Nieuwe ski's? zoja welke?? help!

Dag allen,

Deze winter ga ik voor de 5e maal op winterverlof, na 3 jaar snowboard overgestapt naar skiën. Ondertussen 4 tal keer indoor gaan skiën en dan vorig jaar een week gaan skiën. laat ons zeggen dat ik gevonden heb wat het leukste is :). De ervaring is dus beperkt maar zou deze toch al tussen 5-6 leggen. Met sommige rode zou ik problemen hebben mochten ze slecht liggen, zwart sowieso niet. blauw is lekker cruisen.

Ik ben niet zozeer een snelheidsjunk maar het mag soms vooruit gaan, waar ik het meeste plezier aan heb is gewoon bochtjes nemen (maar dan ook weer zonder snelheidsrecord), carven heet dat dan zeker, voor zover je het carven kan noemen haha.

Aangezien ik eigenaardige voeten heb, had ik direct een fischer vacuum flex 100 gekocht, waar mijn voeten geen last in hebben (echte aanrader trouwens). De skies die ik gebruikte waren hele oude ROSSIGNOL CROSS CARVER 9.9 CUT SKIES (zien er zo uit

null
) van 2010-2012 denk ik. Nu is mijn vraag zouden deze nog goed genoeg zijn om enkele jaren mee te doen of is de kwaliteit van die ski's van toen niet meer te vergelijken met die van nu, en op basis van mijn bovenstaande voorkeur, welke ski's zouden prijs/kwaliteit goed bij me passen. Welke lengte neem ik dan ook best?

31j, weeg 85Kg, 1m88, ski enkel op de piste, maar durf wel eens afdwalen voor een meter of 50 naast de piste.

merci voor de moeite! grts

Mss heeft @sjaak27 zijn blizzards nog? Zouden mooi passen bij wat je zoekt denk ik. Ski’s van 7-9 jaar oud zou ik niet te veel meer van verwachten, dan is het leven er wel uit.

https://www.wintersport.be/forum/topic/475530

Edwin van Riel

Haha van 2010-2012… ik zou er een jaartje of 10 van aftrekken 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ergens vanalleswat gaan testen.
Lekker combineren met een vakantietje. 😉
En als je op die oude zooi (sorry!) nog plezier hebt: blijven mee skiën. 👍
En anders - bijvoorbeeld - een Fischer F18 in de langste lengte ergens gaan zoeken. Is van af dit seizoen uit de markt en dus “ouderwets”. Zou je goedkoop moeten kunnen vinden. 🙂

Bla, bla, bla.

Ik denk ik die niet meer weg doe bij nader inzien @evr66, maar wie weet:) bij een goed bod.

hahaha, verbaasde me al dat ze nog niet weg waren. niks mis mee volgens mij. gewoon voor alles goed te gebruiken

Edwin van Riel

Rond 2001 zo te zien idd.
Radius 23m.
“Die X-förmige Taillierung macht sehr enge Kurven möglich.”
Haha!!

Advies: je skiet amper een week. Gewoon even huren.

Haha van 2010-2012… ik zou er een jaartje of 10 van aftrekken 😉.

Shane op 26 sep 2019 16:23

vorig jaar opgezocht, ben ik zo verkeerd dat het 2000-2002 zou zijn? :'D zou best kunnen…

De huurtip is momenteel de beste!
Met de testtip een goed alternatief om zekerder te zijn te vinden wat je zoekt mocht je toch al willen kopen, bij zowel Duijvestein te vinden bij de vestigingen van Snowworld in Zoetermeer en Landgraaf als bij de Mountshops te vinden bij de vestigingen van Snowworld in Rucphen en Terneuzen. Succes⛷☃️

LA NORMA😍☃️

Ergens vanalleswat gaan testen.
Lekker combineren met een vakantietje. 😉
En als je op die oude zooi (sorry!) nog plezier hebt: blijven mee skiën. 👍
En anders - bijvoorbeeld - een Fischer F18 in de langste lengte ergens gaan zoeken. Is van af dit seizoen uit de markt en dus "ouderwets". Zou je goedkoop moeten kunnen vinden. 🙂

bartvwg op 26 sep 2019 16:38

@piefke @DrPhil

op die "oude zooi" no hard feelings ging dat, naar mijn mening nog vrij vlot. Even die huurski's van mijn maat die mee was getest (van de niet goedkoopste huurset) HEAD skis, type onbekend, niet op gelet. Nu deze voelden precies aan of die wogen dubbel zoveel als die van mij en vond ik persoonlijk die oude brol dak aanhad beter en om dan 120-150€ huur te gaan betalen om premium ski's te huren ipv 300€ voor iets nieuw of een goeje tweedehands zie ik meer zitten.

*bericht bewerkt door Mitch0rz op 26 sep 2019 17:33

Pak gewoon de goedkoopste categorie.

Opties 1 huur. 2 test duijvestein, solden, Stubai. 3 veilig gokje: nlizz rcti, F18/evt f19, overjarige Atomic xti. Allemaal safe. Meer uitgebreid advies gigiski.com

Edwin van Riel

@evr66 edit bij 2: Sulden. Met de U van Uitstekend Uw nieUwe Uitrusting Uitproberen. 😁
Sulden in Utalië. 😜

Bla, bla, bla.

Dat dacht ik ook al. Een jaartje of minstens 20 oud @Shane

Ik zou in jou geval @MitchOrz de eerste 3 jaar zeker gaan huren voor dat weekje (30 uur skiën)
Heb je elk jaar een beetje nieuwe modellen.
Daar komt nog bij dat je op dit niveau waar je nu bent grote sprongen vooruit maakt (mits je elk jaar op les gaat 😃)
En daar horen ook weer steeds andere ski’s bij.

@evr66 edit bij 2: Sulden. Met de U van Uitstekend Uw nieUwe Uitrusting Uitproberen. 😁
Sulden in Utalië. 😜

bartvwg op 26 sep 2019 19:19

In Sölden en in Sulden kan je testen. Verschillende concepten en data, dat wel.

*bericht bewerkt door GiGi op 26 sep 2019 20:28

Voor jou een beginnetje @Mitchorz
Omdat je pas op het Forum bent.
De meeste hier weten het al.
http://www.bedava-indir.biz/video/experten-tipp-welcher-ski-…

Ergens vanalleswat gaan testen.

Lekker combineren met een vakantietje. 😉
En als je op die oude zooi (sorry!) nog plezier hebt: blijven mee skiën. 👍
En anders - bijvoorbeeld - een Fischer F18 in de langste lengte ergens gaan zoeken. Is van af dit seizoen uit de markt en dus "ouderwets". Zou je goedkoop moeten kunnen vinden. 🙂

bartvwg op 26 sep 2019 16:38

@piefke @DrPhil

op die "oude zooi" no hard feelings ging dat, naar mijn mening nog vrij vlot. Even die huurski's van mijn maat die mee was getest (van de niet goedkoopste huurset) HEAD skis, type onbekend, niet op gelet. Nu deze voelden precies aan of die wogen dubbel zoveel als die van mij en vond ik persoonlijk die oude brol dak aanhad beter en om dan 120-150€ huur te gaan betalen om premium ski's te huren ipv 300€ voor iets nieuw of een goeje tweedehands zie ik meer zitten.

Mitch0rz op 26 sep 2019 17:32

Dus ga langs 1 van de winkels die ik genoemd heb en test daar wat op de baan, dan weet je wat je wilt, je wilt immers toch kopen, niks mis mee maar wel beter dat je iets koopt waar je plezier aan gaat beleven en dat kan niemand op voorhand zeggen. Dat die huur ski’s van je maat je niet bevielen kan vele oorzaken hebben namelijk, nogmaals alleen door zelf een ski onder te klikken ken je zeggen wat je ervan vindt en dan verschillende modellen achter elkaar testen gaat jou helpen tot een goede koop😉☃️

LA NORMA😍☃️

Vermoedelijk waren de ski’s van je maat veel te stijf voor je skiniveau.

@evr66 edit bij 2: Sulden. Met de U van Uitstekend Uw nieUwe Uitrusting Uitproberen. 😁
Sulden in Utalië. 😜

bartvwg op 26 sep 2019 19:19

daar ook? Wist ik niet. Wann?

Edwin van Riel

@evr66 edit bij 2: Sulden. Met de U van Uitstekend Uw nieUwe Uitrusting Uitproberen. 😁

Sulden in Utalië. 😜

bartvwg op 26 sep 2019 19:19

daar ook? Wist ik niet. Wann?

evr66 op 26 sep 2019 23:22

23 tot 30 november @evr66
http://www.skitestwoche.it/
Ga me daar een weekje in eenzame afzondering amuseren. :D

Bla, bla, bla.

Leuk gebied, heel lang geleden dat ik daar was. Veel plezier! Schijnt wel inmiddels een lift te zijn die de deelgebieden aan elkaar knoopt.

Edwin van Riel

Merci voor de replies allen, tof om zo een actieve community te zien. Ik heb iedereen “gehoord” en aangezien de meeste richting huren en testen gaan zal ik mij daar aan proberen houden en één van deze wegen uitgaan. (ookal ben ik eerder voor kopen, nieuw of tweedehands)

thx bois!

Merci voor de replies allen, tof om zo een actieve community te zien. Ik heb iedereen “gehoord” en aangezien de meeste richting huren en testen gaan zal ik mij daar aan proberen houden en één van deze wegen uitgaan. (ookal ben ik eerder voor kopen, nieuw of tweedehands)

thx bois!

Mitch0rz op 27 sep 2019 09:49

Volledig mee akkoord.

Vorig jaar tijdens de herfstvakantie in Grossarl bij de lokale verhuur elke dag een ski kunnen testen en finaal kunnen overnemen na het testen. Durf gerust bij het verhuur vragen hoeveel ze nog willen hebben als je tevreden bent van een ski… Je kan soms voor zeer weinig geld een goede ski aankopen.

Plaats een reactie