Solden eind november

TimoSchoon23 oktober 2019 · 10:29

Hoi,

Wij willen rond 21-11 afreizen naar Solden voor een paar dagen. We kunnen dan zeker op de gletsjer aan de gang, maar is er ook bekend voor wanneer de opening van de overige pistes gepland staat?

Verder zijn accomodatie-tips altijd welkom!

Groet,

Timo

Robin23 oktober 2019 · 11:08

Timo,

Wellicht is Obergurgl ook een aanrader. Klassiek openen zij vroeg (14 november dit jaar) veel pistes.

In principe begint het seizoen in Sölden op dezelfde dag maar veel zal afhangen van de sneeuwcondities.

Ik ben een paar jaar geleden rond 11 november geweest en toen waren er maar 2 of 3 pistes open in Sölden die niet op de gletsjers liggen.

GiGi23 oktober 2019 · 12:42

In het weekend van 16 november staat de opening van het wintergebied van Sölden gepland geloof ik. Dus de pistes die niet op de gletsjers liggen. Hoe veel dan precies open gaat hangt natuurlijk van de condities af.

evr6623 oktober 2019 · 12:43

Hmm, zou tof zijn voor een dagje extra op de terugweg ;)

Edwin van Riel
ThomJ23 oktober 2019 · 13:37

Normaal is het zo dat de eerste paar pistes boven de Giggijoch (24/23) ergens in de eerste helft van November openen. Vaak volgt ergens rond half november tot eind november de opening van de pistes op de giggijoch. Het is uiteraard van de temperaturen en sneeuwval afhankelijk, maar dit is het meest aannemelijke wat je gaat tegenkomen die week.

TimoSchoon12 november 2019 · 23:15

Ik ben blij dat we gewoon hebben geboekt. Morgen gaat de Giggijoch open😊

Volgende week donderdag kunnen we lekker vanuit het dorp zonder auto of bus de gletsjer bereiken!

Goed begin van t seizoen, al zeg ik t zelf😜

TimoSchoon12 november 2019 · 23:15

Ik ben blij dat we gewoon hebben geboekt. Morgen gaat de Giggijoch open😊

Volgende week donderdag kunnen we lekker vanuit het dorp zonder auto of bus de gletsjer bereiken!

Goed begin van t seizoen, al zeg ik t zelf😜

Hendrik514 november 2019 · 17:42

@TimoSchoon als ik even vragen mag, welke acoomodatie heb je geboekt?
Ik ben nog op zoek naar een fijn appartement of hotel voor enkele dagen begin januari, met of zonder eten, hangt er maar vanaf…

Tips altijd welkom!

Het is o zo hard genieten.
TimoSchoon14 november 2019 · 18:36

Hendrik,

ik heb een kamer in Haus Christian, gewoon via www.soelden.com (dus de plaatselijke vvv).

Vorige keer zaten we in Haus Hertha maar dat was via een touroperator en dat is alleen een hele week volgens mij…

Succes!

Plaats een reactie