18 jaar en op zoek naar mijn eerste paar eigen ski's

Soms moet je risico’s nemen DrPhil😉.

Sjaak27 op 15 okt 2019 21:18

Ik heb de 10. Dat weet je?

Mijn vrouw skiet meestal ook als een old school slalom snijboon. Zij was vorig seizoen lyrisch over de Volkl Racetiger SL. Ze heeft toen een 5-tal ski’s getest (Fischer, Rossignol, Volkl) en de Racetiger was een duidelijke winnaar.

Nu denk ik dat het altijd heel erg individueel is en moeilijk kiezen zonder de ski te kunnen testen. Je kan in Snowworld Landgraaf bij Dujvestein voor 15€ verschillende ski’s testen of beter nog op je vakantie een formule nemen waarbij je mag omruilen wanneer je wil.

De ski in kwestie: https://youtu.be/Lnsdz8H6Xp4

Hupla op 15 okt 2019 20:23

Heb deze ski ook weekje getest , topski!
Alleen , deze ski wilt echt alleen maar op de kanten. Hiermee parallel skiën met je benen toe zit er niet in.
Als je wilt carven , is dit wel de perfecte ski hiervoor. Echt hardcore 🤘🏻
De Rossignol Hero Elite ST laat zich (iets) makkelijker slippen.
Met de skistijl van TS is het denk ik beter om voor de Hero Elite LT te gaan.

@DrPhil
Dat wist ik niet. Maar zo zie je maar hoe verschillend een ski toch kan aanvoelen. Vandaar dat een advies online m.i. alleen richtinggevend is. Zelf testen is key.

Het testen kost overigens inmiddels €25,-.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je naar consumenten GS ski’s kijkt zou ik inderdaad de Rossignol Hero Elite LT TI bekijken (zowel de ‘oude’ oranje als de nieuwe zwart-rode zijn goede opties), de Elan GSX van de afgelopen 3 jaar of de Atomic Redster G9. Allemaal rond 175 lengte zou ik zeggen.

@sjaak27, je hebt toch die Rossignol Hero AT? Dat vind ik nou net een ideale ski om mee te slippen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 okt 2019 09:01

Rossignols zijn al verkocht DrPhil.

Heb deze ski ook weekje getest , topski!
Alleen , deze ski wilt echt alleen maar op de kanten. Hiermee parallel skiën met je benen toe zit er niet in.
Als je wilt carven , is dit wel de perfecte ski hiervoor. Echt hardcore 🤘🏻
De Rossignol Hero Elite ST laat zich (iets) makkelijker slippen.
Met de skistijl van TS is het denk ik beter om voor de Hero Elite LT te gaan.

jessedeconinck op 16 okt 2019 07:40

Dat dacht ik dus ook gebaseerd op de reviews hier en elders, maar snijboon zag het anders. De Hero Elite was wat neutraler, de Volkl had iets meer grip en rebound. Zoals gezegd … het blijft erg individueel en de Hero LT blijft natuurlijk een superski waar ze perfect gelukkig mee is. Het is ook wel zo’n beetje als televisies vergelijken in de winkel: ook al heeft de ene net ietsje mooier beeld, eenmaal thuis zie je het verschil niet meer natuurlijk.

Goeiemorgen allen! Nogmaals iedereen bedankt voor de vele reacties, adviezen en tips. Ik heb er heel wat van opgestoken en kan hiermee zeker aan de slag. Komende wintervakantie alvast proberen om een en ander uit te testen. Maar ik kan in ieder geval nu veel gerichter op zoek gaan. Als iemand nog andere concrete skimodelsuggesties zou hebben: laat maar komen. En anders: aan iedereen nu al (een) fantastische skivakantie(s) toegewenst!

@Robin Als de blossoms je goed bevielen, dan zou ik niet verder kijken 😜 De prijzen komen wel overeen met andere ski’s uit het betere segment…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Hi Robin,
Allereerst mijn excuus voor de late reactie. Ik zie je vraag pas vandaag voorbijkomen😊
Ten tweede mijn compliment over de uitgebreide vraagstelling.
Ik sluit me aan bij het verhaal van GiGi waarbij ik als aanvulling de Blizzard RC TI ski als extra optie wil benoemen. Een fijne zeer veelzijdige ski die past bij cruisen en carven en raggen.
Ik ben op advies van GiGi 2 jaar geleden overgestapt op deze topski en het is werkelijk een genoegen om op te skiën. Je kunt er echt alles mee van raggen tot carven en ook relaxt cruisen. Buiten de piste is het wat lastiger, maar omdat je net als ik 85% op de pistes skiet zou ik ze daarvoor niet alten staan. Bij verse sneeuw huur ik gewoon een dag powderlatten😊 Neem ze niet te kort, bij jouw lengte is 1.72 meter prima
Zie de bijgaande review van Gigi ski:https://gigiski.com/review-blizzard-rc-ti/
En bekijk voor de aardigheid ook dit YouTube filmpje:


En als tip wil ik als wat oudere liefhebber meegeven om toch vooral extra skilessen te nemen. Ik heb dat de afgelopen jaren ook gedaan op een rollenbaan en het heeft mij enorm geholpen om van het oude parallel skiën om te schakelen naar carve skiën. Carven is echt gaaf met een goede techniek en de super eigenschappen van de moderne ski’s. Met de nieuwe skitechniek kan je zowel parallel skiën als carven hetgeen het skiën nog leuker maakt. Veel succes met jet keuze.

Gerardo1301

Plaats een reactie