Nieuwe nachttrein tussen Amsterdam en Wenen

gaat dat nu nog over het onderwerp of is het weer zevertijd ivm milieu en andere

terwijl ze zelf ook hun luchtvaartmaatschappijen steunen, alleen krijgen die iets minder steun.

Hoe dan? Aandeelhouder zijn is wat anders dan ‘staatssteun’

Rob

terwijl ze zelf ook hun luchtvaartmaatschappijen steunen, alleen krijgen die iets minder steun.

Hoe dan? Aandeelhouder zijn is wat anders dan ‘staatssteun’

RCGrootveld op 11 okt 2019 14:35

Speciale belastingafspraken en andere voordelen zoals hier eerder in de topic al besproken zijn.

Born to Ride

Heeft er nog iemand een goede tip voor beleggen?

Heeft er nog iemand een goede tip voor beleggen?

DrPhil op 11 okt 2019 14:42

Kaas

gaat dat nu nog over het onderwerp of is het weer zevertijd ivm milieu en andere

Pieter230976 op 11 okt 2019 14:32

Tsja @Pieter230976 ’ t kan niet altijd over L3V of VT gaan met bijhorende weerberichtvraagjes.😆😅😂

Born to run. B.S.

@dan58 hoe durf je de gletsjers te vergeten…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 11 okt 2019 14:56

Born to Ride

gaat dat nu nog over het onderwerp of is het weer zevertijd ivm milieu en andere

Pieter230976 op 11 okt 2019 14:32

Tsja @Pieter230976 ’ t kan niet altijd over L3V of VT gaan met bijhorende weerberichtvraagjes.😆😅😂

dan58 op 11 okt 2019 14:53

verschil is dat het meestal over het onderwerp gaat waar ze mee begonnen zijn en geen zever over staatsteun milieu of andere

Dank @hessel, maar dat geeft beleggingsstress. Oude kaas, Schimmelkaas of khomeiny kaas?
Wacht, we dwalen af, geloof ik 😜

Kan nu al:
NightJet naar Innsbruck vanuit Dusseldorf, vr heen, za terug.

RCGrootveld op 11 okt 2019 14:27

I know, maar aangezien we naar Zermatt in Zwitserland gaan helaas geen optie voor ons.
Mocht er nu een autotreinverbinding Brussel-Sion (of zelfs Brussel-Bern) zijn, dat zou al heel wat makkelijker zijn

Dank @hessel, maar dat geeft beleggingsstress. Oude kaas, Schimmelkaas of khomeiny kaas?
Wacht, we dwalen af, geloof ik 😜

DrPhil op 11 okt 2019 14:57

welke kaas is best om te beleggen

@DrPhil
OK dan BELEG ik ondertussen mijn boterham met Popcorn
@Hessel
Heb je nog een tissue voor mij voor achteraf?

*bericht bewerkt door dan58 op 11 okt 2019 15:08

Born to run. B.S.

Precies of gesteggel wordt ook gesubsidieerd. 🤔
*verderchipsopeet

Bla, bla, bla.

Op de een of andere manier ben ik bang dat we de kans dat dit topic ooit opgenomen gaat worden in de beste topics van wintersport.nl nu wel rap aan het verspelen zijn… ;-)

zo stil hier , is de trein vertrokken richting Wenen

zo stil hier , is de trein vertrokken richting Wenen

Pieter230976 op 11 okt 2019 18:47

Vrijdagmiddagborrel gehad. Spoor nu volledig bijster.

Heeft er nog iemand een goede tip voor beleggen?

DrPhil op 11 okt 2019 14:42

Nieuwbouw woning … dwz vanaf tekening

Rob

Spoor nu volledig bijster.

Hessel op 11 okt 2019 18:51

Blijf je toch on-topic, want het ging over treinen.

Rob

Speciale belastingafspraken en andere voordelen zoals hier eerder in de topic al besproken zijn.

Matthias123 op 11 okt 2019 14:37

Ach, die vind je niet alleen bij de ME carriers en daar is Nederland ook heel goed in.

Rob

Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee dat ze met staatssteun overeind gehouden worden. Echter vind ik het hypocriet dat het ene bedrijf er mee gesteund wordt en dat een kleiner bedrijf een boete krijgt wanneer het door lokale overheid gesubsidieerd wordt. Een kleiner bedrijf kan namelijk voor een regio net zo goed onmisbaar zijn zoals een Siemens bijvoorbeeld onmisbaar zou zijn voor een land. Maar omdat een kleiner bedrijf dus niet onmisbaar is voor het land moet het maar beboet worden wanneer de lokale overheid er subsidie in stopt. Doe het dus op ieder niveau, of doe het dus gewoon nergens.

Matthias123 op 11 okt 2019 13:54

Er is nooit een boete :) Hoogstens het terugbetalen van de subsidie.

KarelJansma op 11 okt 2019 14:23

Hier wordt toch wel degelijk voer boetes gesproken bij ongeoorloofde staatssteun:
https://europadecentraal.nl/onderwerp/staatssteun/algemeen-s…

Matthias123 op 11 okt 2019 14:25

De sanctie is in eerste instantie het herstellen van de situatie zonder de steun (dus terugvorderen subsidie, incl rente). Als een overheid dat niet doet, kan er inderdaad een boete opgelegd worden voor het niet opvolgen van een besluit van de Commissie. Maar normaal gesproken komt het in de praktijk nooit zo ver, omdat de overheid dat wel opvolgt. Ook is die boete (anders dan Matthias123 aangaf) voor de overheid wegens het niet ongedaan maken van de steun (en nooit voor het bedrijf).

De “sancties” tegen luchtvaartmaatschappijen die subsidie krijgen van niet-Europese overheden vallen niet onder de staatssteunregels, maar zijn handelssancties (beschermen eigen maatschappijen die niet kunnen concurreren tegen niet-europese maatschappijen).

Hihihi! Met heel veel plezier lees ik dit topicje! Echt genieten! Zeker als medewerker van NS!

De afgelopen jaren regelmatig lange treinreizen gemaakt prive en zakelijk! AT is prima te bereiken indien je reisgezelschap overstapproof is en je niet 10 tassen bij je hebt! Het is optimaal gebruik maken van de beschikbare tijd… In de middag vertrekken +/- 16:00 uur vanaf UT is om 08:00 uur de volgende dag in een skigebied om te doen wat je wilt doen… Op de terug reis kun je gemiddeld om 18:30 uur starten met je reis en dan ben je de volgende ochtend om 09:00 uur in UT CS. De overstap tijden zijn tussen de 30min en 60 min, mooie tijd om koffie een broodje of iets anders lekker te halen! Eenmaal in AT krijg je een echte railaway ervaring en is de treinreis echt bijzonder. Zoiets hoort op een bucketlist! #railawayervaren.nl

M.b.t boeken van een treinreis! Hoe eerder hoegoedkoper. Kijk ook naar het verschil tussen eerste en tweede klas dat geeft voor de lange stukken echt comfort.

Bij vragen over een treinreis kijk op NS internationaal of ga op een station naar een servicewinkel daar kunnen ze je bij vragen prima helpen. NS int kun je ook bellen!

Voor skigebieden zonder treinstation: vaak kun je met de bus (postbus) voor +/- 6 euro naar een gebied. Bijvoorbeeld: Landeck - Serfaus

Naar Italië… ga lekker vliegen! Spotgoedkoop op Milaan en dan heb je voor een appel en een ei een goedkope huurauto… Voorbeeld 4 dagen 45 eu.

Kusjes

Hihihi! Met heel veel plezier lees ik dit topicje! Echt genieten! Zeker als medewerker van NS!

De afgelopen jaren regelmatig lange treinreizen gemaakt prive en zakelijk! AT is prima te bereiken indien je reisgezelschap overstapproof is en je niet 10 tassen bij je hebt! Het is optimaal gebruik maken van de beschikbare tijd… In de middag vertrekken +/- 16:00 uur vanaf UT is om 08:00 uur de volgende dag in een skigebied om te doen wat je wilt doen… Op de terug reis kun je gemiddeld om 18:30 uur starten met je reis en dan ben je de volgende ochtend om 09:00 uur in UT CS. De overstap tijden zijn tussen de 30min en 60 min, mooie tijd om koffie een broodje of iets anders lekker te halen! Eenmaal in AT krijg je een echte railaway ervaring en is de treinreis echt bijzonder. Zoiets hoort op een bucketlist! #railawayervaren.nl

M.b.t boeken van een treinreis! Hoe eerder hoegoedkoper. Kijk ook naar het verschil tussen eerste en tweede klas dat geeft voor de lange stukken echt comfort.

Bij vragen over een treinreis kijk op NS internationaal of ga op een station naar een servicewinkel daar kunnen ze je bij vragen prima helpen. NS int kun je ook bellen!

Voor skigebieden zonder treinstation: vaak kun je met de bus (postbus) voor +/- 6 euro naar een gebied. Bijvoorbeeld: Landeck - Serfaus

Bruuuno op 12 okt 2019 12:53

Tja, als het allemaal goed gaat en je niet met verstoringen geconfronteerd wordt …

Wij reizen graag per trein naar dit soort oorden, en je hoeft mij niet te overtuigen over comfort en voordelen.
Jammer dat het in de praktijk vaak toch anders loopt…
De laatste jaren meerdere keren met nacht en dag treinen naar A, I en CH geweest, maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar één rit volgens de drgl werd uitgevoerd. Er was altijd wel wat.
En als je al informatie krijgt, is die vaak niet juist of niet in het belang van de reiziger.
Gelukkig ben ik redelijk ingewijd in die wereld, dus trek bij verstoring gewoon m’n eigen plan, want als je op de info van de spoorwegen af moet gaan, moet je niet raar opkijken dat je meer vertraging oploopt dan nodig.

Rob

Kusjes

Bruuuno op 12 okt 2019 12:53

Ahhh. Wat lief. Kusje terug hoor.

Annoying skiers since 2003

Weet niet of de nieuwe nachttrein vanuit België hier al vermeld werd?
https://www.hln.be/reizen/vanaf-29-90-euro-met-de-nachttrein…

Weet niet of de nieuwe nachttrein vanuit België hier al vermeld werd?
https://www.hln.be/reizen/vanaf-29-90-euro-met-de-nachttrein…

FréDB op 15 nov 2019 17:38

Zit er dik in. De eerste treinen zullen al vanaf januari 2020 rijden. In 2021 wordt het traject bij voldoende animo doorgetrokken tot Amsterdam. Ideaal voor ons natuurlijk :) https://goedkoop-treinkaartje.nl/trein-nieuws/nachttrein-tus…

Eindelijk weer. Heb eigenlijk alleen maar positieve herinneringen aan de nachttrein van vroeger. Voor mij in 2014 voor het laatst, waarbij ik vrijwel direct een borrel nam en in slaap viel tot aan driekwart van de reis. Heerlijk!

Plaats een reactie