Skibril: infrarood lens - nuttig of niet?

Vervelend is dat sommige mensen het geloven. Niemand verwacht dat een kanariegele auto kan vliegen (dat hoop ik althans), maar verrekijkers of brillen proberen te verkopen aan toeristen want ‘met deze zie je ook infrarood’ heb ik wel eens zien gebeuren.

Dat heet gewoon vuur 😁.
PS. Welke tint is precies vulcanic orange? (Graag met pijltje aanwijzen, alvast dank).

DrPhil op 14 okt 2019 21:34

Ik ken wel " Jus d’ oranje" 😆

Born to run. B.S.

Waar denk je eigenlijk op te verbeteren met nóg een lens? De meesten redden het met twee, een derde kan ik nog begrijpen, maar een vierde is gewoon decadent😉.
Er bestaan geen lenzen waar je op magische wijze ineens meters verder mee kunt kijken (ik zoek ze nog steeds), of die een totale whiteout doen veranderen in een zonnige dag. Het is (mijns inziens) rommelen in de marge met vooral veel persoonlijke voorkeur omtrent de ‘beste’ kleur.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Waar denk je eigenlijk op te verbeteren met nóg een lens?

Eenvoudig: de zwarte is uitstekend bij helder weer maar daarbuiten te donker. De andere is me te licht bij mooi/goed weer en vind ik onvoldoende bij slecht weer.
Daarvoor komt groen in de plaats. En dan zoek ik iets voor de slechtweerdagen.

Er bestaan geen lenzen waar je op magische wijze ineens meters verder mee kunt kijken (ik zoek ze nog steeds),

Vandaar de originele vraag. Wie zoekt die kan misschien eens iets vinden.

maar een vierde is gewoon decadent😉.

Lens 1 (blijft voor de zonnige dagen), lens 2 wordt vervangen (voor de slechte dagen) en lens 3 komt er bij (voor de overige dagen).
3 lenzen dus al blijft er natuurlijk ook de mogelijkheid voor een bijkomende bril van een ander merk.
Decadent of niet, ik ken er met diverse paren ski's… :p

Het is (mijns inziens) rommelen in de marge met vooral veel persoonlijke voorkeur omtrent de 'beste' kleur. [post]Sneeuwbaard op 15 okt 2019 15:10

I know, maar ik kan het maar proberen. :p
Bedankt voor een antwoord waar ik iets aan heb. ;)

*bericht bewerkt door bartvwg op 15 okt 2019 15:49

Bla, bla, bla.

Mocht het je nog iets helpen:
Ik ben vrij kritisch als het op m’n goggles aankomt en ik zou er niet over twijfelen voor een extra lens te gaan als ik denk dat het mij in bepaalde condities gaat helpen, maar met de M2 heb ik nu al drie seizoenen lang zo’n beetje al de zichtcondities af kunnen dekken met een polarized smoke lens (8%VLT) en een blue lagoon lens (80%VLT). Op papier lijk ik nog een flink gat te kunnen vullen, in de praktijk heb ik er nog geen behoefte aan gehad.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ja even serieus, een paar meer lenzen is niet zo’n punt, ze slijten immers ook vrij snel.

Ik zou sowieso die IR lens erbij nemen*, want iedereen heeft een oranje/gele lens met hoge VLT nodigvoor als het sneeuwt als de dolle. Een donkere goggle kun je eventuele nog vervangen door een zonnebril.

*tenzij ze nog een andere lens in dat type maken, maar dat heb je niet genoemd.

Plaats een reactie