Ik zoek een gerodkope krokusvakantiereis

hallo,
Ik man 49 wil graag in de krokusvakantie skien. Maar mijn vrouw houd niet van de wintersport en mijn vrienden ook niet.
Wie weet een goede en goedkope tip. met anderen of een maatschappij of eh tja gewoon de tip voor mij.
Oja ik kan niet mijn auto daar naartoe.

Krokus en goedkoop is geen ideale combi…
Dus als je ook in een andere week weg kunt dan is dat al de eerste winst qua goedkoop.
Ben je gebonden aan de krokus, dan is het een kwestie van een gebied uitzoeken en een acco regelen. Het beste via de vvv’s of eventueel een touroperator (maar dan niet daar waar je inclusief skipas boekt, die zijn voor alleenreizenden vaak een stuk duurder).

Geen auto? Dan trein boeken via Deutsche Bahn, SNCF of gewoon (maar soms duurder) bij NS Internationaal. Of een busretour regelen via de touroperator (of via de busdiensten zelf, maar daar heb ik geen ervaring mee). Vliegtuig kan ook, en van daaruit verder met ov of huurauto.

vraag: als je als 49-jarige de kans hebt om alleen te gaan skiën, waarom wil je dan absoluut in 1 van de drukste weken weg?
Het prijsverschil zal je wel merken.

Ik ben zelf al een aantal keren met skiworld.be weggeweest.
Verzorgde busreis (niet specifiek gericht op studenten), geen grote luxe ter plaatse, maar wel veel skiplezier (en daar was het mij om te doen).
En de prijzen voor een single-kamer waren ook zeker redelijk. Verwacht wel geen haute-cuisine ter plaatse, maar honger zal je ook niet hebben.

Ook zeer goed mogelijk: hier op het forum afspreken om een appartement te delen met gelijkgezinde skiërs en dan samen naar de bergen rijden.

Glide on!

Ik wil graag buiten de vakantie maar werk in het onderwijs

Als je goedkoop wil gaan skiën in de schoolvakanties en je hebt de nodige techniek kan je altijd overwegen om als skimonitor mee te gaan. Tijdens de schoolvakanties zijn er altijd extra nodig.

Goedkoper dan gratis wordt het niet.

Als je goedkoop wil gaan skiën in de schoolvakanties en je hebt de nodige techniek kan je altijd overwegen om als skimonitor mee te gaan. Tijdens de schoolvakanties zijn er altijd extra nodig.

Goedkoper dan gratis wordt het niet.

Morzel op 14 okt 2019 17:32

Inderdaad. Beetje skigidsen zonder kosten 👍. Of zelfs les geven als je de papieren daarvoor hebt.

Maar ergens kan ik me ook voorstellen dat als je de rest van het jaar al in het onderwijs zit wel eens een weekje zonder dat tuig, eh sorry, ik bedoel die schattige kinders wilt 😄

Als gebied niet uit maakt . Zou ik kijken ik toch last minute via reisorganisatie kijken en dan toch skipas bus combi . De prijzen en aanbiedingen in de gaten houden .

Een voorbeeld voor 1 persoon met bus + acco en skipas .
https://www.sunweb.nl/wintersport/zoeken?IsFlightOnly%5B0%5D…

Zie nu dat de link niet goed doet . Maar de prijs gaat vanaf 700 inclusief acco, skipas en bus vertrek 21 feb.

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 okt 2019 18:41

Ik ga vaak alleen op vakantie, ook skieën. Ik vind het belangrijk dat ik in een gezellig plaatsje overnacht. Dat betekent voor mij (56jr) niet apres-ski/skihut, maar wel even naar een supermarkt lopen voor een paar boodschappen en een aantal restaurants waar je ook in je eentje lekker kunt zitten. Zo'n restaurantje waar ze vragen of je net als gisteren weer rode wijn wilt. Persoonlijke aandacht dus. In een heel groot skigebied kan ik me in mijn eentje ook wat verloren voelen. In een kleiner skigebied (40-80 km) kom je af en toe dezelfde mensen tegen en dat vind ik dan leuk. Een hotel met een receptie (en een leuke lounge) is dan ook leuker dan een appartement. Als je sociaal contact belangrijk vindt zou ik ook de Franse skigebieden mijden omdat daar vooral appartementen zijn. (maar misschien wat rustiger in de krokus?)Misschien dat Italië rustiger is tijdens de Nederlandse krokusvakantie. Zuid Duitsland (Oberstdorf en Garmisch Partenkirchen) zijn makkelijk met de trein bereikbaar. En soms ook verrassend goedkoop. Te boeken via NS-InternationalSalzburg en Innsbruck met vliegtuig (slecht voor het milieu☹️) Op de site van Snowplaza kun je een goed beeld krijgen van de skigebieden en bij Booking.com een overzicht van de hotels/pensions. Ik heb genoeg aan een goed bed en neem een 1-persoonskamer. Zelfs het delen van de douche maakt me niet uit. Dat doe ik met kamperen ook. En het leuke van alleen op vakantie is dat je precies kunt uitzoeken wat je zelf leuk lijkt en wat je nodig hebt. Geen eigen badkamer nodig? Dan doe je dat lekker niet😁

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 15 okt 2019 02:09

Heb je ook paasvakantie? 1ste week paasvakantie is veel goedkoper dan krokus en meestal nog meer dan genoeg sneeuw.

*bericht bewerkt door Errant op 15 okt 2019 10:16

Io

Heb je ook paasvakantie? 1ste week paasvakantie is veel goedkoper dan krokus en meestal nog meer dan genoeg sneeuw.

Errant op 15 okt 2019 09:29

Of de mei vakantie . Scheelt ook enorm in de prijs .

Plaats een reactie