Pocket VIDEO camera

Allen,

Ik ben op zoek naar een goede pocket videocamera. Eentje die je dus zo in je jaszak kan steken, met directe overdracht (via Wifi, Bluetooth, NFC), vooral compact en minimaal 40x optische zoom. Ik ben niet op zoek naar een action cam, maar echt naar een video camera om ook goede analyses mee te kunnen maken, maar niet te groot (de 4k vallen denk ik dus af).

Enige ervaringen?

Panasonic TZ80/TZ90. Een compacte camera met 4K video en stabilisatie. Al is 40x zoom echt wel heel erg veel overigens… Met 10x zoom kom je denk ik ook al heel ver. Maar dat is aan jezelf.

Mijn zus heeft hem. Best tevreden over. Heeft wel een snel geheugenkaartje nodig (zoek eentje met V30 erop) anders klaagt die. Alternatief is de Sony tegenhanger. De HX-95 bijvoorbeeld.

Ik denk dat het om een videocamera gaat. Dan krijg je denk ik ook veel meer zoom.

Ik denk dat het om een videocamera gaat. Dan krijg je denk ik ook veel meer zoom.

GiGi op 10 okt 2019 20:57

Klopt. Maar de vooruitgang op gebied van camcorders staat praktisch stil. En compact camera’s krijgen steeds betere videomogelijkheden. Vandaar mijn idee voor een compact fotocamera. Waarbij je vaak ook de mogelijkheid tot slow-motion hebt. Handig voor analyses…

@Skiwi87 Moet je even bij Leroy kijken, die heeft net een nieuwe gehad. Een JVC Everio of zoiets.

*bericht bewerkt door Skimams op 10 okt 2019 21:11

mama on a mission in the snow

thanks guys. Wat ik lastig vind inschatting is of compact camera qua kwaliteit nog veel minder is dan video camera’s bijv. de JVC shockproof idd.

De meeste trainers gebruiken vgm geen compact camera’s. En dat zal best een reden hebben.

mama on a mission in the snow

Volgens mij gaat het ook niet om een compact camera, maar gewoon een handzame goede camcorder.

Ik vond de tz serie (weliswaar iets ouder model) slecht. Gebroken printplaat gehad, lamellen die niet goed openen enzovoorts
Ligt nu te verstoffen. Evt een kleine Sony, bv de Sony HDR-CX405. Goede stabilisatie, 30* opt zoom en niet te duur ;)

Edwin van Riel

Panasonic HC-V770

@Skiwi87 nog een tip: check of je de camera goed met handschoenen aan kan bedienen.

mama on a mission in the snow

Thx thx hier kan ik wat mee!! Handschoenen goeie idd.

Heb nog even verder speurwerk gedaan n.a.v. suggestie van @skimams het gaat de JVC GZ-RX625BEU worden…helaas niet in leuk kleurtje gevonden zoals het model daaronder maar goed ;)

Steek em niet in je binnenzak, ik ben vorig jaar knullig en zachtjes gevallen en maar heb toen een tijdje flink last van mijn ribben gehad…

Mooie camera met prima prijs-kwaliteit verhouding👍🏼

mama on a mission in the snow

Ziet er goed uit! Laat nog even weten hoe die bevalt als je wilt!

Edwin van Riel

…het gaat de JVC GZ-RX625BEU worden…helaas niet in leuk kleurtje gevonden zoals het model daaronder maar goed ;)…

Skiwi87 op 14 okt 2019 21:36

Hi @Skiwi87, heb je hier inmiddels ervaring mee opgedaan? Zo ja, hoe beviel dat apparaat?

Edwin van Riel

Persoonlijk zou ik gaan voor een compact camera. Ik zou gana voor de Fujifilm X100F!

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 25 feb 2020 17:02: Commerciële link verwijderd.

Ja prima ding maar uiteindelijk ook nog niet heel veel gebruikt geeft goed beeld op tv scherm. Software app wel wat oud bollig. Is echt een video camera das wel echt anders dan een compact camera

Ja prima ding maar uiteindelijk ook nog niet heel veel gebruikt geeft goed beeld op tv scherm. Software app wel wat oud bollig. Is echt een video camera das wel echt anders dan een compact camera

Skiwi87 op 25 feb 2020 22:59

heb m met kerst gebruikt, goed apparaat, waterdicht, flinke zoom, kan tegen een stootje en prima beeld

Edwin van Riel

Persoonlijk zou ik gaan voor een compact camera. Ik zou gana voor de Fujifilm X100F!

goproliefhebber op 25 feb 2020 17:02

Buiten dat ik je commerciele links zowel hier als in een ander topic heb verwijderd is de X100F nou niet echt de camera waar de topicstarter naar op zoek is. Is het een fantastisch foto toestel? 100% mee eens, al zou je redelijk dom zijn als je nu nog de F variant gaat kopen terwijl net de V met een veel betere lens is uitgekomen ;)

Plaats een reactie