je krijgt, zoals de vooruitzichten met de sneeuwval zijn, wel perfecte pistes. De daken in Saint Mzrtin worden inmiddels weer wit. Overigens lag de afdaling tot Saint Martin er afgelopen week nog steeds redelijk tot goed bij.

Hen48

Dat vind ik het voordeel van St. Martin. De afdaling via Jerusalem is altijd helemaal verlaten, dus blijft de sneeuw goed. Het blauwe stuk daarna is eigenlijk alleen schuss, dus daar heb je eigenlijk ook geen last van slechte sneeuw. En dan halverwege iets drinken.

Hallo,
Korte update vanuit Les Menuires…
Na eergisteren en gisteren relatief mooie dagen gehad te hebben (behoorlijk weer, soms wat minder zicht) is het vandaag binnen blijven.
Alle verbindingen zijn dicht. ENkel de liften in het lager geleden deel van elk deelgebied is open. Heel veel wind en toch behoorlijk wat sneeuw.

Op zich was dit wel hoog nodig voor de pistes. Echter erg jammer dat je erdoor niet kan skien

Gr

Echter erg jammer dat je erdoor niet kan skien

King_TuuR op 28 jan 2020 11:51

Je kunt toch wel skiën als er een paar liften open zijn?
Op woensdag 17 januari 2018 was alleen de Menuires stoeltjeslift open van half twaalf tot één uur. Toch anderhalf uur lekker geskied. Weinig mensen op de piste en lift.

Zojuist een dertigtal centimeters sneeuw van de wagen geveegd en inmiddels ligt er alweer bijna 10 cm op. Het dumpt lekker door. Morgen rond de middag zou de ergste sneeuwval voorbij moeten zijn. Dit is een serieuze boost voor de pistes. Locatie: Fontanettes LM

Lekker @spam. Dat wordt genieten!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ideale condities voor de Belgische week in VAL Thorens volgende week

Belgische week, wat is dat? Zoiets als de Dutch week?

Belgische week, wat is dat? Zoiets als de Dutch week?

DrPhil op 28 jan 2020 20:47

Dat is de week dat er alleen maar dikke Belgische frieten te verkrijgen zijn ipv de Franse frietjes😋

LA NORMA😍☃️

Belgische week, wat is dat? Zoiets als de Dutch week?

DrPhil op 28 jan 2020 20:47

Week verlof voor studenten hogeschool , die gaan dan skiën

Nee niet vergelijkbaar als de dutch week.
Vorig was ik met een groepje van hier in Valto met Belgische week. Eigenlijk heb ik niet echt iets in de gaten gehad . Dat Belgische week was .

Behalve de bus met Belgische studenten meiden van een jaar of 18 met hoge stemmetjes 🙈🙈🙈🙈. Voelde me ineens oud .

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 jan 2020 21:02

Nee niet vergelijkbaar als de dutch week.
Vorig was ik met een groepje van hier in Valto met Belgische week. Eigenlijk heb ik niet echt iets in de gaten gehad . Dat Belgische week was .

Behalve de bus met Belgische studenten meiden van een jaar of 18 met hoge stemmetjes 🙈🙈🙈🙈. Voelde me ineens oud .

miepmiep op 28 jan 2020 21:00

Verschil is wel Belgische week zijn er maar max 5000 in vakantie in dutchweek is Iedereen thuis

Na een rustdag gisteren vandaag toch maar de piste opgegaan. Hoewel het zojuist is gestopt met sneeuwen was het een beetje overleven op de piste. Zodra je het dorp LM uitkwam en iets hoger ging was het zicht erg slecht en stond er een stevige wind met sneeuw. We hebben van 11 tot bijna 15 uur geskied maar dan wel op de tast af en toe.

vanaf gisteren tot vanochtend is er een kleine 40 cm sneeuw gevallen en daar is vandaag nog wat bijgekomen. De topliften waren dicht.

Terwijl ik dit schrijf is het weer begonnen met sneeuwen. Vrijdag schijnt een topdag te worden. Droog en zon, laten we het hopen. skiën met een zonnetje is wel een heel stuk lekkerder:-)

Vanaf gisteren tot vanochtend is er een kleine 40 cm sneeuw gevallen en daar is vandaag nog wat bijgekomen. De topliften waren dicht.
Terwijl ik dit schrijf is het weer begonnen met sneeuwen. Vrijdag schijnt een topdag te worden. Droog en zon, laten we het hopen. skiën met een zonnetje is wel een heel stuk lekkerder:-)

SPAM op 29 jan 2020 15:29

Zeg Spam, spam eens wat foto's… ben wel benieuwd…

*bericht bewerkt door DerGraf op 29 jan 2020 20:38

*keep cool and relax...*

@DerGraf. Kijk je nooit op de webcams of het fotoarsenaal van @Skifan.

Hen48

@DerGraf[/mention]. Kijk je nooit op de webcams of het fotoarsenaal van @Skifan.

Hulst op 29 jan 2020 21:23

Ja[mention=“126050”] @Hulst maar ik ben lui ;-)
Alle gekheid op een stokje, ik ga wel even naar zijn onvolprezen Flickr account
Oeps @skifan, laatste foto is 4 dagen oud, please feed me…

*bericht bewerkt door DerGraf op 29 jan 2020 21:37

*keep cool and relax...*

null

Veel sneeuw gisteren in Val Thorens

Ik ga 8 dagen skein vanaf zaterdag :D in les menuires.
Hoop dat dan het lawine gevaar zakt.
Ik sta te trappelen om van la masse naar Lac de Lou te skiën !! :D

Maar de sneeuw was hard nodig als ik op de webcams keek naast de piste was er weinig.

@DerGraf
Sorry maar skifan is tot en met het weekend ivm een begrafenis in NL.
Op dinsdag ivm met de harde wind en de forse sneeuwval (ik schat ongeveer 40cm) was alles boven de aankomst van de Menuires lift dicht.
Wij zijn woensdag om 08.00 uur vertrokken na 24 uur sneeuw. De weg was besneeuwd maar geveegd tot ver onder St Jean. Zonder winterbanden niet te doen, met winterbanden duurde het wel 2 maal zo lang als normaal oa omdat we regelmatig achter een sneeuwschuiver zaten.

bon ski

@DerGraf
Sorry maar skifan is tot en met het weekend ivm een begrafenis in NL.
Op dinsdag ivm met de harde wind en de forse sneeuwval (ik schat ongeveer 40cm) was alles boven de aankomst van de Menuires lift dicht.

skifan op 30 jan 2020 15:25

Oei, gecondoleerd.
Gelukkig zijn er ook geweldige foto’s van blogger @MonicaE
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/504919/live-uit-le…

*keep cool and relax...*

Plaats een reactie