Adviezen freestyle materiaal kind?

Onze oudste zoon (wordt deze winter 12 jaar) skiet met een uitstekende techniek en snelheid en wil deze winter graag verder met freestyle.

In feb gaan we weer naar Grimentz (Zwi) en lest daar verder in de Snow Academy (heeft Black Prince vorig jaar gehaald), maar eerst met oud en nieuw naar Les Arcs, waar hij bij ESF zal lessen.
Afgelopen jaar al veel in snowpark geleerd.

Wie kan tips geven mbt ski’s voor hem? Kies je twintips met zelfde lengte als lichaamslengte?
Hij is vrij lang en sterk voor zijn leeftijd; 1.58 en ca 45 kg. Junior ski’s gaan vaak tot max 1.50 zie ik.

En heeft iemand tips voor crashpants? Rugprotectie? Polsbeschermers? Wat is zeker aan te raden en wat niet?

❄️

Even ter aanvulling; zelf ben ik piste skiër en mijn man afwisselend piste-skiër dan wel freeride-boarder. Beiden geen freestyle ervaring 😉

❄️

Zoonlief tijdens het winkelen even een middagje bij (een goede) lokale freestyle/skate zaak dumpen en hij komt naar buiten met nieuwe ski’s, nieuwe taal en nieuwe vrienden 👍

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ha thanks, misschien tips om alvast in NL te kijken? (Randstad)

*bericht bewerkt door Marije77 op 26 sep 2019 22:48

❄️

Zou hij wil gaan snowboarden, zou Revert’95 in Haarlem de ideale zaak zijn. Waar de freestyleskiërs rondhangen in hun vrije tijd weet ik eigenlijk niet. Misschien dat iemand anders daar mee kan helpen…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Is Bilthoven nog randstad?
In ieder geval kunnen ze je bij MK prima helpen.
Verder ben ik in het verleden wel eens goed geslaagd bij skihut scheveningen, maar het ligt eraan wie je daar treft.
Een echte dedicated freestyle shop is er denk ik niet in NL, daarvoor is de markt simpelweg te klein.

Qua tips: vroeger deden we niet echt aan crashpants en rugbeschermers. Helm al wel.
Tegenwoordig is een rugbeschermer wel handig, zeker als je veel rails wilt gaan doen. Polsbeschermers is meer voor boarders denk ik, als skier vang je minder snel de val met je armen op.

Qua ski: lichaamslengte is wel minimaal. Met een redelijke tip en tail rocker en wat camber in het midden voor de snelheid. Verder is het een kwestie van stijl: een softere ski als je veel spint op rails en pistetricks wil doen, iets stijver als je meer van de big jumps bent (meer snelheid nodig, maakt de ski ook meer allround).
Je zou eens naar de Salomon nfx kunnen kijken die is er al in 160. Maar zijn gewicht is nog wel laag, dus mogelijk te stijf.

Qua binding: pak een degelijke binding liefst met staal erin. De bindingen krijgen aardig wat klappen en moeten dus stevig zijn. De kunststof bindingen zijn dan kwetsbaarder. Maar check wel even of de binding ook qua gewicht okee is, zijn benodigde din zal aan de lage kant zijn.

@Hessel enorm bedankt voor je uitgebreide reactie, daar heb ik veel aan, top!
MK gaan we binnenkort naar toe (ivm nieuwe skischoenen voor mijzelf), en dan nemen we zoon zeker mee.

*bericht bewerkt door Marije77 op 28 sep 2019 06:03

❄️

Ha thanks, misschien tips om alvast in NL te kijken? (Randstad)

Marije77 op 26 sep 2019 22:47

Skishop Nieuwegein heeft ook een behoorlijk assortiment en goede mensen in huis om te adviseren.

Plaats een reactie