Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Afgelopen zaterdag is de piste op de poppenberg al deels geprepareerd. Op dit moment zijn ze ook bij Rauher Busch begonnen met prepareren.

null

null

Born to Ride

Foto van gisteren:

null

Born to Ride

Begint er op te trekken. :)

Bla, bla, bla.

Nieuwste kaarten geven na een nat en zacht weekend winters weer vanaf volgende week dinsdag. Met een pak sneeuw er bij :-)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 03 dec 2019 09:58

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Door de inversie kunnen de sneeuwkanonnen in het dal op de kappe nu aan. Normaal het meest kritische stuk qua besneeuwing in winterberg.

null

Born to Ride

Ook op de postwiese en in Willingen draaien de kanonnen, voornamelijk in de dalen:

null

null

Born to Ride

de weerberichten voor volgende week zijn wat minder koud. We hebben het weekend van 14-15 dec. geboekt. Het lijkt me twijfelachtig of ze dan al open gaan. Diegenen die wat dichter op het vuur zitten, verwachten die dat dit weekend de pistes al open gaan?

de weerberichten voor volgende week zijn wat minder koud. We hebben het weekend van 14-15 dec. geboekt. Het lijkt me twijfelachtig of ze dan al open gaan. Diegenen die wat dichter op het vuur zitten, verwachten die dat dit weekend de pistes al open gaan?

koenstrooper op 5 dec 2019 13:13

Planning opening is 14 december. In ieder geval verwacht ik dat de Snowmakersneeuwhellingen op de Poppenberg (pistes 4, 5 en 10A) en Rauher Bush (12) open gaan. Wie immer ohne gewähr.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Voor de mensen die graag met het ov richting Winterberg gaan, de DB (Deutsche Bahn) laat vanaf deze winter dagelijks rechtstreeks vanuit Dortmund treinen naar Winterberg rijden zonder overstap. In het weekend zelfs elk uur. Dortmund is weer eenvoudig vanuit Nederland per trein bereikbaar.

Born to Ride

Op een aantal webcams begint het er zo stilletjes aan ‘skibaar’ uit te zien.
Eens benieuwd wat het weer de komende tijd gaat doen, met de westcirculatie de komende tijd kan het (letterlijk en figuurlijk) vriezen of dooien.
Ik hoop toch - vóór de kerstvakantie - een dagje te kunnen gaan. :)

Bla, bla, bla.

Op een aantal webcams begint het er zo stilletjes aan ‘skibaar’ uit te zien.
Eens benieuwd wat het weer de komende tijd gaat doen, met de westcirculatie de komende tijd kan het (letterlijk en figuurlijk) vriezen of dooien.
Ik hoop toch - vóór de kerstvakantie - een dagje te kunnen gaan. :)

bartvwg op 6 dec 2019 10:05

IJzel en - 2 nu… Glijden doet het wel 😁

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Die ijzel is wel en mooie beschermende korst voor de komende regen.

Born to Ride

Kans dat het opengaat de 14e lijkt mij niet heel reëel, of hebben mensen een andere mening ;-)?

Zeker gezien de weersverwachtingen…

Neuh, dat wordt de komende week helemaal niks.

Nee alleen de pistes met snowmakers misschien. Dus de Poppenberg en Rauher Busch. Al willen die misschien de boel ook nog sparen voor de kerst. Ze blijven daar voorlopig wel nonstop sneeuw maken.

Born to Ride

Er komt een aardig dik pak sneeuw aan deze week, met name boven 700 meter
Vanaf het weekend helaas flinke dooi in de kaarten, maar nog niet zeker. Het kan meevallen.
Besneeuwen is de komende dagen slechts incidenteel mogelijk.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik had het al gelezen bij sauerland-wetter, jammer dat @roel hier niet wat over vertelt in zijn weerbericht. Ben benieuwd of het genoeg gaat zijn om te openen.

De regen gaat op de hoogste toppen nu net over in natte sneeuw. In de loop van de dag zal de sneeuwgrens steeds verder zakken.

null

Born to Ride

Het gaat snel nu…

null

Born to Ride

Ik had het al gelezen bij sauerland-wetter, jammer dat @roel hier niet wat over vertelt in zijn weerbericht. Ben benieuwd of het genoeg gaat zijn om te openen.

Frank9 op 9 dec 2019 12:04

Goeie opmerking, morgen zal ik meer vertellen over het Sauerland.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

null

Born to Ride

Tot het weekend zou het er vrij koud zijn met regelmatig sneeuw. Als ze daarbij de kanonnen kunnen laten draaien ziet het er goed uit om volgende week een dagje te gaan. 👍

Bla, bla, bla.

Ziet er goed uit. Goeie dag vandaag, dat is in ieder geval het begin :-)

Zullen we zaterdag al kunnen skiën in Winterberg?

Ben benieuwd wat het gaat worden volgende week. Zou eventueel een tripje kunnen maken naar Winterberg😁

null

Born to Ride

Da’s een begin. :)

Bla, bla, bla.

Het ziet er niet goed uit op de webcams… te warm.

@Frank9 het is koud genoeg het vriest zelfs nog 1,3 graad op de Kahler Asten. Het probleem is dat de bovenlucht in het neerslagfront te warm is waardoor de neerslag als regen naar beneden komt en op de grond bevriest. IJzel dus…

Born to Ride

Ik had het al gelezen bij sauerland-wetter, jammer dat @roel hier niet wat over vertelt in zijn weerbericht. Ben benieuwd of het genoeg gaat zijn om te openen.

Frank9 op 9 dec 2019 12:04

Goeie opmerking, morgen zal ik meer vertellen over het Sauerland.

Roel op 9 dec 2019 12:29

Is het al morgen?

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie