Tussenstop onderweg naar SFL

Goedemiddag allen,

Komende winter ga ik (buiten het hoogseizoen) naar SFL. Ik en mijn vriendin willen dit met een tussenstop doen alleen twijfelen we een beetje tot waar doorrijden raadzaam is. We willen rond 09.00 uur vertrekken (uit Utrecht). En rond 15.00 uur ergens stoppen om te overnachten en nog even een gezellig stadje in te lopen. Welke plek is hiervoor geschikt? Ik zat zelf rond de regio Ulm/Memmingen/Kempten te kijken maar andere opties zijn uiteraard ook welkom!

Ik zou niet verder dan Memmingen gaan. Dan ben je nog flexibel om via de Fernpas (Bij goed weer) of via Bregenz (Bij slecht weer) te gaan. Of het daar gezellig is weet ik niet.

Dan zou ik voor Ulm gaan, leuke studentenstad waar ook 's-avonds wat te beleven is en veel keuze in huisvesting. Inderdaad, 's-ochtends bij het ontbijt de keuze maken om te rijden via de Fernpas of via Bregenz (tunnels).

Dan zou ik voor Ulm gaan, leuke studentenstad waar ook 's-avonds wat te beleven is en veel keuze in huisvesting. Inderdaad, 's-ochtends bij het ontbijt de keuze maken om te rijden via de Fernpas of via Bregenz (tunnels).

Ronald16 op 8 okt 2019 14:13

Kan ik beamen …
Ibis en Ibis Budget op loopafstand van het centrum met de nodige restaurantjes

Rob

Ik zou sowieso over Bregenz rijden…
In Feldkirch heb je een hele goedkope herberg en het is nog een leuk stadje ook.
Hostel Feldkirch heet het volgens mij en het is spotgoedkoop!

Verkeerde land geboren....

Dan zou ik voor Ulm gaan, leuke studentenstad waar ook 's-avonds wat te beleven is en veel keuze in huisvesting. Inderdaad, 's-ochtends bij het ontbijt de keuze maken om te rijden via de Fernpas of via Bregenz (tunnels).

Ronald16 op 8 okt 2019 14:13

Kan ik beamen …
Ibis en Ibis Budget op loopafstand van het centrum met de nodige restaurantjes

RCGrootveld op 8 okt 2019 17:15

nooit een ibis budget nemen. een keer gedaan. Ik weet niet wat ze precies in de kamer ernaast deden. maar een van de 3 kon zeker niet meer lopen de ochtend erna.

echte mannen lopen naar boven,

Dan zou ik voor Ulm gaan, leuke studentenstad waar ook 's-avonds wat te beleven is en veel keuze in huisvesting. Inderdaad, 's-ochtends bij het ontbijt de keuze maken om te rijden via de Fernpas of via Bregenz (tunnels).

Ronald16 op 8 okt 2019 14:13

Kan ik beamen …
Ibis en Ibis Budget op loopafstand van het centrum met de nodige restaurantjes

RCGrootveld op 8 okt 2019 17:15

nooit een ibis budget nemen. een keer gedaan. Ik weet niet wat ze precies in de kamer ernaast deden. maar een van de 3 kon zeker niet meer lopen de ochtend erna.

martijnuiterwijk op 8 okt 2019 18:38

Hahaha. Dank voor de heads-up, iets ‘luxer’ mag voor ons ook wel.

Allen dank voor de suggesties, waren van plan om via de Fernpass te rijden maar met sneeuw is Bregenztunnel wel fijner inderdaad. Ulm lijkt me een mooie optie inderdaad!

Wij overnachten meestal in Dornbirn in dit hotel: https://www.viennahouse.com/en/martinspark-dornbirn/the-hote…

  • Betaalbaar, anderhalf uurtje van SFL
  • 24-uurs receptie (handig voor als je laat toekomt)
  • ontbijt vanaf 6u30 (handig om 's ochtends op tijd op de latten te kunnen staan)
  • beveiligde ondergrondse parking (met een gerust hart je baggage in de auto laten)
  • in centrum van het gezellige Dornbirn

Ik vrees alleen niet dat je er vanuit Utrecht op 6 uur zal geraken, zeker niet met druk verkeer op een werk- of pendeldag

En anders in Dornbirn het Four Points by Sheraton. Mooi hotel met toegang tot de spa met groot binnen- en buitenzwembad.

nooit een ibis budget nemen. een keer gedaan

Ik geef ook geen advies, ik geef alleen maar aan dat ze er zijn.
De een moet nu eenmaal wat meer op zijn geld letten als de ander.

Rob

Wij zijn de afgelopen jaren naar SFL geweest en hebben in diverse plekken een tussen overnachting gehad:

  • Holiday Inn Express Stuttgart Airport
  • JUFA Hotel Bregenz
  • Fussen (hotel weet ik niet meer)

niet het meest luxe maar voor een nachtje prima.

Ik heb afgelopen zomer in Kempten overnacht onderweg naar de Dolomieten en was erg verrast, veel terrassen, lekker druk, leuk sfeertje en dat was fijn voor een nachtje. Ik denk dat in de winter de kroegjes ook prima zijn, maar, ook buiten het hoogseizoen, is het gewoon druk, tenzij je echt vroeg gaat rijden.

Vanuit kempten zit je wel al aan de fernpass vast en Bregenz is ook wel fijn om als optie te hebben, dan is ulm een goede tip, of Bregenz zelf?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ulm heeft een leuk centrum, met als attractie de hoogste kerktoren van Europa.

Vanuit kempten zit je wel al aan de fernpass vast en Bregenz is ook wel fijn om als optie te hebben, dan is ulm een goede tip, of Bregenz zelf?

Roy83 op 8 okt 2019 22:48

Gezien de tijden die TS opgeeft, is Bregenz denk ik een brug te ver …

Rob

Vanuit kempten zit je wel al aan de fernpass vast en Bregenz is ook wel fijn om als optie te hebben, dan is ulm een goede tip, of Bregenz zelf?

Roy83 op 8 okt 2019 22:48

Gezien de tijden die TS opgeeft, is Bregenz denk ik een brug te ver …

RCGrootveld op 9 okt 2019 08:38

Ik ziet het nu. Dat haal je inderdaad niet in zes uur. Overigens weet ik niet waarom de ts al om 15:00 wil stoppen met rijden maar elk uurtje doorrijden op vrijdag scheelt je waarschijnlijk meer dan een uur op zaterdag…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Overigens weet ik niet waarom de ts al om 15:00 wil stoppen met rijden maar elk uurtje doorrijden op vrijdag scheelt je waarschijnlijk meer dan een uur op zaterdag…

Roy83 op 9 okt 2019 10:41

Klopt, maar dat is voor ons ook niet interessant, laat staan relevant.

Wij stoppen meestal ook in die regio (noemde IBIS niet voor niets) en ik kan nu niet zeggen dat ik de dag erop dan aan moet sluiten.
Misschien moet hij, net als ik, wel alleen rijden en niet iedereen ligt wakker van een uur langer of korter of 100km omrijden :-)

Rob

Plaats een reactie