Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Het warmtefront is voorbij en de warme lucht is ook uit de bovenste luchtlagen weg. Het is ondertussen tot een mooie hoogte lekker aan het sneeuwen. De sneeuwverwachting hier op de website zat er gelukkig weer eens goed naast. Volgens deze website zou het namelijk droog blijven. Na een ochtend vol half sneeuw/ half ijzel is het nu lekker aan het sneeuwen. Een droog moment is er amper nog geweest.

Born to Ride

De sneeuwverwachting hier op de website zat er gelukkig weer eens goed naast.

Matthias123 op 11 dec 2019 14:44

Ik val van mijn stoel 😜.

De sneeuwverwachting hier op de website zat er gelukkig weer eens goed naast.

Matthias123 op 11 dec 2019 14:44

Ik val van mijn stoel 😜.

DrPhil op 11 dec 2019 14:53

haha ja dat is voor jou zeker de eerste keer dat er meer sneeuw valt dan dat er afgegeven wordt ;) Zoiets gebeurd 2 kanten op, misschien zie je het nu ook een keer ;)

Born to Ride

Zonder stevige vriesnachten zie ik ze de eerste week nog niet openen. Zelfs al valt er 20cm vers spul. 🤔

Bla, bla, bla.

De sneeuwverwachting hier op de website zat er gelukkig weer eens goed naast.

Matthias123 op 11 dec 2019 14:44

Ik val van mijn stoel 😜.

DrPhil op 11 dec 2019 14:53

haha ja dat is voor jou zeker de eerste keer dat er meer sneeuw valt dan dat er afgegeven wordt ;) Zoiets gebeurd 2 kanten op, misschien zie je het nu ook een keer ;)

Matthias123 op 11 dec 2019 15:05

Meer dat je de voorspelling hier altijd door dik en dun verdedigt.

Zelf zeggen ze:

Wir wissen, ihr wartet ungeduldig auf den Saisonstart. Leider können wir nur sagen: Wir werden starten, sobald genug Schnee da ist.
👉Über Nacht ist etwas Schnee gefallen und über die Woche hinweg wird noch etwas dazu kommen. Auf den Bergspitzen wird das auch einigermaßen viel sein. Aber ab 700 Meter wird es sehr eng. Zudem deutet sich ab Sonntag wieder Tauwetter an. Für Schneeproduktion ist es leider nicht kalt genug. #bittehabtgeduld

Vrij vertaald: deze week wat natuursneeuw en dan zachter. Te warm voof kunstsneeuw, hopelijk slaat het weer om of het wordt niks vóór de Kerst. 🙄

Bla, bla, bla.

Bij de kerst draaien er sowieso een paar liften. In ieder geval pistes 4, 5, 10a en 12

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De sneeuwverwachting hier op de website zat er gelukkig weer eens goed naast.

Matthias123 op 11 dec 2019 14:44

Ik val van mijn stoel 😜.

DrPhil op 11 dec 2019 14:53

haha ja dat is voor jou zeker de eerste keer dat er meer sneeuw valt dan dat er afgegeven wordt ;) Zoiets gebeurd 2 kanten op, misschien zie je het nu ook een keer ;)

Matthias123 op 11 dec 2019 15:05

Meer dat je de voorspelling hier altijd door dik en dun verdedigt.

DrPhil op 11 dec 2019 17:07

Ze zijn vaak de meest betrouwbare site qua weer. Dat wil niet zeggen dat ze er niet af en toe ook dik naast zitten. Jij zegt dat sneeuwoorspellingen altijd alleen maar naar beneden worden bijgesteld…

Born to Ride

Bij de kerst draaien er sowieso een paar liften. In ieder geval pistes 4, 5, 10a en 12

Harry(Winterberg) op 11 dec 2019 17:44

Sneeuw of geen sneeuw. Draaien zullen ze. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Bij de kerst draaien er sowieso een paar liften. In ieder geval pistes 4, 5, 10a en 12

Harry(Winterberg) op 11 dec 2019 17:44

Sneeuw of geen sneeuw. Draaien zullen ze. 😁😁

RFKANGOO op 11 dec 2019 18:21

De snowmakers gaan in ieder geval wel hard hun nut bewijzen zo.

Born to Ride

Ik ga dit weekend naar Winterberg, kunnen de ski spullen mee of is er nog niks open denken jullie?

@Tristanvh Als er liften open zijn, dan zijn waarschijnlijk alleen de Poppenberg en Rauher Busch open.

Born to Ride

@Matthias123 welke kleur piste zijn dat?

@Tristanvh een rode en een blauwe, bij lift 5 en lift 12.

Born to Ride

@Matthias123 dank voor de informatie, we wachten het maar even af dan…

er kan geskied worden dit weekend:
Skiliftkarussell Winterberg
40 minuten ·
This is a photo of the first lift operation in December 2018. Unfortunately, it does not look that way this time. On a thin layer of artificial snow and some centimetres of natural snow, two lifts will run at this weekend: at “Remmeswiese” and at “Poppenberg”. At least the “Poppenberg” lift will continue to run in the coming week.��
�Unfortunately we cannot say when more lifts will be added. But we will do everything we can to expand the offer soon.
�The regular prices apply, please be understanding.
�If the offer is currently not enough please wait until there is enough snow to run more lifts.
�Tobogganing is currently not possible.
�You can find lift information and weather reports at http://www.skiliftkarussell.de
##skiliftkarussell #winterberg

Da’s de moeite niet om te gaan en al zeker niet aan ‘regular prices’. 🤕🙄
Maar ik vind het wel straf dat ze er toch in slagen om iets te openen zonder echte vorst gehad te hebben. Chapeau! 👍

Bla, bla, bla.

Ook op de Kleine Bure staan de kanonnen volop te loeien, misschien nog een extra lift.

Dit weekend geldt er een korting van 10% op de liftpassen. Een kleine compensatie omdat er maar 2 liften open zullen zijn…

Born to Ride

Iemand een idee of er nog meer open zal gaan? Ik ga woensdag een dag maar vooralsnog behelpen daar.

Iemand een idee of er nog meer open zal gaan? Ik ga woensdag een dag maar vooralsnog behelpen daar.

Schoenend00s op 15 dec 2019 10:53

Vooralsnog lijkt het bij deze 2 pistes te blijven.

Born to Ride

Iemand een idee of er nog meer open zal gaan? Ik ga woensdag een dag maar vooralsnog behelpen daar.

Schoenend00s op 15 dec 2019 10:53

Vooralsnog lijkt het bij deze 2 pistes te blijven.

Matthias123 op 15 dec 2019 11:07

Spijtig. Het gaat voor 2020 zijn dan. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Dit weekend geldt er een korting van 10% op de liftpassen. Een kleine compensatie omdat er maar 2 liften open zullen zijn…

Matthias123 op 13 dec 2019 19:02

Je kan altijd overwegen een puntenkaart te kopen, kan me voorstellen dat je ook niet de hele dag op die ene piste wil blijven.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Iemand een idee of er nog meer open zal gaan? Ik ga woensdag een dag maar vooralsnog behelpen daar.

Schoenend00s op 15 dec 2019 10:53

ik zou lekker thuis blijven. het wordt dinsdag 9 graden in winterberg

Ze proberen binnen enkele dagen ook de korte piste bij de lopende band 10a te openen. Deze oefenpiste zal ook besneeuwd worden met de snowmakers van de poppenberg.

Born to Ride

Er is vanavond een flinke plens regen over het Sauerland getrokken, ik ben benieuwd of er nog wat over is van de pistes morgen. Alle natuursneeuw is in ieder geval weg, zover ik op de webcams in het donker kan zien.

Er is vanavond een flinke plens regen over het Sauerland getrokken, ik ben benieuwd of er nog wat over is van de pistes morgen. Alle natuursneeuw is in ieder geval weg, zover ik op de webcams in het donker kan zien. 5

Frank9 op 17 dec 2019 22:50

De pistes 4 en 12 houden het, geen probleem. 10A gaan ze nog in orde maken.

Vandaag was de piste redelijk, in de ochtend goed. Te vrezen valt dat het in het weekend overlopen wordt en de piste in de middag erg matig

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/89efc94bb451976d99d92c5d...

Als je in de buurt bent :de moeite waard in de ochtend, maar niet speciaal ver voor rijden.

Bijgaand een foto van piste 4 op de Poppenberg vandaag

Ben vandaag nog de pistes 2 en 6 afgeskied, maar dat was alleen te doen met heel oude latten :-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/3fef53ed8ff58f2efc1aa8c4...

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 17 dec 2019 23:57

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Facebook herinnert me net aan de omstandigheden van exact 2 jaar geleden… Een enorm verschil met nu!
30cm verse sneeuw en een dik pak kunstsneeuw.

null

null

null

Born to Ride

Geen nood, ik had al ingeschat dat het niet de moeite was, ook voor 2 liften met goede sneeuw ga ik geen bijna 3 uur rijden. Wel jammer want ik had onverwacht een paar dagen extra vrij en voor de kerst is het meestal nog rustig.

null

Jaartje geleden, ook gene vette, maar een goede laag kunstsneeuw dank zij enkele nachten vorst.
Ik ben eens benieuwd hoe lang ze die 2 pistes nu in leven gaan kunnen houden.

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie