Skivakantie als stel met groep mee en les

Hallo,

Wij, vriend (47) en ik (40) willen voor het eerst samen op skivakantie gaan. Nu zijn onze ervaringen erg verschillend. Vriend nog nooit echt geskied (25 jaar geleden 1x les) en ik meerdere jaren vanaf mn 16 met Nskivereniging skikampen, single reizen, veel lessen en ik ga eigenlijk overal wel redelijk snel en goed naar beneden. Nu een paar jaar door omstandigheden niet gedaan maar weer zin en ook een stuk fitter, zeg maar 40kg lichter. Kortom wil eerst trainen en vriend gaat lessen. Nu de reis, we zoeken eigenlijk iets wat een beetje met een groep is, met de bus, sneeuwzeker zoals italie, frankrijk eind jan, feb of begin maart. Niet gebonden aan krokus of zo. Liefst voor vriend nog lessen halve? Dagen want met 8 lessen zijn we er nog niet. En voor mij iets van ski tour of begeleiding met een groepje. Alleen skien is niet zo leuk en ik vind het ook veiliger. ik kom eigenlijk alleen maar belgische operators tegen zoals Vos of kriski , flandersski etc. of single reizen maar die heb ik nu juist niet meer nodig en een dolomiti skihuttentocht is voor mij leuk maar kan niet voor mn vriend. Ik kan natuurlijk met de belgen mee, afstand tot antwerpen is maar 45min rijden maar zou er echt niets georganiseerd worden in Nl?

Heb je een PB gestuurd.

Hoi Kathy,

Ik heb precies hetzelfde ‘luxe-probleem’. Hier ben ik de skiklungel. Wil je je ervaring met me delen?

Groetjes

Laat je vriend alvast beginnen met lessen zodra het kan op een mattenbaan of indoor. Dan heeft ie een stuk meer aan de lessen in de sneeuw.

Bedankt voor de tip, daar ben ik al mee gestart. Zoek nu een reis waar je als stel mee gaat met een groepsreis (zoiets als een singlereis, maar dan voor stellen). Dan kunnen we allebei mee met mensen van hetzelfde niveau. Het lijkt me nl niet leuk voor hem om zich steeds in te moeten houden en voor mij om steeds maar aan te moeten poten.

Ik stuur je een pb.

@Kathy1978
De realiteit is.
Vriend moet dus eigenlijk opnieuw beginnen .
Dan heeft halve dagen les geen zin.
Samen skiën ook eigenlijk niet.
Hij komt immers na 3 dagen een halve blauwe piste af.
Jij hebt een heel ander niveau.
Jij doet vlot een rode.
Je gaat je gauw vervelen om op hem te wachten denk ik.
Normaal zou ik zeggen spreek aan het eind van de dag af bij de aprés-ski.
Maar die is er dit jaar niet.
Beter één jaar wachten met wintersport tot alles weer “normaal gezellig” is.

Waarom gaat je vriend niet hier lessen op een rollerbaan? Dan kunnen jullie in de sneeuw lekker samen op pad.
Heel mijn gezin heeft leren skiën op een rollerbaan. Heel veel rendement.

Topic is al van een jaar geleden, weet niet of dit nog aan de orde is :)

Dienten Die Alte schule

Topic is al van een jaar geleden, weet niet of dit nog aan de orde is :)

Elly3 op 11 okt 2020 21:59

Dank voor je oplettendheid. Ik heb het niet gezien. 🤨

Topic is al van een jaar geleden, weet niet of dit nog aan de orde is :)

Elly3 op 11 okt 2020 21:59

🤣🤣🤣

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

In één jaar zal er niet veel veranderd zijn 😃
Kathy is alleen een jaar ouder geworden.
Maar wel scherp van je @Elly3 👍

@Hooykaas en haar vriend kan inmiddels goed skiën :D

Dienten Die Alte schule


Heeft veel geleerd in korte tijd @Elly3

Plaats een reactie