Gezocht - kindvriendelijke Gletscher 1 mei 2020

Goeiemorgen,

In 2020 valt 1 mei op een maandag. Dit lijkt ons ideaal om nog een laatste shortski te plannen.
We zijn op zoek naar een sneeuwzeker gebied of Gletscher.
In de groep hebben we één kind (ploegbochten op blauw) en één beginnende volwassene…

Welk gebied stellen jullie voor?
Kaunertal? Stubaier ?

Ik denk dat je 2 goede opties naar voren brengt. :)

Kaunertaler zou ik persoonlijk opteren dit jaar, zeker nu met de nieuwe lift. Nadeel bij deze gletsjer is de relatief lange weg ernaar toe.

Wil je gaan voor een iets ruimer pisteaanbod (lettend op blauwe pistes) dan blijven Kaprun en Stubaier over. Drukte zal overal meevallen.

Hintertux is fantastisch in deze periode (gezien het aanbod aan pistes) maar wellicht te moeilijk.

*bericht bewerkt door Joy85 op 01 okt 2019 10:00

Hintertux is denk ik iets te pittig. Stubai heb ik geen ervaring mee.
Ik zit al een aantal jaren 2 weken in Kaprun in mei en dat bevalt me zeer goed.
Je bent snel bij de gletscher en met die ploegbochten op blauw zit je daar ook goed.
Ook de beginner kan prima terecht voor lessen en daarna zelfstandig oefenen.
Lijkt me dat heel veel prio niet ligt op heel veel kilometers.
Wees er wel op bedacht dat 1 mei een Staatsfeiertag is en het dan drukker zal zijn.

*bericht bewerkt door Skimams op 01 okt 2019 10:17

mama on a mission in the snow

Stubai is voldoende wat heel goed te doen is dan, direct vanuit de cabine toegankelijk.

Edwin van Riel

waarom naar de gletsjer als er nog skigebieden open zijn zoals Val Thorens (dutchweek)

waarom naar de gletsjer als er nog skigebieden open zijn zoals Val Thorens (dutchweek)

Pieter230976 op 1 okt 2019 11:46

En genoeg pistes voor beginnende skiërs . En als je een acco zoekt niet in de buurt van winkelcentrum dan merk je helemaal niets van dutchweek feesten .

Beperkt open en… Dutch Week. Daar moet je van houden.

Beperkt open en… Dutch Week. Daar moet je van houden.

GiGi op 1 okt 2019 11:52

Als je niet naar de feesten gaan en onderin het dorp gaat zitten, merk je er helemaal niets van . Is onze ervaring van dit jaar.

Beperkt open en… Dutch Week. Daar moet je van houden.

GiGi op 1 okt 2019 11:52

Zo zal je me niet lokken :-)

We zijn echte liefhebbers van Oostenrijk…

Ik denk dat je 2 goede opties naar voren brengt. :)

Kaunertaler zou ik persoonlijk opteren dit jaar, zeker nu met de nieuwe lift. Nadeel bij deze gletsjer is de relatief lange weg ernaar toe.

Wil je gaan voor een iets ruimer pisteaanbod (lettend op blauwe pistes) dan blijven Kaprun en Stubaier over. Drukte zal overal meevallen.

Hintertux is fantastisch in deze periode (gezien het aanbod aan pistes) maar wellicht te moeilijk.

Joy85 op 1 okt 2019 09:58

Goeie opmerking!

Twee jaar geleden al eens naar Kaunertal geweest, wil de nieuwe lift wel eens zien.

De lang weg vind ik persoonlijk geen probleem…integendeel, een prachtig stuk natuur :-)

Ik denk dat je 2 goede opties naar voren brengt. :)

Kaunertaler zou ik persoonlijk opteren dit jaar, zeker nu met de nieuwe lift. Nadeel bij deze gletsjer is de relatief lange weg ernaar toe.

Wil je gaan voor een iets ruimer pisteaanbod (lettend op blauwe pistes) dan blijven Kaprun en Stubaier over. Drukte zal overal meevallen.

Hintertux is fantastisch in deze periode (gezien het aanbod aan pistes) maar wellicht te moeilijk.

Joy85 op 1 okt 2019 09:58

Goeie opmerking!

Twee jaar geleden al eens naar Kaunertal geweest, wil de nieuwe lift wel eens zien.

De lang weg vind ik persoonlijk geen probleem…integendeel, een prachtig stuk natuur :-)

JeffreyDeclercq op 1 okt 2019 14:17

afgelopen paasdagen daar geweest, uitsluitend positief over dit gebied en inderdaad de weg naar en van de gletsjer is best prettig.

.

Ik ben fan van stubai, maar als ik het mij goed herinner zijn er redelijk wat rode pistes die in de ‘kom’ uit komen.

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

Je kunt ook de pitztaler gletsjer overwegen of is dit not done na de laatste berichtgeving over dit skigebied? Nadeel is wel t treintje waarmee je naar boven moet.

Pitztal is 90% rood.

Zo lastig is Hintertux toch niet dacht ik ? Liggen volgens mij ook wel een paar mooie beginners pistes …

Ik zou lekker naar Cervinia gaan.
Alles is dan nog open, je skiet normaal gesproken tot eind mei tot in het dorp.
Enorm veel super brede perfect geprepareerde pistes. Erg veel blauw en licht rood.
Mooie lange pistes ook, bijvoorbeeld de Ventina.
Bovendien, op het zuiden gelegen, dus lekker zonnig. En ERG lekker eten

null

*bericht bewerkt door Onnem op 05 okt 2019 17:09

The older I get, the better I was

Pitztal is 90% rood.

DrPhil op 3 okt 2019 23:16

Duhuh, heel licht rood zeg maar. 🙄 Eerder blauw hoor. Dus OK voor klein mannen en beginners.😉
Overigens lijkt de gletsjer me best kindvriendelijk, ik heb die niemand wat zien aandoen. 😛

Bla, bla, bla.

@DrPhil rood zeg jij.
Blauw zegt hij @bartvwg

Nivo 7,142 bijstellen??? 😂😆

Born to run. B.S.

Het is niet heel moeilijk, nee. Maar een kind met ploegbochten zou ik er zeker niet afsturen.

Pitztal is 90% rood.

DrPhil op 3 okt 2019 23:16

Duhuh, heel licht rood zeg maar. 🙄 Eerder blauw hoor. Dus OK voor klein mannen en beginners.😉
Overigens lijkt de gletsjer me best kindvriendelijk, ik heb die niemand wat zien aandoen. 😛

bartvwg op 5 okt 2019 18:11

Pitztal kennen we intussen redelijk goed. Vorige winter nog een week geweest. Aangenaam gebied, maar met de kleinste niet ideaal… (eigen ervaringen…). We overwegen om het weekend van 1 mei effectief nog eens naar Kaunertaler Gletscher te reizen, dit onder meer om de gloednieuwe lift te kunnen bewonderen… Nu is er veel meer toegankelijk voor beginnende skiërs (vroeger vervelende sleepliften).

Iedereen dank voor de vele reacties!

Plaats een reactie