Ski vereniging/training kids

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet eerder actief geweest hier, dus even kort voorstellen: doorsnee Nederlands gezin dat jaarlijks op wintersport gaat in Oostenrijk. Papa (ik) gaat iets vaker, met vrienden. We skiën leuk van iedere berg af. Gewoon omdat we het leuk vinden. Echte recreanten dus.

Onze dochter (nu 6 jaar) is intussen helemaal weg van skiën, en ze wil het liefst iedere week gaan. Ik heb niet echt een idee hoe goed ze is, maar volgens de leraar in Oostenrijk heeft ze wel aanleg. Ik wil haar daarom graag de kans geven om meer skilessen/trainingen te volgen.

Wij wonen niet dicht bij een indoor hal (zoetermeer is 45 minuten). Maar dat is op zich geen probleem.

Hebben jullie suggesties voor me?

Waar woon je wel?

Zoetermeer zit club snowworld en snowsports academy racing. Maar er zijn ook aardig wat borstelbanen (wolfskamer, il primo, de schans uden, etc.) met actieve clubs. Ook die zijn ideaal om skiën als sport te beoefenen

Zoetermeer snowworld heeft mogelijkheden . Volgens mij zaterdag club snowworld .

Skibaan nieuwegein , die is wel gericht op wedstrijd Skien en prestatie .

Of
Een rolbaan ( bijv in Utrecht of Leidschendam ) een seizoen lessen .

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 okt 2019 13:07

Onze dochter (nu 6 jaar) is intussen helemaal weg van skiën, en ze wil het liefst iedere week gaan. Ik heb niet echt een idee hoe goed ze is, maar volgens de leraar in Oostenrijk heeft ze wel aanleg. Ik wil haar daarom graag de kans geven om meer skilessen/trainingen te volgen.

shevhenco op 13 okt 2019 12:38

Hoe "goed" ze zou zijn of hoeveel aanleg ze heeft is op dit ogenblik helemaal niet belangrijk (als die skileraar dat überhaupt al zinnig kan beoordelen 😉).

Belangrijk nu is dat zij het fijn vindt, en dat jullie als ouders en gezin het die investering (financieel en van jullie tijd) waard moeten vinden enkel en alleen voor de fijn-factor. Want een zesjarige ontdekt elke anderhalve dag wel iets nieuws, en misschien is vakantie wel een noodzakelijk ingrediënt om skiën fijn te maken.

Verder zijn er skiclubs genoeg waar je kan proberen. Ze komt er dan zelf wel achter wat ze leuk vindt.

*bericht bewerkt door Morzel op 13 okt 2019 14:23

Heeft ze wel eens gelest in Nederland . Als dat niet zo is, laat haar dat dan eerst proberen ( bijv 5 tot 10 lessen) en kijk of ze dan elke week echt zo leuk vindt.

Dank voor jullie reacties! Ik ga eens Googelen op jullie tips.

En uiteraard staat plezier voorop Morzel. We willen dat ze iets doet dat ze leuk vind. Anders hadden we haar gewoon naar turnles of voetal gestuurd ;-).

https://www.snowworld.com/amsterdam/nl/activiteiten-kids/kid…

Toen het in Velsen nog snowplanet heette was het een stuk goedkoper.
Of het nog overeenkomt met zoals het een paar jaar geleden was weet ik niet, maar onze kinderen vonden dit erg leuk.

Om 9.00 starten en om 16.00 klaar, tussen de middag samen limo en frietjes en na afloop een medaille en diploma.

Woon je in de buurt dan kunnen ze in de vakanties een hele week.

Mijn oudste is ook op haar zesde naar de skiclub gegaan en ik zou het onmiddellijk opnieuw doen. Besef wel dat je het zuiver recreatieve skiën in dat geval wel heel snel achter je laat. Indien ze een beetje talent heeft, skiet ze je er na twee à drie jaar op moeilijke zwarte pistes genadeloos af (op blauw en rood kan je veel compenseren met je gewicht en langere ski’s) en besef je dat je skiniveau toch stukken lager ligt dan je van jezelf dacht. Vervolgens begin je zelf dan ook maar te trainen in de hoop dat je je jongste van zeven nog een jaartje kan volgen. En één weekje per jaar in de bergen is dan ook veel te weinig…
De eerste maanden moet ze wel wat doorbijten, want haar niveau zal normaalgezien stukken lager liggen dan dat van haar teamgenootjes die al een aantal jaar in de club zitten. Maar na een jaar intensief trainen heeft ze dit zeker grotendeels ingehaald. Veel succes!

Hmmm, you hit the nail on the head zeg maar

" …skiet ze je er na twee à drie jaar op moeilijke zwarte pistes genadeloos af (op blauw en rood kan je veel compenseren met je gewicht en langere ski’s) en besef je dat je skiniveau toch stukken lager ligt dan je van jezelf dacht. Vervolgens begin je zelf dan ook maar te trainen in de hoop…"

Edwin van Riel

Op deze pagina:

https://www.wintersport.nl/wintersport-in-de-buurt

Kan je alle opties bij jullie in de buurt vinden! Met een paar filters kom je bij de juiste teams / verenigingen / accommodaties!

Plaats een reactie