Alpe d'Huez 14-21 maart 2020

Vanwege de ongevraagde, waarschijnlijk goedbedoelde maar negatieve reacties op mijn vorige post dan maar een nieuwe.

Omdat mijn reis van Val Tho in januari steeds concretere vormen aan begint te nemen kan ik op zoek gaan naar mijn tweede wintersport.

https://edm.com/news/tomorrowland-winter-2020-phase-1-lineup…

Zijn er hier toevallig nog meer festivalgangers die naast het boarden, skieëen en apres-skieën helemaal los willen gaan deze winter?

https://www.husk.nl/vakantie_frankrijk/streek_les_deux_alpes…

Nu boeken met 4 personen en je kunt in die periode met Husk al daar zitten voor 400 euri voor 10 dagen. Dat is inclusief busreis, appartement en skipas. Ik zal het even herhalen: dat is inclusief busreis, appartement en skipas.

Nu zag ik hier al wat mensen die voorstellen deden en dan kwamen met prijzen voor 10 dagen van rond de 800 euri. En dan had je alleen het appartement.

Nu weet ik dat zodra mensen Husk zien staan, Snowtrex of iets dergelijks ze meteen aan het woord "student" of "studentikoos" moeten denken en dan meteen met vooroordelen komen.

Ja, het is goedkoop. Nee, je hebt geen luxe. Nee, het appartement zal ook niet al te luxe zijn. Maakt dat uit? Je bent toch de hele dag op de piste en zodra je de piste afglijd is dat meestal meteen de kroeg in voor de apres-ski. Dus wat maakt het uit dat het niet een al te luxe appartement is?

Om maar meteen even duidelijk te maken wat voor persoon ik ben (lees: te vaak met mijn studentenvereniging op wintersport geweest). Ik geef liever iets minder geld uit aan het verblijf etc om het dan in de apres-ski te kunnen investeren.

Lijkt het je wat? Tomorrow land in de sneeuw in maart? Tis weer eens wat anders moet je denken.

*bericht bewerkt door SkRed op 15 okt 2019 18:34

Zag juist ook je reactie in een ander topic, ik ga in elk geval weer naar TML winter. Zou wel aanraden om een acco in Alpe d’Huez zelf te nemen en niet in een van de andere dorpen. Je kunt van sommige wel met de liften tot het festival terrein (tot 18u), daarna met de gratis bus maar die doet er een uur of langer over. Ook 's nachts is de bus de enige optie om terug te raken. Maar verder is het wel een unieke ervaring!

Les Deux Alpes is mij de laatste keer een beetje tegengevallen als bestemming (zowel de liften als de après ski).

Voor de Apris Ski blijft Ischgl voor mij nummer 1 maar Kirchberg, Westendorf en Sölden zijn ook leuk!

Als je naar TML wil, zal je moeten logeren in Alpe d’Huez of in de aangrenzende dorpen,met in skipas van Les Deux Alpes kom je er niet in ,zelfs niet alleen op het festivalterrein. Je moet een ticket hebben voor het festival om er zelfs te skien in het skigebied. Je skipas zit mee geintegreerd in je ‘bracelet’ !

You can only enter Tomorrowland Winter by purchasing a Tomorrowland Package through the official Tomorrowland Winter ticket shop.
En die zijn heul duur.

@DrPhil

Het Europees weermodel geeft aan dat Belgie volgend jaar in het WE van Tomorrowland een meter sneeuw pakt, iets minder duur, minder km en géén skipas.😲

Born to run. B.S.

Tomorrowland Packages include lodging, lift & ski pass and a festival ticket.

Sunweb verkoopt ook TML packages vanaf dit jaar…

Inderdaad, TML en het skigebied van Alpe d’Huez is enkel toegankelijk met een TML package. Sunweb is net als vorig jaar het officiële verkooppunt. Ik dacht dat TS Les Deux Alpes als losstaand alternatief voorstelde. Daar verblijven en naar TML gaan is in elk geval niet mogelijk!

Plaats een reactie