Oostenrijk begin april

@eefken

En al iets gevonden?

Born to run. B.S.

@dan58 ik blijf nog wat twijfelen en zoeken… dit vond ik tot nu toe:
OFWEL pakketreis: Josk: 3590 euro (zoon van 8 kan hier niet SBles volgen), ofwel met Flowtrack 3880 euro -> allebei Italië
OFWEL zelf boeken en regelen; probleem is dat de meeste appartementen die ik kan vinden, ofwel minstens kwartier rijden is tot aan skilift, ofwel gewoon te duur zijn naar ons idee.
Ik blijf ook de hele tijd hier zoeken naar “sneeuwzeker” zijn van het gebied begin april, maar ik vraag me tegelijk ook af of het allemaal wel zo’n probleem is. De meeste gebieden voorzien toch sneeuwkanonnen zodat die pistes zeker open zijn tot Pasen? Wit dorp is voor ons geen must.

Dan bedacht ik me nog “we zoeken een goedkoop skigebied, evt zelfs Duitsland, en gaan in de krokusvakantie.” Maar ook dan is het zoeken van een appartementje in de buurt erg lastig.

FYI - Kreeg gisteren een mailtje met een promo van Famiski: met Pasen zijn alle kinderen onder 8 jaar gratis. Kan misschien iets zijn.

.

*bericht bewerkt door Hupla op 11 okt 2019 09:00

Ik denk dat het idd famiski gaat worden. We komen op nét geen 4000€ uit, half pension, skipassen, lessen en materiaal en met de bus.

Je moet altijd uit je doppen kijken met all-in pakketten van touroperators. De goede hotels gaan niet in zee met deze operators omdat ze makkelijk zelf hun kamers verhuurd krijgen

Of het hotel ligt ver weg vb Karinthië, of het is ver van de piste, of het is enkel beschikbaar als sneeuw onzeker is, of het hotel is gewoon slecht. Er zijn wel uitzonderingen zoals josk in galtur vb en misschien ook bij famiski, maar die zijn dan meteen duurder. Maar ok, als je die zaken incalculeert en je betaalt wat minder is dat ok, dat moet ieder voor zich maar bepalen.

@koenbali
Totaal niet mee eens, wij hebben het hier NIET over touroperators maar dikwijls vzw's die gebruik maken van operators. Wij zelf hebben hier veel ervaring mee: bijv t oude Gezinsbond, t oude Familyski, Landscape, Snowmania…
Nooit ver van de piste, altijd goede hotels
Kortom wij waren altijd tevreden, zowel met Slaapbus als met eigen vervoer.
Zeker voor beginnende koppels of gezinnen met jonge kinderen 👍

*bericht bewerkt door dan58 op 11 okt 2019 13:06

Born to run. B.S.

@eefken

Kijk eens bij Snowmania, Landscape , Skifrieds.
Livigno : Hotel Alpen Village of Hotel Intermonti.
AAN de piste, HP, lessen, animatie indien gewenst, huur materiaal IN het hotel, skipas gratis en voor heelwat minder € 's.

Born to run. B.S.

Intermonti in livigno is een mooi voorbeeld. Staat in heel veel folders met veel promoties maar krijgt archislechte commentaren op tripadvisor

Awel …wij lagen al 3 j achter mekaar in Alpen Village en dat was T O P .
Intermonti haalde ik aan omdat de bus ervoor stopt en ik het zag staan in de brochure. Ik zal met Pasen eens binnenspringen en je mijn ervaring mededelen.
Nogmaals wat jij beweert klopt NIET altijd.

Born to run. B.S.

Probleem is dat er maar weinig pakketreizen ook snowboardles geven aan een 8jarige. Bijv Josk, skifriends doen dit niet.

Herlees misschien mijn bericht eens : “er zijn ook uitzonderingen”. Wij gaan zelf dit jaar voor de tweede keer met josk naar galtur, maar meestal boeken we wel zelf onze hotels

@dan58 Livigno is idd interessant, maar ik betwijfel dat ik daar Nederlandstalige lessen ga vinden…

eefken op 7 okt 2019 21:23

Waarom moet de les Nederlandstalig zijn? Kinderen doen zo veel meer ervaring op los van het skiën/snowboarden als de les in een andere taal gegeven wordt.

Herlees misschien mijn bericht eens : “er zijn ook uitzonderingen”. Wij gaan zelf dit jaar voor de tweede keer met josk naar galtur, maar meestal boeken we wel zelf onze hotels

koenbali op 11 okt 2019 13:53

Hallo Koen, herlees ook mijn bericht eens: klop niet ALTIJD. 😉

Born to run. B.S.

@GeensMaarten voor mijn 4,5 jarige dochter heb ik gewoon liever dat zij les kan krijgen in haar eigen taal. Voor de zonen van 8 en 11 maakt dat idd minder uit. Mijn keuze.

Inderdaad 👍

Plaats een reactie