Cabine valt van kabel in Zwitserland, (Rotenfluebahn)

Niemand is gewond geraakt toen een cabine van de Rotenfluebahn nabij Schwyz naar beneden is gestort.De cabine viel zo’n 20 meter en is natuurlijk zwaar beschadigd. Niemand zat in de cabine. Andere cabines zaten wel vol, in totaal waren er 70 mensen in de lift onderweg, deze konden allemaal veilig omhoog of omlaag gebracht worden. Hierna is de lift gesloten. Er wordt onderzocht wat er met deze Garaventa lift uit 2014 mis is gegaan. Het ongeluk gebeurde vlakbij een van de pylonen van de lift.

undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/97d9473d08929afd3899c35d...

!undefined

Click. Click. Peace

Heftig. Hoogstwaarschijnlijk een gevolg van de föhn. Er kwamen gisteren in dit deel van Zwitserland windstoten voor van 150km/u.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Zal nooit meer klagen als er vanwege de wind wat liften sluiten ;(

Edwin van Riel

Een Graventa lift is gewoon een Doppelmayr. Graventa is sinds bijna 20 jaar gefuseerd met Doppelmayr. Er zijn verder geen verschillen, alleen op de Zwitserse markt opereerden ze onder de, voor Zwitserse oren beter klinkende, naam van Graventa. Ik wil gewoon zeggen dat dit een meest voorkomende cabine is die je overal tegenkomt. Het feit dat die leeg was, zegt ook heel wat over de oorzaak. Veel gondelliften gebruiken extra balast bij slecht weer om de stabiliteit te verbeteren.

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

@Rogier waarom heeft dit skigebied met 50km piste eigenlijk geen eigen pagina hier op de website?

Born to Ride

@Matthias123 Goede vraag. Hij gaat op de lijst ;-)

Click. Click. Peace

Zal nooit meer klagen als er vanwege de wind wat liften sluiten ;(

evr66 op 21 okt 2019 10:20

Oh, maar dat doe ik al niet meer sinds ik dit filmpje heb gezien, hoor:

Je zal er maar net onder staan… 🙄😮

Bla, bla, bla.

Zal nooit meer klagen als er vanwege de wind wat liften sluiten ;(

evr66 op 21 okt 2019 10:20

Oh, maar dat doe ik al niet meer sinds ik dit filmpje heb gezien, hoor:

Skiwi op 21 okt 2019 16:24

Wilde al net zeggen, ik herinner mij die ook nog. Vervelende daar is wel dat als je beneden staat je ook nergens heen kan.

@Matthias123 Goede vraag. Hij gaat op de lijst ;-)

Rogier op 21 okt 2019 15:35

Het is best een grappig gebiedje. Je kunt een leuke rondgang maken, maar de gevorderde skiër en boarder is er met één of twee dagen wel uitgekeken. Je hebt er een aantal leuke (groeps)huizen die we vanuit mijn werk elk jaar bezetten. Skipas is niet duur, mooie natuur, prima gebiedje voor de beginner!

Offizielle Information: Die Ursache des Gondelabsturzes ist geklärt. Es war eine Verkettung von unglücklichen Ereignissen: Eine aussergewöhnlich massive Windböe traf seitlich auf die leere Gondel, die sich direkt vor einer Stütze befand, worauf diese so auspendelte, dass sie mit der Stütze kollidierte und in der Folge abstürzte.
Zum Zeitpunkt des Vorfalls war das Personal bereits am Abstellen der Anlage. Es dauert maximal 20 Minuten, bis alle Gondeln geleert sind, in dieser Zeit ist der Zwischenfall passiert.
Zur Zeit wird das Seil durch den Seilhersteller kontrolliert, weshalb die Anlage vorübergehend noch geschlossen ist.

Facebookpagina Rotenfluebahn

*bericht bewerkt door Henri op 21 okt 2019 22:23

Plaats een reactie