Val thorens of tignes jan/feb 2020

Hallo beste wintersporters,

Mijn vriendenploegje en ik zijn opzoek naar een stel extra ski/snowboarders voor onze wintersport naar val thorens of tignes.
Datum vertrek is 25 januari of 1 februari.

Gezelschap op het moment is 5 personen en een baby die dan 7 a 8 maand is.

Wij wonen in omgeving zuid friesland.
Waarom zoeken we wat extra gezelschap? We hebben 2 plaats vrij in de auto en wat extra gezelligheid is niks mis mee.

Wat voor mensen zijn we. Leeftijd is tussen de 25 en 35. Geen feestvierders. Overdag op de piste en savonds in het appartement met zen alleen een filmpje aan of een potje gamen op de playstation.

Budget van de appartement en skipas ligt rond de 650. Ja wij zijn een beetje luxe mensen wij slapen niet in de woonkamer. En voorkeur gaat uit naar appartement met zwembad want mijn vrouw en kind gaan niet de piste op.

Lijkt het je leuk om mee te gaan. Stuur een bericht.

Op die hoogte zou ik even voorzichtig zijn met een baby. Het zou niet voor het eerst zijn dat die hoogte voor problemen zorgt.

Hen48

Klopt. Ik kwam dat ook veel tegen. Maar wij hebben alles nagecheckt en met een dokter over gehad en dat was allemaal goed gekeurd.

Klopt. Ik kwam dat ook veel tegen. Maar wij hebben alles nagecheckt en met een dokter over gehad en dat was allemaal goed gekeurd.

Dat zijn nou precies de aller hoogst gelegen skiresorts in de Alpen. Waarom zou je het risico lopen? Er zijn ook dorpen die op 1.000 tot 1.500 meter liggen. Wat heb je aan een doktersadvies als een baby zich toch niet goed voelt? Daar gaat je vakantie. Ik zou het niet doen, maar ja, wie ben ik☹️

Als je toch dat gebied wil is Saint Martin de Belleville of Les Menuires een veel betere optie. Hoogtes tussen 1400 en 1800m. Bovendien nog een veel beter uitgangspunt uit het oogpunt van weersomstandigheden. Bovendien zijn de accommodaties daar meestal ook nog goedkoper.

Hen48

Plaats een reactie