Lokatie voor het waxen

Hoi Allen,

Vorig jaar begonnen met het zelf waxen van onze gear en voor kennissen.
Dit deed ik vorig jaar bij ons op zolder omdat er toen toch verbouwd werd en de vloer dus open lag ✌🏻😂. Voor dit jaar zat ik eraan te denken waar ik nu het beste onze spullen kon gaan waxen en slijpen.
1 op de keurig verbouwde zolder of 2 in de schuur met een heerlijk kacheltje erbij…

Ik neig naar optie 2 zou blijft alles netjes boven en heb ik geen extra waxlaagje op de vloer liggen 😅 maar zou de schuur qua temp. ook goed kunnen?

Graag jullie reactie.

@Tip voor nieuwe wax-/ slijpspullen nu 35% korting op Holmenkol bij Eurofun 👌🏻Scheelde voor mij een hoop euries🤫

Onze zoon waxte vroeger ook zijn SB in het tuinhuisje. Was zelfs met kacheltje te koud😬

Is dan verhuisd naar de kelder waar ik nu na 15 jaar de “sporen” nog van zie. 😆

Born to run. B.S.

Ik dek de vloer onder mij werkplek af met een folie. Overigens kan ik de berging in huis gebruiken, dus kou geen thema.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 07 okt 2019 12:51

Laken eronder leggen, dan zou de zolder best moeten kunnen. Als je ruimte hebt in het schuurtje, dan kan dat ook gewoon.

Ja vorig jaar had ik toch het idee dat ook met een kleed/ zeil onder de tafel de laminaatvloer erg glad werd, misschien van de wax die dan toch af dwarrelt? Denk dat het de schuur gaat worden met een 2000w kacheltje hahaha

Tip: een waxtafel met wax opvang bak maken en op de vloer een vloerkleed voor de restjes die er toch langs vallen. Bij mij werkt dit prima en wat er dan nog ligt: oude stofzuiger doet het dan prima!

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ja vorig jaar had ik toch het idee dat ook met een kleed/ zeil onder de tafel de laminaatvloer erg glad werd, misschien van de wax die dan toch af dwarrelt? Denk dat het de schuur gaat worden met een 2000w kacheltje hahaha

Toon80 op 7 okt 2019 12:57

Bij ons idem. Vloer afgedekt, maar desondanks spekglad geworden op de laminaatvloer. Zonder 1x gevallen te zijn tijdens de wintersport, ging ik wel flink onderuit op de eigen zoldervloer 😬

❄️

Ja ik ga toch maar voor de schuur heb nog een heerlijk kacheltje van de camping hahaha. Van de week maar eens testen

Schuur of zolder maakt qua temperatuur voor het waxen weinig uit. Zolang je de ski maar goed verwarmt. Goede ventilatie is dan wel weer prettig. Die damp kan niet heel gezond zijn…

Ik wax meestal buiten, landbouwzeil eronder. Tenzij het regent of echt heel koud is, dan toch maar naar binnen.

Hier ook de garage/schuur. Vooral het schrapen maakt heel wat troep. Na de wax laat ik ze wel in huis drogen zodat de wax niet te snel afkoelt.

*bericht bewerkt door Hupla op 07 okt 2019 22:44

null
of eh tafelke maken

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/82c77e7ee874db94c1da2da8...

Dit was de wax opstelling tijdens de laatste vakantie 😜

Hier ook de garage/schuur. Vooral het schrapen maakt heel wat troep. Na de wax laat ik ze wel in huis drogen zodat de wax niet te snel afkoelt.

Hupla op 7 okt 2019 22:44

probeer eens met waxfleece. Verbruik je veel minder wax, maar belangrijker, je schraapt ook veel minder af, dus ook minder troep op de vloer. Ik doe meestal eerst even grof met een soort keukenpapier uit de garage grof, dan met waxfleece even natrekken en het schrapen daarna is echt minimaal.

Edwin van Riel

@evr66 - supertip! Met het doseren van de wax heb ik nog wat moeite: te veel / te weinig en uiteindelijk is het altijd te veel. Dit lijkt de oplossing te zijn. Thanks!

Gewoon proberen, werkt super. Dan zit de overtollige troep in een doekje ipv in schilfers in het tapijt ;)

Edwin van Riel

De locatie is toch maar de zolder geworden 😅🤣 de schuur was toch wel wat krap met de motor erbij .

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/f3b7d032a99315425fb3f237...

Mooie opstelling hoor! En bedankt voor de tip over die korting @Toon80

Tijd voor een uitpakparty?!

Mooie opstelling hoor! En bedankt voor de tip over die korting @Toon80

Gaston op 10 okt 2019 21:08

Graag gedaan. Voelde net of ik reclame aan het maken was, maar het is toch te mooi om voorbij te laten gaan

Waxen zelf doen ik binnen. Want dat knoeit niet echt. Maar het schrapen doe ik gewoon buiten in de tuin. Wintersportkleding aan, lekker warm. Zeker met wax schrapen krijg je het vanzelf warm ;-)

Plaats een reactie