Skibroek, smal en lang

Ik ben op zoek naar een skibroek voor mijn zoon.
Probleem is dat hij 1.86 lang is en maar 60kg weegt.
Lang en smal dus, waardoor de meeste broeken veel te wijd zijn.
Weet iemand hier of er merken zijn die zulke broeken in hun assortiment hebben ?

Kijk zeker ook bij bergsport / toerskimerken die hebben vaak dit soort broeken en ook broeken in lengte maten (dus smalle heupmaat kiezen icm lange lengte maat). Ga dus zeker ook bij een bergsport / outdoor zaak langs. Veel grote buitensportmerken bieden dit soort broeken.

Click. Click. Peace

2de probleem is dat hij pas 15 is en nog groeit ! 😭

Je kunt bij de Scandinavische merken kijken die maken over het algemeen wat langere kledingstukken.

Haglöfs, Norrøna, Houdini, Sweet Protection zijn merken waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat zij langere broeken maken dan overige merken.

When life gets too complicated.... SKI

En dan gewoon maar een salopette. Dan zit ie wat ruim om de kont maar zakt ie niet af. Had er vroeger nooit problemen mee (zelfde bouw als je zoon toen). Was met snowboarden zelfs wel fijn.

Dames afdeling kijken, benen van de vrouw zijn in verhouding een tikkie langer dan van een man. Hoewel de meeste vrouwen natuurlijk net geen 186 aantikken in de grotere maten een optie.

.

Met 186cm heeft hij waarschijnlijk nog niet zulke super lange benen, dus zullen veel lengte-maat broeken nog wel goed zijn.
De meeste die ik ken zijn 33 34 inch lang in de lengtemaat.

Wat is zijn taille en lengte maat? Of, welke broek maat hij? 94 of zo?

Een nauwer gesneden model (trim fit oid) ziet er wel mooier uit, maar helpt verder niet met de maat, taille en lengte moeten eerst kloppen, en pas daarna kun je kijken naar een mooiere snit.

Inderdaad, zekerals hij nog groeit, bretels/salopette/bib/tuinbroek een goede oplossing, sowieso voor mij het fijnst in de winter, 1 broeksband minder om je heupen, en minder sneeuw in je onderbroek.

Mammut bijvoorbeeld heeft lengtematen. Arc’teryx ook, allemaal wel stevig aan de prijs voor een kind.

Omdat ik zelf met 32” taille, 36” lengte ook aan de meeste lengtematen niet genoeg heb, heb ik een custom broek van Cioch Direct. Überhaupt super kleding:
http://www.cioch-direct.co.uk/

https://www.sport-conrad.com/bekleidung/hosen/hosen-lang/?ma…

Met 186cm heeft hij waarschijnlijk nog niet zulke super lange benen, dus zullen veel lengte-maat broeken nog wel goed zijn.
De meeste die ik ken zijn 33 34 inch lang in de lengtemaat.

Wat is zijn taille en lengte maat? Of, welke broek maat hij? 94 of zo?

Een nauwer gesneden model (trim fit oid) ziet er wel mooier uit, maar helpt verder niet met de maat, taille en lengte moeten eerst kloppen, en pas daarna kun je kijken naar een mooiere snit.

Inderdaad, zekerals hij nog groeit, bretels/salopette/bib/tuinbroek een goede oplossing, sowieso voor mij het fijnst in de winter, 1 broeksband minder om je heupen, en minder sneeuw in je onderbroek.

Mammut bijvoorbeeld heeft lengtematen. Arc’teryx ook, allemaal wel stevig aan de prijs voor een kind.

Omdat ik zelf met 32” taille, 36” lengte ook aan de meeste lengtematen niet genoeg heb, heb ik een custom broek van Cioch Direct. Überhaupt super kleding:
http://www.cioch-direct.co.uk/

https://www.sport-conrad.com/bekleidung/hosen/hosen-lang/?ma…

Slim op 2 okt 2019 19:23

Hallo, hij had nu jeansmaat w30 l34 . Dat was 1 maand geleden, duurt nog 4maanden tot hij naar Oostenrijk gaat met school .

Ik heb ook een zoon van dat formaat en bij hem paste uiteindelijk zo’n goedkope skibroek van de Decathlon!

[/post]
Hallo, hij had nu jeansmaat w30 l34 . Dat was 1 maand geleden, duurt nog 4maanden tot hij naar Oostenrijk gaat met school .

Wierdo op 2 okt 2019 19:37

W30L34 komt aardig overeen met een damesmaat large. Zou inderdaad eens kijken bij decathlon.

❄️

Mijn zoon had vorig jaar ook die maten en had gewoon een broek van Scapino

null

Deze is het geworden. Een slim-fit van Nike SB met 10K. Dank aan iedereen voor suggesties en het meedenken !

Plaats een reactie