skiën Breul Cervinia / Zermatt maart 2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Hoi,

Ik wil graag in de tweede helft van maart 2020 naar Zermatt.
Via vrienden hoorde ik dat je beter in Valtournenche of Breul – Cervinia kunt overnachten.
Het liefst vliegen op Turijn of Milaan.
Wie weet er iets leuks om te boeken?

Groetjes Veronica

Ik zou sowieso in Breuil-Cervinia gaan zitten en niet in Zermatt / Val Tournenche. Kijk ook zeker eens op AirBnB.
Verwacht geen flitsende appartementen, maar wel een fantastisch skigebied.

Hotel Hermitage kan ik aanraden. Anders Aux Pieds du Roi.

Valtournenche is echt prima, hotel Les Rochers bijvoorbeeld. Mooie welness, lekker eten en een goede shuttle service (ook naar de liften in Cervinia).

Cervinia is duurder (qua acco, eten, skihuur), maar kan je wel zelf lopen naar de lift. Verkijk je niet op het gebied rondom de gondels, dat zijn vaak hoogtemeters.

Valtournenche is ook wat sfeervoller.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hangt er wat vanaf waar jouw prioriteiten liggen:

  • BC is makkelijker bereikbaar vanaf een luchthaven
  • BC is goedkoper dan Zermatt
  • BC is meestal ski-in/ski-out (in Zermatt is dat nagenoeg onbetaalbaar en moet je dus dagelijks stappen of het skibusje op)
  • Zermatt is veruit de mooiste kant van het gebied: fantastische uitzichten waar je ook skiet (in BC kijk je op de niet zo mooie achterkant van de Matterhorn)
  • je bent vanuit Zermatt sneller in de uithoeken van de Italiaanse kant van het skigebied dan omgekeerd
  • Zermatt heeft een veel gezelliger dorp
  • Zermatt is vanuit de LL iets sneller bereikbaar met de auto

Hangt er wat vanaf waar jouw prioriteiten liggen:

  • BC is makkelijker bereikbaar vanaf een luchthaven
  • BC is goedkoper dan Zermatt
  • BC is meestal ski-in/ski-out (in Zermatt is dat nagenoeg onbetaalbaar en moet je dus dagelijks stappen of het skibusje op)
  • Zermatt is veruit de mooiste kant van het gebied: fantastische uitzichten waar je ook skiet (in BC kijk je op de niet zo mooie achterkant van de Matterhorn)
  • je bent vanuit Zermatt sneller in de uithoeken van de Italiaanse kant van het skigebied dan omgekeerd
  • Zermatt heeft een veel gezelliger dorp
  • Zermatt is vanuit de LL iets sneller bereikbaar met de auto
Skiwi op 1 okt 2019 16:41

Echte ski in ski out is volgens mij alleen die ouwe meuk rondom Cieloalto én Baita Cretaz, toch? Daarnaast wel veel plekken vanwaar je makkelijk naar de piste kan lopen, maar da’s geen echte ski in ski out.

Verder goede toevoeging qua gebied: dat zou eigenlijk bepalend moeten zijn. Als je echt voor de kant van Zermatt komt en je zit in Cervinia, dan zul je altijd zien dat die verbinding de helft van de tijd dicht is.

Dus volgens mij moet je afwegen of je de Zwitserse of Italiaanse kant wil, wil je de Italiaanse, dan kijken of het Cervinia wordt of Valtournenche.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zou sowieso in Breuil-Cervinia gaan zitten en niet in Zermatt / Val Tournenche. Kijk ook zeker eens op AirBnB.
Verwacht geen flitsende appartementen, maar wel een fantastisch skigebied.

ErikM op 1 okt 2019 15:29

Thanks, ik ben zelf niet van de airbnb…

Hangt er wat vanaf waar jouw prioriteiten liggen:

  • BC is makkelijker bereikbaar vanaf een luchthaven
  • BC is goedkoper dan Zermatt
  • BC is meestal ski-in/ski-out (in Zermatt is dat nagenoeg onbetaalbaar en moet je dus dagelijks stappen of het skibusje op)
  • Zermatt is veruit de mooiste kant van het gebied: fantastische uitzichten waar je ook skiet (in BC kijk je op de niet zo mooie achterkant van de Matterhorn)
  • je bent vanuit Zermatt sneller in de uithoeken van de Italiaanse kant van het skigebied dan omgekeerd
  • Zermatt heeft een veel gezelliger dorp
  • Zermatt is vanuit de LL iets sneller bereikbaar met de auto
Skiwi op 1 okt 2019 16:41

Ik wil graag gaan voor de Matterhorn en het skiën.
Maar wil niet teveel geld kwijt zijn.
Ik heb nu wel iets kunnen vinden in Zermatt, incl. ontbijt. 650 euro 1 persoonskamer.

Wat bedoel je met LL luchthaven?
Als ik met iemand mee kan rijden zou ik dat wel willen.
Weet je nog een leuke groepsreis ?

Groetjes Veronica

Hangt er wat vanaf waar jouw prioriteiten liggen:

  • BC is makkelijker bereikbaar vanaf een luchthaven
  • BC is goedkoper dan Zermatt
  • BC is meestal ski-in/ski-out (in Zermatt is dat nagenoeg onbetaalbaar en moet je dus dagelijks stappen of het skibusje op)
  • Zermatt is veruit de mooiste kant van het gebied: fantastische uitzichten waar je ook skiet (in BC kijk je op de niet zo mooie achterkant van de Matterhorn)
  • je bent vanuit Zermatt sneller in de uithoeken van de Italiaanse kant van het skigebied dan omgekeerd
  • Zermatt heeft een veel gezelliger dorp
  • Zermatt is vanuit de LL iets sneller bereikbaar met de auto
Skiwi op 1 okt 2019 16:41

Echte ski in ski out is volgens mij alleen die ouwe meuk rondom Cieloalto én Baita Cretaz, toch? Daarnaast wel veel plekken vanwaar je makkelijk naar de piste kan lopen, maar da’s geen echte ski in ski out.

Verder goede toevoeging qua gebied: dat zou eigenlijk bepalend moeten zijn. Als je echt voor de kant van Zermatt komt en je zit in Cervinia, dan zul je altijd zien dat die verbinding de helft van de tijd dicht is.

Dus volgens mij moet je afwegen of je de Zwitserse of Italiaanse kant wil, wil je de Italiaanse, dan kijken of het Cervinia wordt of Valtournenche.

Roy83 op 1 okt 2019 17:38

Dat vind ik lastig …keuze maken. Wil gewoon naar de Matterhorn, maar niet te duur.
Wel wat aan het kijken nu in Zermatt,maar reis alleen. Dus zoek iets of iemand om bij aan te sluiten.
Weet jij nog iets?

Groetjes Veronica

Als het niet te duur mag zijn, zou ik verder niet naar Zermatt kijken.
Vliegen op Turijn is supermakkelijk, Milaan is echt een stuk verder (plus duurder vanwege extra tol).
Ik vind persoonlijk Valtournenche ook geen sfeer hebben, en het is onpraktisch omdat de lift buiten het dorp ligt. Cervinia in je eentje is ook lastig, zal niet goedkoop zijn.

Valtournenche heeft geen lift in het dorp inderdaad, maar volgens mij heeft praktisch elk hotel een shuttle service. Dat is net wat je zelf wil, Cervinia is ook prima.

Ik heb geen goedkope tips voor alleen reizen, maar volgens mij heeft @drphil dat vaker gedaan die kant op dus zijn tips zijn op ervaring gebaseerd.

En je kan altijd via het forum een maatje zoeken, dat doen veel mensen en werkt voor veel mensen prima.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zolang je maar niet hotel Bijou boekt in Valtournenche. Een nacht gezeten, toen de weg naar Cervinia dicht was. Wat een ramp. Tochtig, slecht eten (!). Em dat heeft nota bene een 9 op Booking.

Dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2019 20:33

Als het om hét uitzicht op de Matterhorn gaat dan moet je naar Zermatt.
In Cervinia noch Valtournenche zie je de Matterhorn, daar zie je de Cervin. En afgezien van de taal/naam is dat ook fysiek echt een wereld van verschil.
Vanuit het Zuiden is de Matterhorn een nogal anoniem ding!

Ik zit voor 400 in Haus Sonnmat voor een week 7-14 maart.
Er is nog wel wat te vinden voor een niet te gekke prijs.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Idd niet duur. Chf 511 op booking voor die week zie ik.
Komt wel ruim € 100 aan parkeerkosten en shuttle bij en de skipas is veel duurder (tenzij je m nu al boekt). Plus uiteten loop je op leeg. Al is Cervinia ook niet bepaald goedkoop.
Zermatt ligt wel ver van het vliegveld (236 km).

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2019 22:21

Als het om hét uitzicht op de Matterhorn gaat dan moet je naar Zermatt.
In Cervinia noch Valtournenche zie je de Matterhorn, daar zie je de Cervin. En afgezien van de taal/naam is dat ook fysiek echt een wereld van verschil.
Vanuit het Zuiden is de Matterhorn een nogal anoniem ding!

Wunderkammer op 2 okt 2019 21:36

Vanuit Breuil Cervinia zie je wel degelijk de Matterhorn, maar wellicht is het uitzicht wat minder spraakmakend dan vanuit Zermatt. Dat is subjectief.

@ErikM pfff, als we het verschil tussen Matterhorn Noord en Zuid ook al subjectief gaan benoemen, dan kunnen we wel ophouden.
Dat de Matterhorn vanuit Zermatt z’n markantste zijde laat zien is een objectief feit.
Als het andersom was geweest was Cervinia veel eerder ontwikkeld, eerst als bergsportbestemming en later als skibestemming. Maar nee, dat gebeurde niet, dat gebeurde in Zermatt. Komt allemaal door de Matterhorn, noordzijde…
Niet kletsen aub!
Oh, en Cervin is Frans voor Matterhorn…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 03 okt 2019 10:57

@ErikM pfff, als we het verschil tussen Matterhorn Noord en Zuid ook al subjectief gaan benoemen, dan kunnen we wel ophouden.
Dat de Matterhorn vanuit Zermatt z’n markantste zijde laat zien is een objectief feit.
Als het andersom was geweest was Cervinia veel eerder ontwikkeld, eerst als bergsportbestemming en later als skibestemming. Maar nee, dat gebeurde niet. Komt allemaal door de Matterhorn.
Niet kletsen aub!
Oh, en Cervin is Frans voor Matterhorn…

Wunderkammer op 3 okt 2019 10:53

Ik ga deze discussie verder niet met je aan. De opmerking “niet kletsen aub” leg ik dan ook naast me neer. Jij gaf aan dat de Matterhorn niet zichtbaar is vanuit Breuil-Cervinia, hetgeen feitelijk onjuist is. Dat wilde ik even gezegd hebben. Bij dezen.

En nu weer on-topic.

Als je alleen naar Cervinia/Zermatt gaat voor de Matterhorn, zul je ernstig teleur worden gesteld, vrees ik. Het is een klomp steen, die je na één blik wel hebt gezien. De natuur tussen Rothorn/Blauherd en Gant vind ik (zelfs met sneeuw) echt veel indrukwekkender. Naar Cervinia/Zermatt moet je gaan omdat de sneeuw er altijd goed is, de uitzichten prachtig zijn en je prachtige tochten kunt maken.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4bfa33f2944bed3588a1d2b7...
Dat ding in de wolken is de Matterhorn, vanuit Zermatt (Schwarzsee) bezien.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2019 11:25

null

Hier een foto van de Matterhorn vanuit Italiaanse zijde. Of dat mooier / minder mooi is dan vanuit Zermatt, is subjectief. Ik vind het in ieder geval een geweldig gebied, vanwege de vele mogelijkheden, perfect onderhouden pistes en de hoge ligging.

*bericht bewerkt door ErikM op 03 okt 2019 11:39

null

Waanzinnig mooi toch!? Van Italiaanse zijde vond ik het ook al echt indrukwekkend mooi hoor. En je ziet hem steeds vanuit andere hoek.

*bericht bewerkt door Marije77 op 03 okt 2019 16:34

❄️

Met alle respect, hoor, maar het is me echt een raadsel wat daar zo mooi aan is. De Dolomieten hebben veel mooiere rotsformaties.

Nounou, gaaf, krijg er nu al erg veel zin in. Ruim 2 maanden nog, Matterhorn, here we come ;)

Edwin van Riel

(Overigens vind ik het totaalplaatje wel mooi, begrijp me niet verkeerd - maar dan eigenlijk meer de sneeuwvlakte ervoor).

@drphil, absoluut, zat ik ook naar te kijken, wel benieuwd of dat beetje toegankelijk is. Maar eens even op zoek naar een fatsoenlijke kaart één dezer dagen

Edwin van Riel

Dat lijkt me onverstandig, @evr66, ik denk dat dat de gletsjer is. Zo te zien genomen vanaf Klein Matterhorn.

Ik druk me niet goed uit. Uiteraard is de Matterhorn wel mooi, en zeker is het bijzonder, omdat je hem overal ziet. Maar ik vind het niet zo bijzonder dat ik daarvoor speciaal naar Zermatt zou gaan. Verder vind ik de natuur in Zermatt sowieso overweldigend mooi.

Plaats een reactie