Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Ik vind er weinig moois aan.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Haha. Onderaan de BBX. Was inderdaad stukje met niet al te veel sneeuw.
Op de geopende pistes lag overigens nog wel zat sneeuw. 5,6,10,12 om zo wat te noemen. (Eigen ervaring van gister) Als je er bent, lekker gaan skiën en er het beste van maken, maar ik zou er niet speciaal heen rijden vanaf nu.

Let it snow

Skigebied blijft voorlopig open. Nu hoofdas nog open.
Vanaf vrijdag kouder en wat sneeuw.
De wereldbeker snowboard voor komend weekend is wel afgelast, de piste heeft wel genoeg sneeuw, maar is waarschijnlijk door de komende dooi niet hard genoeg…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Misschien een domme vraag: maar waarom hou je een wereldbekerwedstrijd snowboarden in Winterberg in mid maart?

Misschien een domme vraag: maar waarom hou je een wereldbekerwedstrijd snowboarden in Winterberg in mid maart?

Gerardo op 9 mrt 2020 11:04

Omdat er normaal gesproken midden maart uitstekende condities zijn in winterberg met een dik pak kunstsneeuw op alle pistes. Dit jaar moeten ze het helaas alleen met snowmaker sneeuw doen en die is veel losser dan kunstsneeuw uit sneeuwkanonnen dus is de piste niet hard genoeg om er wedstrijden op te organiseren.

Born to Ride

Ik ga even een weekje niet naar de webcams kijken :(

Ik ga even een weekje niet naar de webcams kijken :(

Legenden op 9 mrt 2020 12:43

Dat kan je beter tot december niet doen :)

Het is 10 maart en het seizoen loopt ten einde. Als ze slim zijn gooien ze gewoon alles dicht zonder er teveel energie in te stoppen.

het is een bijzonder slecht seizoen geweest en dat moet geaccepteerd worden. volgend jaar weer een kans

Gelukkig hebben ze net zoals in Willigen nu ook wat te bieden in de zomer. Het is nu eenmaal zo en kan gebeuren. Ze zijn niet het enigste gebied wat problemen heeft, in de Alpen zijn ook veel kleinere gebieden reeds gesloten wegens gebrek aan sneeuw. Het is gewoon een net niet jaar. Tenzij er plots 50cm voor de Paasvakantie valt en het 2 weken blijft vriezen. Als dat gebeurd, moeten ze flexibel zijn. :)

Seizoen loopt normaal gesproken niet ten einde op 10 maart. De grootste drukte is weliswaar voorbij, voor veel mensen is deze periode juist de beste. We zijn er meerdere keren begin april nog geweest. Uiteraard hangt veel af van de kwaliteit van de sneeuw en wat je eigen criteria zijn. Wij vinden bijvoorbeeld 2 geopende pistes prima om er op maar 2 uurtjes rijden een leuk dagje van te maken. Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

in principe gaan wij het komend weekend nog, zijn de pistes Kleine Bure/ Bure Herrloh en Poppenberg nog enigszins de moeite waard om te skien. De temperatuur daalt wel, maar ik lees ook veel slechte berichten over die kunstmatige sneeuw?

in principe gaan wij het komend weekend nog, zijn de pistes Kleine Bure/ Bure Herrloh en Poppenberg nog enigszins de moeite waard om te skien. De temperatuur daalt wel, maar ik lees ook veel slechte berichten over die kunstmatige sneeuw?

koenstrooper op 11 mrt 2020 10:52

Vrijdag komt er een beetje sneeuw en in de nacht naar zaterdag gaat het 2 tot 6 graden vriezen.

Met een beetje geluk dus boven 700 meter een witte wereld, behalve op de zuidhelling

Dit geeft overdag bij aardig wat zon en een stuk of 5 gewoon goede pistes.
Zondag kaiserwetter met in de ochtend harde, in de middag steeds zachtere pistes.
Ik heb er zin in!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 11 mrt 2020 19:41

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Op dit moment waar lichte sneeuw boven, de 5 pistes in Winterberg blijven vooralsnog open, mocht het vandaag een beetje Doorsneeuwen, dan morgen misschien een enkele extra.
Beperkt, maar mooi en goede sneeuw + zon

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

In Oostenrijk alle gebieden (Tirol/Salzburgerland) dicht per maandag de 16e

Kwestie van tijd dat ook Sauerland sluit denk ik

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/a4043bf65015e0e216fbb60d...

*bericht bewerkt door GvPuy op 13 mrt 2020 09:26

null

Born to Ride

Winterberg draait volgende week zaterdag zijn 100e seizoensdag, als ze tenminste open mogen blijven.
Op de nog geopende pistes ligt ruim voldoende sneeuw

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Winterberg draait volgende week zaterdag zijn 100e seizoensdag, als ze tenminste open mogen blijven.
Op de nog geopende pistes ligt ruim voldoende sneeuw

Harry(Winterberg) op 13 mrt 2020 10:41

En het wordt misschien terug kouder tegen die periode… Hopelijk mogen ze open blijven. Zou mooi zijn: Mountainbiken in april op de Kappe en 5 heerlijke pistes als paasvakantie combi! :) Volgens mij zou dat goed kunnen scoren. :) Ik ben wel postief verrast van de capaciteit van de snowmakers! Die houden gewoon 5 pistes open, waardoor ze eigenlijk hun seizoen gewoon volledig kunnen gaan plannen! Mocht ik geld hebben, zou ik me wel durven wagen aan 1 piste in Belgie op deze manier uit te baten. (Ovifat, gezien de ligging en hoogte) De rest is kansloos.

*bericht bewerkt door Joy85 op 13 mrt 2020 12:17

Winterberg gaat ook dicht vanaf morgen.

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 13:25

Winterberg sluit ook
Letzte Chance auf einen schönen Frühjahrsskilauf: Sonntag, der 15. März wird leider unser letzter Saisontag sein. 😞

👉Nach 93 Saisontagen werden ab Montag die Lifte still stehen. Wir haben in den vergangenen Monaten einen enormen, bislang noch nicht da gewesenen Aufwand betrieben, um unseren Gästen gesunden Sport und eine schöne Zeit zu ermöglichen. Gern hätten wir noch bis in die Osterferien hinein Wintersport angeboten. Wettervorhersagen und Schneelage hätten es voraussichtlich zugelassen. Dennoch haben wir uns aufgrund der allgemeinen Corona-Problematik entschieden, die Saison zu beenden.

👉Wir orientieren uns aber an den Einschätzungen, Prognosen und Empfehlungen von Behörden und Experten. Diese Entscheidung haben wir uns nicht leicht gemacht. Doch wir tragen Verantwortung für Gäste, Mitarbeiter und die Auswirkungen auf die Region. Bitte habt Verständnis.

Wir wünschen allen Gästen eine gute und gesunde Zeit. Bis zum nächsten Winter!💙

Last chance for a beautiful spring skiing day: Unfortunately, March 15th will be our last day of the season.😞

👉After 93 days of the season, the lifts will stop working on Monday. In the past few months, we have made an enormous, unprecedented effort to enable our guests to enjoy healthy sports and a good time. We would have loved to offer winter sports well into the Easter holidays. Weather forecasts and snow conditions would probably have allowed it. However, due to the general corona problem, we decided to end the season.

👉However, we are guided by the assessments, forecasts and recommendations of authorities and experts. We did not take this decision lightly. But we are responsible for guests, employees and the impact on the region. Please be understanding.

We wish all guests a good and healthy time. See you next winter!💙

*bericht bewerkt door moderator op 14 mrt 2020 13:28

Enig mogelijke beslissing lijkt me. Jammer, maar het is niet anders.

null
Verdorie, het was nog even zo ontzettend lekker afgelopen weekend…

Maar goed, gezondheid voor alles! Iedereen sterkte de komende tijd, zal nog lastig genoeg worden…

https://www.wp.de/staedte/altkreis-brilon/coronavirus-winter…

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 16 mrt 2020 07:59

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Harry, je hebt helemaal gelijk gehad. De pistes waren nog heel erg goed. Een compliment voor de “sneeuwmakers” in Winterberg!!! We hebben nog een weekend genoten.
Blijft dit het interieur van Moppi? Wat jammer dat je zo’n dure tent bouwt en het binnen zo enorm sfeerloos is. Je zou denken dat ze het interieur volgend jaar nog gaan doen.

ik kan me zo maar voorstellen dat de uitbreiding naar Neuastenberg/Altastenberg op een laag pitje wordt gezet, na een dergelijk slecht seizoen? Wat is op dit moment de status van die plannen?

Eindelijk flinke vorst daar. Zag vandaag op webcam nog een skiër. Was jij dat @harrywinterberg?

Winterberg nóg eens wit

null

-8,5 deze ochtend in Willingen en alles wit! Je draait je toch om dat dit nu gebeurd…

Zo koud is het daar de hele winter nog niet geweest.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie