1 maand skien met kids

sjonniedeluxe30 september 2019 · 23:06

Hi, we zijn van plan een sabbatical te nemen die in maart begint, en hoe begin je die beter dan met een goede wintersport? We gaan minimaal 3 maanden vrij nemen, en willen de eerste 3 tot 4 weken daarvan in de bergen doorbrengen. We weten alleen niet waarheen en hoe dit handig (lees: kostenefficiënt) aan te pakken. Daarom de vraag: hebben jullie tips?

• Qua accomodatie: ik denk aan een appartement via AirBNB, omdat dit voor een langere periode interessant is. Aan de andere kant: in maart zijn genoeg prijsknallers te vinden bij de bizztravels/wintertrex/sunwebs van deze wereld. Belangrijk is dat er 2 slaapkamers zijn, en mevrouw zal het waarderen als het hok niet van ellende uit elkaar valt. Hoeft niet in centrum en een stukje van de lift is ook niet erg; we hebben een auto.
  • We hebben een dochter van dan 3,5 jaar. We willen haar graag op les en het is een heel groot voordeel als dat in het Nederlands kan.
  • We hebben een zoon van dan 2 jaar. Dit is een kleine beer die alles doet en nergens bang voor is, dus hoewel het jong is, denk ik dat hij zijn eerste stapjes op de ski's ook wel kan zetten. Als hij steeds in de ochtend lees heeft, kunnen vriendin en ik skien.
  • Voor de kids en vriendin mag het gebied vrij klein zijn, maar ik heb meerdere seizoenen skiles gegeven en zou het wel waarderen om kilometers te kunnen maken. Eventueel zou ik ook wat dagen kunnen werken; nog niet over nagedacht verder.

Hoor het graag als jullie suggesties of ervaringen hebben!

*bericht bewerkt door sjonniedeluxe op 30 sep 2019 23:08

Suuski1 oktober 2019 · 09:13

Geniet ervan!
Veel skischolen hebben als eis dat je kind zindelijk is, dat is voor die 2jarige misschien een uitdaging. Sowieso vind ik 2 wel heel erg jong voor skiles.
Maar genoeg bestemmingen bieden ook kinderopvang aan bij de lift. SFL en Gerlos heeft dit in ieder geval, en ook in Frankrijk is er wel vaak opvang mogelijk, al ben ik bang dat buiten het hoogseizoen Nederlandstalige opvang lastiger te vinden zal zijn. Gaan je kinderen nu wel regelmatig naar kinderopvang, of gaat dat nieuw voor ze zijn?

Als je bereid bent om een stukje te rijden, zijn accomodaties in het dal vaak een stuk goedkoper dan aan de piste, maar zelf ben ik meer van het ski-in-ski-out. Dus niet direct tips. Zelf een aantal keer in een relatief ruim mooi appartement verbleven in Oz- en Oisans, maar nooit met kinderen.

sjonniedeluxe1 oktober 2019 · 11:00

Goed punt. Zindelijk gaat hij niet zijn, daar ga ik van uit. Ik ben inderdaad bekend met Gerlos; daar heb ik zelf les gegeven. Je hebt daar inderdaad opvang boven op de berg. Dat zou dus ook een goede optie zijn om heen te gaan, maar dat is wel een prijzige optie. Op AirBnB is weinig te vinden rond Gerlos wat nog enigszins te betalen is.

Ik weet dat je in Gerlos je kind van 2 een uurtje op plastic ski’s kan laten rommelen, en daarna opvang krijgt. Dat zou prima zijn. Zelf stond ik trouwens met 2 jaar ook voor het eerst op ski’s, maar ik ben het eens dat het erg jong is.

Ze gaan beiden regelmatig naar de opvang, dus dat is niet zo een issue. Ik wil ook vooraf al beetje laten wennen in een indoorhal.

Stukje rijden is niet erg. We hebben toch een auto.

miepmiep1 oktober 2019 · 11:37

Trois vallees een optie. Verschillende gebieden en in les menuires ook genoeg te doen voor de kids en ook als slecht weer is. Ook verhuur bedrijven voor langer verhuur . Indoorspeeltuin en zwembad en sleebaantje voor de kleintjes in de wijk La croisette.

Een skischool met Nederlandse sprekende leraren en ook die het het een beetje kunnen er moeite voor doen . ook buiten hoogseizoen . Ze bieden ook baby ski aan met aan het einde mooie medaille . Is volgens mij een uurtje per dag en papa en mama mogen er bij blijven . Mailen kan ook in Nederlands. De andere skilessen zijn 3 uur.

sjonniedeluxe1 oktober 2019 · 16:54

Een indoorspeeltuin en een zwembad zijn wel sterke punten.
Ben zelf nog nooit in Frankrijk wezen skien, maar het spreekt me verder wel aan. Mooi groot gebied ook. Lijkt wel wat prijziger qua lessen voor de kids.

miepmiep1 oktober 2019 · 17:51

Een indoorspeeltuin en een zwembad zijn wel sterke punten.
Ben zelf nog nooit in Frankrijk wezen skien, maar het spreekt me verder wel aan. Mooi groot gebied ook. Lijkt wel wat prijziger qua lessen voor de kids.

sjonniedeluxe op 1 okt 2019 16:54

Buiten het seizoen valt wel . Dacht iets van ongeveer 200 voor 6 dagen 3 uur . Maar als het voor 3 weken is kan je misschien een deal sluiten . Kleine beren iets duurder omdat ze daar met meer personeel staan dan bij de andere groepen en de groep kleiner is. Is overigens prijzen van prosneige.

En in les menuires zitten verschillende verhuur bedrijven. Waar waarschijnlijker goedkoper uit bent dan via reisorganisatie.

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 okt 2019 17:55

peterpos1 oktober 2019 · 19:36

Ik ben een paar keer in Bramberg geweest. Als je voor langere periode ergens heen wil dan is dat wel een mooie plek. Zeker als je het niet erg vindt om een stukje te rijden met de auto.
Je hebt natuurlijk het thuisgebied. Maar je bent ook in tien minuten in Hollersbach en binnen het half uur in Hoch Krimmel. Als je het ene gebied zat bent, dan kun je naar een ander gebied.
Ik zat daar in een huis net buiten Bramberg. Prachtig uitzicht. Denk dat je met die eigenaar wel een mooie schappelijke prijs kan afspreken als je daar wat langer zit. En ik denk dat je ook wel gebruik mag maken van de wasmachine, dat is wel zo handig als je wat langer weg bent :-)

Peter Pos
Hooykaas1 oktober 2019 · 20:32

Een maand op wintersport met kleine kinderen is veel te lang denk ik.
Vooral omdat je in een airbnb of hotel zit. Niet in je eigen huis bedoel ik.
Twee maal twee weken met een maand er tussen deels in een ander gebied lijkt mee aantrekkelijker.

Quick1 oktober 2019 · 20:36

Ik zou inderdaad een centrale accommodatie ergens zoeken en dan verschillende skigebieden (het liefst onder één skipas/seizoenspas) aandoen. Dat drukt zowel de accommodatiekosten als skipaskosten en houdt de maand afwisselend. Bijvoorbeeld Ski Amadé, Tiroler SnowCard, Salzburger Super Ski Card, Mont-Blanc Unlimited, Magic Pass of Dolomiti Superski.

Bovendien kun je dan ook sommige wat grotere plaatsen overwegen, zodat je niet elke dag de berg op hoeft en dan ook nog wat te doen hebt!

Mr. Slow
Matthias1231 oktober 2019 · 20:43

In bijvoorbeeld de maurienne vallei in Frankrijk zijn veel nette accommodaties te vinden voor weinig geld bij bizztravel of Sunweb, inclusief skipas. Met de eskimo skipas kan je dan in verschillende gebieden terecht die erg kindvriendelijk en ook sneeuwzeker zijn.

Een andere optie is bijvoorbeeld in Modane iets te boeken en van daaruit veel verschillende gebieden in de buurt te bezoeken. Daar kan je voor erg schappelijke prijzen wat boeken. Als je een maand gaat is een beetje afwisseling ook wel leuk. Je hebt er echte pareltjes zoals bonneval sur ARC en la Norma tot het reusachtige 3 Vallées. Alles is binnen een half uur makkelijk te bereiken. Eventueel kan je zelfs even door de frejustunnel richting Bardoneccia in Italië.

In Frankrijk kunnen de kinderen vaak ook jonger in de opvang en op les en ligt de kwaliteit van de lessen ook vaak hoger tov Oostenrijk. Alleen is de les niet altijd in het Nederlands te verkrijgen, maar zeker bij jonge kinderen is dat nooit een probleem is mijn ervaring.

Born to Ride
Quick1 oktober 2019 · 20:50

Ah, die was ik nog vergeten Matthias. In aanvulling daarop kun je ook nog naar andere gebieden in de Mauriennevallei, en Via Lattea is ook niet zo ver weg.

Mr. Slow
GeJe1 oktober 2019 · 21:07

Helaas (denk ik), kinderen veel te jong voor zoiets. (de maand in de sneeuw/op skieeetjes dan he)

Hooykaas1 oktober 2019 · 21:44

Ja ik denk (weet zeker) dat @GeJe gelijk heeft.
De kinderen zijn nog erg jong.
Zoontje van 2 kan natuurlijk nog niet naar de skischool.Voor de dochter is het ook meer spelen in de sneeuw.

Voor de duidelijkheid.
Het is wel gaaf dat jullie dit doen willen.

GeJe1 oktober 2019 · 22:06

Uiteraard is dit wel een leuk vooruitzicht zo. Maar als ik naar mijn eigen kinderen kijkt voor wat betreft op skiles gaan, was het vanaf 5 jaar pas dat het een beetje ging. Maar niet ieder kind is gelijk. Succes met oriënteren en plannen.

miepmiep1 oktober 2019 · 23:19

[quote]Uiteraard is dit wel een leuk vooruitzicht zo. Maar als ik naar mijn eigen kinderen kijkt voor wat betreft op skiles gaan, was het vanaf 5 jaar pas dat het een beetje ging. Maar niet ieder kind is gelijk. Succes met oriënteren en plannen. [post]GeJe op 1 okt 2019 22:06[/post][/quote

] dat is kind afhankelijk mijn oudste had echt nog niet kunnen skien op 3 / 4 jarige leeftijd .
Terwijl mijn jongste met 3 al er wel aan toe was en nu met 4 al bijna het parallel doet, oké niet altijd , maar ja daarvoor is ze ook 4.

Er zit zoveel verschil in motorische ontwikkeling van een kind . Dat je er eigenlijk minimum leeftijd op kan zetten. Zag laatste een filmpje van Oostenrijker wedstrijd skiër met NL moeder ( ben even zijn naam kwijt ) maar die ging met 2 al slalommend naar beneden .

Ik denk dat ts wel weet of de kids aan toe zijn of niet .

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 okt 2019 23:21

Plaats een reactie