burtom process of ride machete, maysis 2019

beste lezers,

Ik heb het een en ander aan onderzoek gedaan en heb deze twee boards eruit gehaald voor wat ik zou willen. een board waar ik lekker op kan leren en goed op door kan groeien in ale disciplines. Voornamelijk switch rijden en draaien maken op de pistes wil ik leren (buttering?).

Schoenen die ik wil zijn waarschijnlijk de maysis 2019 alhowel ik er nog achter moet komen of het 2020 model een voordeel heeft t.o.v. 2019 (iemand?)

Bindingen nog geen idee…

Ik vroeg me af of iemand advies heeft over welke van deze twee boards. Momenteel kan ik een het ride board voor een schappelijke prijs krijgen en het burton board nog niet.

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor uw reactie.

groet,
marc

Kijk je naar de Process Flying-V(rocker tussen de voeten) of de "normale" Process (camber tussen de voeten)?

De normale Process en de Machete (camber tussen de voeten) ontlopen elkaar niet heel veel. Het komt dan echt aan op persoonlijke voorkeur. De Flying-V versie van de Process geeft daarentegen een compleet ander gevoel onder de voeten en buttert wat makkelijker, maar je levert ten opzichte van de andere planken iets stabiliteit en wat veerkracht in.
Aangezien je wilt butteren, lijkt de Proces Flying-V het meest geschikt. Zou je wat meer naar het snelle pistewerk neigen, dan een van de andere planken.

Om nou zelf te ervaren hoe de planken rijden, kun je deze ook eens gaan testen. Er zijn de komende tijd genoeg testevents. Zo weet je in ieder geval zeker dat de plank bevalt en loop je misschien zelfs tegen een plank aan die je van te voren nooit zou overwegen, maar een goede match voor je blijkt te zijn.

Laat voor je schoenen het merk en model los en laat je verwennen bij een van de speciaalzaken. De beste schoen is de schoen die het beste past bij je voeten (en past bij je wensen, zoals Boa). Het merk, model of de kleur zou hier volledig ondergeschikt aan moeten zijn.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 21 okt 2019 15:31

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Beide boardjes staan onder de categorie try & buy bij snowworld dus ik zou daarheen gaan en een middagje testen!

Wat betreft schoenen kan ik het niet meer eens zijn dan met wat sneeuwbaard hierboven zegt. Dat is echt zo persoonlijk.
Vanwaar je voorkeur voor deze boot?

*bericht bewerkt door AW__ op 22 okt 2019 12:54

Ik heb zelf een Machete. Geweldig, all-mountain freestyle board, maar echt wel te stijf om te “butteren”. Het kan wel, maar zeker niet waar het board voor gemaakt is. Hetzelfde verhaal met de Burton. Je kan beter naar een board met softere flex kijken dan.

sneeuwzeker.be

Plaats een reactie