Welke verzekeraar voor off piste

Ondanks mijn doorlopende reisverzekering heb ik bij het aanschaffen van de skipas in Les Menuires toch een extra verzekering afgesloten. Werd me bij de receptie van het appartementengebouw aangeraden. Je bent dan kennelijk verzekerd voor een eventuele repatriëring met banaan of helikopter. Helaas weet ik niet of dat dan ook geldt voor offpiste skien. Ik neem aan van wel omdat de helikopter meestal enkel nodig is bij offpiste aangelegenheden.

Gast138 op 14 feb. 2014 11:39

Een doorlopende verzekering dekt zonder de wintersportmodule meestal geen wintersportaktiviteiten, misschien hooguit wat langlaufen e.d. Incl wintersportmodule ben je gedekt voor repatriëring, ook per helikopter, maar alleen op de pistes. Had jij die module al, was je nu dus dubbel verzekerd geweest.

Dit zit in Frankrijk nog veel ingewikkelder.
Met deze extra verzekering ben je verzekerd voor alle evacuaties op de piste. De banaan en eventuele prive helikopters (als de piste-redding daar met helikopters werkt). Het grote voordeel van deze verzekering is, is dat je helemaal niets hoeft te betalen bij een eventuele redding op de pistes. Bij andere verzekeringen moet je dit zelf voorschieten, en dat kan snel in de duizenden euros lopen.

Maar mocht je iets overkomen off-piste dan is in Frankrijk (alleen Frankrijk) de redding gratis. Want deze wordt uitgevoerd door de politie (Gendarmerie of Police, heel soms door brandweer). Dus dan heb je in deze gevallen geen speciale off-piste verzekering nodig. Mocht je echter extreme nalatigheid worden verweten dan zou het kunnen gebeuren dat je aansprakelijk voor de kosten wordt gesteld. maar dit gebeurd heel erg zelden.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie