Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Huh? Waar heb je die laatste foto vandaan?
Die hut was toch plat gegaan en ligt nu in verbouwing?

rppol op 20 nov 2019 15:31

Dit klopt niet. Iets te oppervlakkig gelezen denk ik :) De oude hut staat er nog volledig. De foto is getrokken vanop de nieuwe hut die nog volop in de steigers staat. Wat er met de oude hut gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Mij lijkt het eerder een situatie als de nieuwe niet op tijd af is, kunnen we gewoon de oude nog even gebruiken…

*bericht bewerkt door Joy85 op 20 nov 2019 15:57

Nee, nieuwe Möppies staat net achter de nog bestaande hut. De nieuwe zal pas later dit seizoen open gaan, als ik de foto’s op Alpinforum zo zag. Ze zijn wel hard gegaan met bouwen.

@rppol de oude staat er nog, die breken ze pas volgend jaar af denk ik. De nieuwe zijn ze aan het bouwen waar het parkeerterrein was. Je kan er iets van zien op die foto.

Born to Ride

@rppol de oude staat er nog, die breken ze pas volgend jaar af denk ik. De nieuwe zijn ze aan het bouwen waar het parkeerterrein was. Je kan er iets van zien op die foto.

Matthias123 op 20 nov 2019 16:21

Kan je er dan nog parkeren want zo groot was die parking niet? 🤔

Bla, bla, bla.

Misschien nog op het dak van de pistenbully garage, maar er gaan inderdaad wel plekken verloren.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/4d747774f0b911dc8c55f222...

Born to Ride

@rppol de oude staat er nog, die breken ze pas volgend jaar af denk ik. De nieuwe zijn ze aan het bouwen waar het parkeerterrein was. Je kan er iets van zien op die foto.

Matthias123 op 20 nov 2019 16:21

Duidelijk.
Over een maand ga ik zelf maar eens een kijkje nemen.

Dat is de oude hut, foto is vanuit nieuwe

Dit is foto van nieuwe in aanbouw
https://www.alpinforum.com/forum/download/file.php?id=140821…

Huh? Waar heb je die laatste foto vandaan?
Die hut was toch plat gegaan en ligt nu in verbouwing?

rppol op 20 nov 2019 15:31

Wie zegt dat oude Möppi gesloopt is??

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/f94a7318ebd7ab603964544f...

*bericht bewerkt door Lange op 20 nov 2019 20:25

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

@Lange kijk eens een paar posts terug.

Born to Ride

BTW waarschijnlijk gaat morgen Poppenbeeg open!
https://m.facebook.com/story/graphql_permalink/?graphql_id=U…

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

@Lange dat bericht gaat alleen over het nieuwe gps systeem op de pistenbullies waarmee ze tot een centimeter nauwkeurig de sneeuwhoogte kunnen meten zodat ze de pistes nog beter kunnen prepareren. Er staat dat nu de pistes iedere ochtend perfect geprepareerd zullen zijn, niet dat ze al voor morgen aan het prepareren zijn. De geplande opening is 30 november.

Born to Ride

@Lange: Dan weet je meer als ik. ;) Die foto op de facebook pagina is van een ander jaar. De opening is inderdaad gepland voor 30 november.

*bericht bewerkt door Frans op 21 nov 2019 00:44

@Frans dan bied ik mijn nederige excuses ☺️ mijn enthousiasme verleide me tot deze enorm aantrekkelijke conclusie. Ik moest idd. beter lezen 🤓

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

@Lange: Geen probleem, het is altijd goed enthosiaste mensen te hebben. :) Heb er zelf ook weer erg veel zin in, al zal ik ook veel in de Alpen zijn.

null

Als dit uitkomt kunnen ze begin december al een flink deel van het gebied openen. 3 dagen zulke lage temperaturen is voldoende om overal een flinke basis te leggen met kunstsneeuw.

Born to Ride

Ik zat net even op de webcams te gluren en de eerste sneeuwhopen op Rauher Busch liggen er al, dus dikke kans dat ze zaterdag inderdaad de eerste piste open hebben. Hopelijk volgen er, mits het weer goed is, snel meer.

Zaterdag is te vroeg hoor. Op zijn vroegst denk ik woensdag

Ik zat net even op de webcams te gluren en de eerste sneeuwhopen op Rauher Busch liggen er al, dus dikke kans dat ze zaterdag inderdaad de eerste piste open hebben. Hopelijk volgen er, mits het weer goed is, snel meer.

Mike123 op 26 nov 2019 18:08

Snowmaker sneeuwhopen neem ik aan, geen normale kunstsneeuw. Toch?
Zijn het kegelvorm bulten, of zijn het walvisrug bulten?

The older I get, the better I was

Het zijn inderdaad snowmaker bulten. De planning is dat zowel de poppenberg als rauher busch zaterdag openen. Met de huidige weersverwachtingen zou het me niet verbazen als het weekend daarop de hele hoofdas open gaat.

Born to Ride

Lijkt me ook beter geschikt, want als ze nu de pistes gaan preparen lijkt me het gevaar dat ze wegregenen. (zonde van het geld) De sneeuw die op hopen ligt is hier wel tegen bestand, Indien men vrijdag pas zou preparen bij droog weer en nachtvorst dan zou zaterdag wel mogelijk moeten zijn,

Volgende week wordt het waarschijnlijk koud genoeg om volle bak kunstsneeuw te produceren. Eind volgende week zal een opening dan zeker mogelijk zijn.

Huh? Waar heb je die laatste foto vandaan?
Die hut was toch plat gegaan en ligt nu in verbouwing?

rppol op 20 nov 2019 15:31

Nee, die hut is niet plat. Het is de hut er tegenover. Daar staat nu een groot nieuw gebouw. Op de foto zie je de bouwsteigers nog (het is nog niet helemaal af)…

Grußen aus dem Sauerland

Volgende week wordt het waarschijnlijk koud genoeg om volle bak kunstsneeuw te produceren. Eind volgende week zal een opening dan zeker mogelijk zijn.

Hansvk op 27 nov 2019 17:05

Vlg week weer warmer en regen dus denk niet dat ze veel kunnen komende dagen, maar niets zo veranderlijk als het weer, dus we gaan het zien

Volgende week wordt het waarschijnlijk koud genoeg om volle bak kunstsneeuw te produceren. Eind volgende week zal een opening dan zeker mogelijk zijn.

Hansvk op 27 nov 2019 17:05

Vlg week weer warmer en regen dus denk niet dat ze veel kunnen komende dagen, maar niets zo veranderlijk als het weer, dus we gaan het zien

GvPuy op 30 nov 2019 12:05

Vanaf vanavond kan er wat geproduceerd worden, maar geen heel grote hoeveelheden. Midden komende week zacht, maar droog,mzal de sneeuw niet aantasten.
Langere termijn (na volgend weekend) lijkt winters met mogelijk een mooi pakje echte sneeuw.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

null

null

Born to Ride

Het is allemaal maar heel minimaal, in het grensbereik… Maar goed, elke kubieke meter kan tellen met kerst…
Qiuck en Bremberg staan nog niet aan

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Inmiddels staat vrijwel alles aan.

Inderdaad zowel winterberg, willingen als neuastenberg produceren volop. De temperatuur is vandaag overdag ook lager gebleven dan verwacht dus dat is alleen maar gunstig.

Born to Ride

Menig kanon staat aan. Hierbij overzicht alle (ski)webcams in sauerland.

https://www.fewozentrale-willingen.de/webcams-skigebiete-sau…

Plaats een reactie