Advies Rossignol Hero Elite ST óf Pursuit 600/800

Hallo, graag advies over skikeuze. Ik ben Marco, 84 kg en 1.83 lang. 3 keuzes. 1)Rossignol Hero Elite ST van 1.71m.2)Rossignol Pursuit 600cam van 1.77m 3) Ross.Pursuit 800 cam van 1.70m. Ben een niveau 7/7,5 skiër en wil graag cruisend(soms redelijk snel, maar nooit op het randje) de berg af. Ga morgen 1 & 2 proefskiën, maar wil graag jullie mening horen. Bij voorbaat hartelijk dank voor evt.reactie’s

De ST ti of de ST Carbon?

De pursuit en st ti zijn echt heel verschillende ski’s. De st ti is pittige slalom ski waar je met een goede techniek het meeste uithaalt. Deze ski wil het liefst alleen maar korte bochten draaien op de kant en is daardoor niet een cruise ski.

De pursuit is een allrounde piste ski en veel softer dan de ti . Voor een cruiser wel prima geschikt denk ik, er is niet heel veel techniek voor nodig. Of je m prettig vindt skien is een kwestie van smaak. Ik zou dan wel eerder neigen naar de 800 dan de 600.

Er is nog veel meer keuze, de nieuwe rossignol react is wellicht ook n goede keuze, mocht je bij rossignol willen blijven.

De ST ti of de ST Carbon?

DrPhil op 21 okt 2019 23:09

Oh ja goeie vraag, ik was al uitgegaan van de st ti.

Waarom alleen Rossignol? Er zijn zo veel andere mooie merken en ski’s.

Gigi, heb ook nog de fisher progressor F 19 in achterhoofd. Heb veel stukjes van jouw gelezen. De Hero Elite kwam er aardig uit dacht ik? Gaat trouwens om de Hero Elite HT zag ik net🙈

Sowieso de Pursuit 600 laten staan. Over de anderen kan ik niets zeggen.

Sowieso de Pursuit 600 laten staan. Over de anderen kan ik niets zeggen.

Wel dat ik de door jouw opgegeven Hero Elite niet kan vinden. Wel de MT, HP en AT(all turn).

*bericht bewerkt door Bennie op 22 okt 2019 06:36

Bennie, het gaat om de HP. Ik maak er een zooitje van haha. Ga vanavond proefskiën met de Hero/Fisher Progr.F19 en Dynastar Speedzone 12. De Hero is overjaars en kost €300. Aardige aanbieding denk ik? Reviews zijn wel aardig van deze ski. Ga het ervaren vanavond😊. Dank voor alle reacties

Most of the skis you mentioned are good skis. It will all depend on your level. I tested most of them with Proskilab professional skiers. Among my/our favorite models :

Rossignol Pursuit 600 Cam, a great piste ski for an intermediate skier.

https://www.gearscore.nl/rossignol/pursuit-600-cam/2019/test…

Rossignol Elite St Ti to is a ski for more advanced skier, especially with the R22 “racing” plate that changes significantly the ski behavior. I like very much this ski for its performance and strong personality. It was also tested by Neveitalia with good results (see below). I you are not so much into performance and want a softer ski, I would recommend it with the “Konect” plate.

https://www.gearscore.nl/rossignol/hero-elite-st-ti-r22/2019…

*bericht bewerkt door moderator op 22 okt 2019 11:18

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

+1 voor Bennie

mijn persoonlijke mening: Vergeet de Pursuit 800.
Ik heb deze tijdens mijn als allerlaatste week op huurskis gehad en ik had echt het gevoel dat de skis mij hinderden om vooruitgang te boeken (skimonitor was het hiermee eens) dit was de reden dat ik besloten had om de stap naar eigen skis te maken.
Op aanraden van GiGi ben ik toen op de progressor F19ti uitgekomen om een allround ski te hebben.
Ik ben hier nu al 2 seizoenen blij mee. Over enkele jaren denk ik dat er wel iets agressievers bij mag voor mij.

Glide on!

Gisteren de Rossignol Hero Elite HP gekocht. Had budget van €350. Deze overjarige(€300) gisteren getest en beviel prima.

Gewoon een nette lat, prima prijs. Veel plezier er mee!

Edwin van Riel

En zeker een stap boven de Pursuit serie. Veel plezier!

Zocht een stabiele ski, zonder veel fratsen. Die heb ik gevonden, voor idd een nette prijs. Bedankt iedereen die gereageerd heeft👍

Plaats een reactie